Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Vad fan e en gubbhoj? Inte en Gixxer i alla fall. Åkte och besiktigade en i dag. Vilken obekväm hoj för en stel gammal pensionär det var. Tung och åbäkig. Det här är i alla fall hojen jag köpte i förra veckan.
Comet.jpg
En riktig gubbhoj från fabriken som gjorde den första riktiga sporthojen.
 

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Så ...ny leksak.
Från att kört Triumph innan och sen gå till en Ducati Streetfighter 848 var inte det smartaste för mig.
Vi blev aldrig riktigt "kompisar"...back to Triumph famlily.

View attachment 431760

View attachment 431761

Jag kör själv idag en Triumph Street Triple och funderar på att byta till en Ducati Streetfighter 848. Kan du berätta lite vad som gjorde att du inte trivdes med Ducatin?
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Jag kör själv idag en Triumph Street Triple och funderar på att byta till en Ducati Streetfighter 848. Kan du berätta lite vad som gjorde att du inte trivdes med Ducatin?

Sittställningen ganska jobbig om man inte ligger i 110+ i lägre farter blir det jobbigt för handleder tycker jag.
Om man inte mappar om den är den helt jävla kass i låga varv/fart..ryckig och jobbig o köra.
Jag mappa om min via IBC...vilket gjorde allt mycket behagligare men dock inte helt bra.
Trajans 3 cyl fina gång passar mig helt enkelt.
Inget ont om Ducati annars. Skulle kunna tänka mig tex en Monster 1200/841 vid något annat tillfälle.Där allt det oven är mer eller mindre åtgärdat.

PS.
Körde själv en Street Triple -R -2014 innan jag bytade till Ducan.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Suzuki_Hayabusa.jpg
Slutsumering 100 mil senare efter köp där 40 mil avverkades på längre tur är jag fortfarande nöjd med hojen där kraft, komfort och vindkänslighet får tummen upp.Allt är smörlikt lätt att sköta och jag förvånas av hur lätthanterlig den är trots sitt något klumpiga yttre när den står still.Sjätte växeln ligger oftast i oavsett varvtal när den sticker direkt på denna växel utan krus och att då växla ner känns som ren överkurs om man möjligtvis inte glömt spisen på hemma.Upplever inte Hayabusan törstigare än Blackbirden däremot så är dess insprutningssystem ljusår bättre än Blackbirdens förgasare.Varför Suzuki sedan valt att placera en effektkontroll på höger sida med lägena A B C där man kan välja mellan full, medel eller nedsatt effekt vid t ex regn är lite kryptiskt när det oftast räcker med att vrida lite mindre på rullen.Hojen har pc5 så hur den upplevts utan detta har jag ingen aning om.Som sagt var en lika go hoj på en kortare runda precis som den passar att färdas på längre sträckor med full packning vilket jag redan gjort trots att vissa försäkringsbolag inte fattat detta riktigt.Tummen upp än så länge. :crash
 
Last edited:

alex!

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Malmö
Hoj
Triumph Street Triple R
Sittställningen ganska jobbig om man inte ligger i 110+ i lägre farter blir det jobbigt för handleder tycker jag.
Om man inte mappar om den är den helt jävla kass i låga varv/fart..ryckig och jobbig o köra.
Jag mappa om min via IBC...vilket gjorde allt mycket behagligare men dock inte helt bra.
Trajans 3 cyl fina gång passar mig helt enkelt.
Inget ont om Ducati annars. Skulle kunna tänka mig tex en Monster 1200/841 vid något annat tillfälle.Där allt det oven är mer eller mindre åtgärdat.

PS.
Körde själv en Street Triple -R -2014 innan jag bytade till Ducan.

Tack för ditt svar! Ja gången i Triumph maskinerna är mkt trevlig! Din nya Speed Triple ser riktigt fin ut! Grattis till en fin hoj!
 

Bestefar

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Östergötland
Hoj
Honda
Har hittat en Honda hornet 600F 2012, 1 ägare i riktigt bra skick 500mil. Vad är rimligt att ge för en sådan finns inga på blocket att jämföra med. Helt original.
60 000:- vill han ha, ok pris?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Med tanke på hur mycket man har hånat glidare genom åren så får man väl passa sig nu :D

Plus 1 på den :D
Blev med gris förra veckan jag med juh , trivs förvånandsvärt bra med den

Trajja NightStorm 2015

20160720_155523.jpg
20160720_155534.jpg

Edit : av någon anledning vrider sporthojs uppladdare runt bilderna
 
Last edited:

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
-?-
Vitte fan om det räknas, men jag köpte mig iafl en Beverly 300 som semesternöje. Kul moppe att ta sig fram med.

Skulle någon kaskadvomera av 14"/16" hjulen så får ngn mod helt enkelt radera inlägget.

8cc02b36136d0925c5fee1de0e17f137.png
 

Zadde

Medlem
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Norrköping
Hoj
CB1000R -14
20160725_224445[1].jpg

Min nya ögonsten. En -14 med 360mil på mätaren igår, idag 440. Så jävla nöjd. Sjukt härlig hoj :)
 

RookieM

Alltid samma hypemode, tillbaka i din iphone
Gick med
1 Jun 2014
Ort
Stenungsund
Hoj
Nippon Power baby!
fr_468.jpg

Efter floppen med med https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?281800-Rädda-Bastard-Suzukin!/page3 och en tilltagande abstinenes som inte visste några gränser så blev jag heeeelt salig när jag hittade denna rackaren.

Kanske helt efterblivet att köpa cykel i slutet November, men vadårå..
Rätt objekt, rätt pris och en provkörning i -1 grad så skrev vi ägarpapper.

FUUUCK vad nöjd jag äääär. :D:D:D:D:D:D:D:D
 
  • Gilla
Reaktioner: RWN

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
View attachment 434476

Efter floppen med med https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?281800-Rädda-Bastard-Suzukin!/page3 och en tilltagande abstinenes som inte visste några gränser så blev jag heeeelt salig när jag hittade denna rackaren.

Kanske helt efterblivet att köpa cykel i slutet November, men vadårå..
Rätt objekt, rätt pris och en provkörning i -1 grad så skrev vi ägarpapper.

FUUUCK vad nöjd jag äääär. :D:D:D:D:D:D:D:D

Den bör ju ha alldeles förträfflig försäkring den där med. :D Ha det skoj på den! :tummenupp
 

Täppas

Guest
View attachment 434476

Efter floppen med med https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?281800-Rädda-Bastard-Suzukin!/page3 och en tilltagande abstinenes som inte visste några gränser så blev jag heeeelt salig när jag hittade denna rackaren.

Kanske helt efterblivet att köpa cykel i slutet November, men vadårå..
Rätt objekt, rätt pris och en provkörning i -1 grad så skrev vi ägarpapper.

FUUUCK vad nöjd jag äääär. :D:D:D:D:D:D:D:D

*suck*
Så var uppfattningen tillbaka på ruta 1...
 

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
17425858_10155918274398102_3385854188435988138_n.jpg

Ja, ja, det är en Harley, men jag vill testa hur det är... :)
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jag har också köpt "ny" hoj. Det är en av dessa :D

17499462_10155051465190420_5471572057546864186_n.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top