Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Lite mer Ducati.
Eller som grannen sa, Ååååå det är ju en duckatti dom e ju jeTTesnabba:3freak

Gick ifrån Triumph i somras till en sådan

IMG_0202 (2).jpgIMG_0205.jpg
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Hur snygg är en MT-09 bredvid en Hypermotard? :fakta

Hypermotarden är grymt snygg, inget snack om saken. Jag har ägt båda två! MT09:an är läcker den med, tycker min är det iaf!

Dock skiljer det väl cirka 35 tusen i nypris? Motorn är rätt så brutal på MT09:an. Snackat med några Superduke åkare som faktiskt upplevde den nästan lika rolig som deras hojar.

Fjädringsmässigt är de ungefär på samma nivå (Hypermotarden och MT09:an). Bland de sämre hojarna jag har kört. Min gamla F800R med teleskopgaffel var mer lämpad för aktiv landsvägskörning än bägge.

Hypermotard SP är nog bra mycket bättre på denna punkt! Det som behöver göras på din är väl andra framfjädrar och tjockare gaffelolja till en början, och se hur det funkar.

3536651.jpg
(En snygg MT09).
 

2Wheeldrive

Livet är underbart!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Hypermotarden är grymt snygg, inget snack om saken. Jag har ägt båda två! MT09:an är läcker den med, tycker min är det iaf!

Dock skiljer det väl cirka 35 tusen i nypris? Motorn är rätt så brutal på MT09:an. Snackat med några Superduke åkare som faktiskt upplevde den nästan lika rolig som deras hojar.

Fjädringsmässigt är de ungefär på samma nivå (Hypermotarden och MT09:an). Bland de sämre hojarna jag har kört. Min gamla F800R med teleskopgaffel var mer lämpad för aktiv landsvägskörning än bägge.

Hypermotard SP är nog bra mycket bättre på denna punkt! Det som behöver göras på din är väl andra framfjädrar och tjockare gaffelolja till en början, och se hur det funkar.

Jag har bara kört lite med den så jag har inte hunnit att känna på fjädringen riktigt än, tack för tipset dock :tummenupp ser verkligen fram emot nästa säsong.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Tänkte vara utan hoj ett tag och sålde min mille i höstas.
Garaget blev dock lite väl tomt så nu står där en sv 650 2005 som stått still sedan 2010. Senaste servicen var dock 2007 vid 600 mil (nu 900 mil) så en rejäl service kan nog vara på tapeten i vinter... :crash
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Blev en Suzuki TS125R, en likadan som jag hade när jag var 16år. En ägare sedan -92 (en äldre herre) och har gått ca 300 mil :)
 

Bifogat

  • Ts125r.jpg
    Ts125r.jpg
    94 KB · Visningar: 189

Bojjarn1

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Nacka
Hoj
KTM 660 SMC -05
Tog paus från hojåkningen denna sesång då jag inte kör mer än på helger ibland, vill inte lägga massa pengar på försäkring när man kör så "lite".
Men så vart jag lite sugen så jag köpte mig en ktm 660 05a förra veckan. den kostar 152kr i månaden helförsäkrad så då behöver man inte ha ångest när den står i garaget :)
1.jpg
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Tog paus från hojåkningen denna sesång då jag inte kör mer än på helger ibland, vill inte lägga massa pengar på försäkring när man kör så "lite".
Men så vart jag lite sugen så jag köpte mig en ktm 660 05a förra veckan. den kostar 152kr i månaden helförsäkrad så då behöver man inte ha ångest när den står i garaget :)
View attachment 424999
Vilket försäkringsbolag har du? jag betalar 380kr i månaden för min 660 :va
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
DSC_0194#1.jpg

En av de roligaste hojar jag ägt (tidigare ägt en bunt sporthojar 1000cc o custombågar)
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Fjädringsmässigt är de ungefär på samma nivå (Hypermotarden och MT09:an). Bland de sämre hojarna jag har kört. Min gamla F800R med teleskopgaffel var mer lämpad för aktiv landsvägskörning än bägge.

Hypermotard SP är nog bra mycket bättre på denna punkt! Det som behöver göras på din är väl andra framfjädrar och tjockare gaffelolja till en början, och se hur det funkar.
Att de inte lägger liiiiite mer på just chassi är märkligt. Eller gör som Trajja där man kan köpa en dyrare modell med Öhlins.

Bild på gamla o nya bågen kommer nedan. Gillar enkelsvingar som ni märker :kär
IMG_4477.jpg
ViewImage.aspx-3.jpg
 
  • Gilla
Reaktioner: RWN

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Till er som stöter på motstånd hemma vid nya hojköp; såhär berättade en vän till mig för länge sen:
"Äh, det är inget märkvärdigt. Innan jag lägger fram en ny idé kör jag lite långfingerkrafs på g-punkten ett par kvällar i rad, funkar varje gång." :tuttar :hihi
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11

TheHansson

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2015
Ort
Ekeby
Hoj
Suzuki DR650
Till er som stöter på motstånd hemma vid nya hojköp; såhär berättade en vän till mig för länge sen:
"Äh, det är inget märkvärdigt. Innan jag lägger fram en ny idé kör jag lite långfingerkrafs på g-punkten ett par kvällar i rad, funkar varje gång." :tuttar :hihi


Hade jag gjort så hade jag fått en lusing frågan om jag vart otrogen :död . Nu vankas det ny hoj för mig, och min strategi är att låtsas vara liiiiite intresserad av hennes hobbys och dit hör konstigt nog inte g-punkts sprattel :va
Hoppas få skriva här igen om några dagar med en bild på en ny hoj.
 

PellePe

Kopplar inte.
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Vittinge!
Hoj
Kawasaki Z400 -83, Honda NC700SD och Monark M71 -47
hondaaa.jpg

Jag köpte en Honda NC700 med dubbelkopplingslådan. Det är väl inget som en sporthojsåkare ens vill ta i med tång, men jag tycker smc's forum verkar så urbota tråkigt så jag hoppas jag får vara kvar här ändå? :crash
SV 650'n jag hade såldes till en ung förmåga som ville ha nåt att ta körkort på.

Hojen och jag har haft utvecklingssamtal idag, och jag tror det kommer bli dyrt med dom tilbehör som önskas...!
 

Spritelight

Medlem
Gick med
10 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
2013, Aprilia RSV4 Factory-R
Omg den hojen är tråååkig!!!
View attachment 425289

Jag köpte en Honda NC700 med dubbelkopplingslådan. Det är väl inget som en sporthojsåkare ens vill ta i med tång, men jag tycker smc's forum verkar så urbota tråkigt så jag hoppas jag får vara kvar här ändå? :crash
SV 650'n jag hade såldes till en ung förmåga som ville ha nåt att ta körkort på.

Hojen och jag har haft utvecklingssamtal idag, och jag tror det kommer bli dyrt med dom tilbehör som önskas...!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top