Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vill inte sabba tråden, men har inte köpt ny hoj. Däremot, någon gång nästa år så hoppas jag kunna lägga ut en egen bild på en sån här. Tycker att Triumph har lyckats rätt bra här. Har förvisso redan en Thruxton, så jag kanske inte är så svårflörtad. View attachment 424738
/Stevie

Helvitti va snygg!




ja det va bara det...
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Bytte min Er-6a mot en KTM 660 för drygt en månad sen. Grymt rolig hoj men inget man kör långt med :D
12033569_10153034983231302_347658095_n.jpg
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Jag har tidigare bytt ganska frekvent hojar, men nuförtiden hinner jag inte köra värst mycket. Blir istället att jag under sommaren snurra lite(läs sällan) i närområdet, gör en helgtur+1 dag med tema "vänder när vägen tar slut" i Nordnorge....och sen gör jag i månadsskiftet aug/sept en rejäl tur.(typ +1000 mil)

Kändes därför lite meningslöst att byta hoj konstant, specielt när man inte har dedär intresset/tiden mer(förutom när packningen är på :) )

Nåja, har i alla fall köpt på mig en R1. Den hade inte körts på cirka 5 år så den gick som en påse nötter. Började med att besikta den, plockade sen bort lite prylar på den och lät den stå så i ett antal veckor. Ville inte skruva isär den eftersom jag drog iväg på långtur. Tillbaka så har jag då bytt vätskor, kollat ventilerna samt inte minst....rengjort förgasarna(oldschool, tror inte på ultratvätt) och synkat dom. Så, nu går den som en dröm!

Bytt drivpaket och "gjort" färdigt ett bakdäck.(landsvägsdubbat) I helgen är det framdäckets tur och hoppas att ett 100% höjd(tumdäck) med dubb går dit utan problem, annars så får jag hitta på nåt annat.

Fick också hem styrhöjaren idag. Liten hjärna som man har så beställde jag bara en tub :)

Världens vackraste sporthoj vacker/krona.....efter ZX-10R årsmodell 2004 förståss!

Satan i gatan vad jag längtar! :)

151011-1b46.jpg
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nåja, har i alla fall köpt på mig en R1. Den hade inte körts på cirka 5 år så den gick som en påse nötter. Började med att besikta den, plockade sen bort lite prylar på den och lät den stå så i ett antal veckor. Ville inte skruva isär den eftersom jag drog iväg på långtur. Tillbaka så har jag då bytt vätskor, kollat ventilerna samt inte minst....rengjort förgasarna(oldschool, tror inte på ultratvätt) och synkat dom. Så, nu går den som en dröm!

151011-1b46.jpg

Ot, men...


Hur långt har den gått, å hur stod ventilerna?
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Ot, men...


Hur långt har den gått, å hur stod ventilerna?

5000 nånting har den gått. Noterade att den var förmodligen kontrollerad tidigare. Alla specen låg nära, men ändå inom spec :-(
Hade varit lättare(för själafridens skull) om nån stått fel så man hade kunnat justera upp dom

151011-1b19.jpg


Däremot var synkningen på knasarna helt åt helsike.....
151011-1b37.jpg
 

TheHansson

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2015
Ort
Ekeby
Hoj
Suzuki DR650
Ohh vad jag vill vara med i den här tråden. Tillåter bara ekonomin så skriver jag här om en månad ����
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Helvitti va snygg!




ja det va bara det...
Om gudarna är goda, alla planeter linjerar upp som dom skall och banken är "givmild", så måste det bli en sådan, exakt som på bilden. I så fall, då lovar jag att stanna till i Nyköping nästa gång jag är på väg till huvudstadssidan av landet så du får ta en nära titt.
/m
 

Pirate-girl

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2013
Ort
Henkan
Hoj
Yamaha -R6 09
image.jpg
Det blev en ny så här i slutet på säsongen. Tillbaka där det började för ca 23 år sen då jag fick en Yamaha pw50 i julklapp
 

Raderad medlem 51742

Guest
ImageUploadedByTapatalk1446286593.770377.jpg

Efter nästan 5 år på förstahojen, en BMW F800R var det hög tid att byta upp sig lite. Blev en BMW igen, närmare bestämt en S1000R. Jösses, vilken maskin! Toknöjd hittills!
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Jag råkade köpa en r1 04 en husaberg fe 450 08 o en xs400 denna sommarn. Sen hade jag redan min hemma byggda bobber. Så jag får posta vad jag hittat för kul i vinter sen. Börjar få ont om plats o mkt gnäll av tanten. Nån som har bot på dom problemen?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag råkade köpa en r1 04 en husaberg fe 450 08 o en xs400 denna sommarn. Sen hade jag redan min hemma byggda bobber. Så jag får posta vad jag hittat för kul i vinter sen. Börjar få ont om plats o mkt gnäll av tanten. Nån som har bot på dom problemen?

Bygg större garage och byt tant. om hon inte går att muta.
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Har sovit på saken. Kör jag en hela tiden så hör jag inte gnället o kan inte svara i telefonen. O då kan man ha en för mkt i garaget. Ba byta ibland o hålla det fullt.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Köpte denna i september:

2015-08-26 09-09-19.jpg

Måste fixa packväskor till Norgeresan nästa sommar. I somras bar det av till Nordkap på en glidare. Efter det kände jag att det var dax för en sportigare hoj igen. Glidare får nu vänta tills man blir gubbe.
 

TheWetell

Ride to the limit!
Gick med
19 Aug 2014
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha R6 - 06
Köpte mig en ny banhoj förra veckan, en Yamaha R6 2006. Lite mer drag än jag var van med från min nu gamla Aprilia RS125 :tungan
12193656_992486920816036_9160594075213127508_n.jpg
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag råkade köpa en r1 04 en husaberg fe 450 08 o en xs400 denna sommarn. Sen hade jag redan min hemma byggda bobber. Så jag får posta vad jag hittat för kul i vinter sen. Börjar få ont om plats o mkt gnäll av tanten. Nån som har bot på dom problemen?

Hmmm... Bara kolla antalet skor eller handväskor å kontra me att "antalet är lite väl många"
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Jag har sagt nån gång att dom ska va glada att dom har rösträtt, o får framföra cyklar på allmän väg. Stack mig nästan på ögonen. Kanske ska använda det med väskor o skor istället nästa gång.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top