Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag kan inte skriva i tråden nu, men i vår kan jag .
valet står mellan BMW 1000rx och KTM 1290 SA eller något annat . Det beror var man tycker att man kan göra en bra affär.....:va

Det skall vara en modern hoj med anti-allt.:fakta
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
MT09 är dock inte rolig att köra, lite plastig och karaktärslös. Inte är den särskilt snygg heller om vi ska vara ärliga :pannkyss
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MT09 är dock inte rolig att köra, lite plastig och karaktärslös. Inte är den särskilt snygg heller om vi ska vara ärliga :pannkyss

MT09 skrämde livet ur mig när jag provkörde också, jääävlar vad den dök när man bromsar. :gnissla
 

Raderad medlem 51742

Guest
MT09 skrämde livet ur mig när jag provkörde också, jääävlar vad den dök när man bromsar. :gnissla

Håller med. Hyrde en MT-09 några dagar i Spanien i våras och även om motorn var underbar, lämnade fjädringen en hel del övrigt att önska. På slingrande bergsvägar fick jag aldrig riktigt förtroende för hojen. Kändes som att man inte riktigt var i kontakt med vägen, vilket gjorde spårval och instyrning i kurvor till en mycket diffus upplevelse, särskilt om vägbanan var ojämn.
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Haha. Då ska ni prova min shoppinghoj. en xs400 -82
Bromsar? Kanske.
Över 90kmh=nej
Vandrar över hela vägen när man gör en omkörning? Som en boa!
Men det är den bästa hoj jag haft hittills.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Haha. Då ska ni prova min shoppinghoj. en xs400 -82
Bromsar? Kanske.
Över 90kmh=nej
Vandrar över hela vägen när man gör en omkörning? Som en boa!
Men det är den bästa hoj jag haft hittills.

Hade en RD350 innan. Den fick man bända runt i krökarna, ramen var lite härligt vag och det kändes att det var en 30 år gammal hoj. Den var ändå ingen hoj som skrämde livet ur mig. :gnissla
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Underbart. Gillar sketna som nya hojar. Så länge man kan lita på den. Slippa bli stående. Vilket för till o berätta om husabergen jag köpte för en månad sen. Som nån lärling i Österrike måste snickrat ihop på nätterna. Fått lägga 7k på den hittills. Kört den 7 ggr o fått leda/lastat o lämnat att rosta 6 av dom gångerna. Fast nu är det bara förgasarn kvar. Vilket jag borde få hem grejor till nästa vecka. Hoppas den blir att lita på
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Kolla kamkedjan. Men köp ingen manuell spännare om inte absolut tvunget. Passa på o kolla ventilerna först innan du river halva motorn bara
 

nonne_j

Medlem
Gick med
7 Oct 2015
Ort
värnamo
Hoj
Triumph
Kolla kamkedjan. Men köp ingen manuell spännare om inte absolut tvunget. Passa på o kolla ventilerna först innan du river halva motorn bara

Tänkte börja med att bara köpa en orginal spännande först, och se om det olidliga ljudet försvinner
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Nu e vi i fel tråd. Förlåt alla som bryr sig. Men jag gjorde misstaget att sätta i en automatisk spännare för några veckor sen. O det blev dyrt. Va därför tvungen att lägga in en kommentar om detta. När jag sträckt sönder kedjan med originalspännarn så tänkte jag fixa de me en manuell. O drog aningen för hårt o hade sönder ytterligare. Har du pillat på dom innan nonne? Annars kan du pm mig så kanske du inte gör samma miss som jag. O vet du så ursäktar jag mig. Då kan du mer än mig :)
 

nonne_j

Medlem
Gick med
7 Oct 2015
Ort
värnamo
Hoj
Triumph
Nu e vi i fel tråd. Förlåt alla som bryr sig. Men jag gjorde misstaget att sätta i en automatisk spännare för några veckor sen. O det blev dyrt. Va därför tvungen att lägga in en kommentar om detta. När jag sträckt sönder kedjan med originalspännarn så tänkte jag fixa de me en manuell. O drog aningen för hårt o hade sönder ytterligare. Har du pillat på dom innan nonne? Annars kan du pm mig så kanske du inte gör samma miss som jag. O vet du så ursäktar jag mig. Då kan du mer än mig :)
Jag hör av mig på pm. Slut på ot :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Denna köpte jag i somras.. Bästa hojen so far... :)
 

Bifogat

  • 11937983_10154226756614966_1028941168686010469_o.jpg
    11937983_10154226756614966_1028941168686010469_o.jpg
    507.6 KB · Visningar: 291

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
mc-tillbehor-hojstyling.jpg

Jag köpte en Hypermotard för ett tag sedan också. Sjukt ball hoj!
Efter lite pyssel och knåp har jag fått den precis som jag vill. Med Performance up-map, slip-on och 14t framdrev blir motorkaraktären underbar och hojen blir supermotardig trots sin vikt! :yoparty

Skärmavbild 2015-07-03 kl. 17.58.27.jpg Skärmavbild 2015-08-23 kl. 00.59.32.jpg
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Onödigt kanske. Men jag såg att någon nämnde nordkap.
Så jag blev sentimental och kände att jag måste posta foton från maj-inköpta bladen på jungfruturen till klippan från i somras.
Eftersom jag varit där förr, och dimman gav ungefär tio meters sikt, bestämde jag mig för att vända vid betalstationen och spara 250 norska kronor när man inte kunde se någonting.
IMG_0431.JPG
Men ett kärt minne är omkörningar jag gjorde på väg upp till klippan. Mysiga och adrenalihöjande omkörningar på innerfilen i kurvorna.
Nästa bild är på vägen tillbaka.
Svårast att göra med en gammelblade? Att hålla skyltade 80 eller 90 i Nordnorge. Hon vill liksom ha bashastighet 120 plus minus för att trivas. Så det blev oftast så. Tack och lov polisfritt hela resan. Så vi klarade oss att köra friskt utan böter eller indraget körkort. Av bilden kanske man fattar svängglädjen och lusten att trycka på.
IMG_0437.JPG
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top