Feminism

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag skulle behöva bli så långrandig om jag gav mig in i att beskriva varför det är ett privilegium att vara man och varför det är svårt att (på allvar) tänka sig negativ särbehandling av vita män. Man kan inte bortse från hur det har varit i både decennier och sekler, eftersom vårt samhälle vilar på strukturer från förr. Och lär fortsätta att göra det. De nackdelar det kan innebära att vara kille är verkligen en nysning i oceanen jämfört med de nackdelar som det innebär att vara tjej. Man måste vara medveten om det. Jag tycker Louis CK beskriver det jävligt bra (visserligen fördelarna med att vara vit, men bara att byta ut mot att vara man).

”I´m not saying that white people are better, I´m saying beeing white is clearly better.”

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_USA:s_presidenter
http://www.un.org/pga/70/president/presidents-of-the-general-assembly/
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_women_CEOs_of_Fortune_500_companies

https://youtu.be/1cuQTGKD01M
Du menar de strukturer som fört samhället till det vi har idag?

Förstår inte varför någon skall skämmas for att dess anfäder gjorde intelligenta val en gång i tiden.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Just det, det är rasism. Men varför är det viktigt att man inte gör en språklig åtskillnad mellan diskriminering som är riktad mot en etnisk minoritet och diskriminering som är riktad mot en etnisk majoritet?

Det kan vara av viss betydelse, tänker jag, eftersom en etnisk majoritet nästan alltid besitter resurser som den etniska minoriteten saknar. Det är riskabelt att vara kritisk mot den grupp som sitter på resurserna. Det är alltså frågan om rasism med många olikheter. Men man ska inte belysa och beskriva olikheterna?

Jag vet inte, ställ frågan till dom vita respektive svarta i sydafrika, Arabrer och afrikaner, turkarna och kurderna, greker och turkar, polacker och tyskar och alla andra grupper som hyser rasism mot varandra.

Spelar det någon roll att vita svenska kvinnor är numerärt fler i Sverige än skäggiga "ensamkommare" när dom svenska flickorna systematiskt utsätts för sexuella övergrepp?

Spelar det någon roll att offren, dom svenska kvinnorna är bland dom minst rasistiska i världen?
 
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Jag tror inte att jag under mitt relativt långa liv har känt mig orättvist behandlad för att jag är man en enda gång. Och det har verkligen inte hänt om något som har varit viktigt. Jag har svårt att förstå viljan att enbart se till hur det är just nu. Även om det vore så att det inte förekom sexism i vårt samhälle, så har sexism varit det normala tills helt nyligen. Det är lite som att förneka att vi har något genetiskt gemensamt med andra djur eftersom det var så länge sedan vi till det yttre liknade dessa andra djur.

1810 fick gifta kvinnor möjlighet att ansöka om att bli myndigförklarade.
1856 fick ogifta kvinnor möjlighet att ansöka om att bli myndigförklarade.
1864 förbjöds hustrumisshandel.
1874 fick gifta kvinnor rätt till egen lön och ekonomi.
1919 fick kvinnor rösträtt.

Det är både fascinerande och isande skrämmande, tycker jag. Lite som Förintelsen. Det hände faktiskt. Det hände under tiden som en del av våra föräldrar var barn. Då hade tyskarna slakterier för människor. Man skulle kunna säga:

”Sluta prata om det där jobbiga och se istället hur bra det är nu. Nu har vi ju inga slakterier för människor. Det är väl jättebra? Varför kan vi inte lägga det där bakom oss? Sluta vara så snarstuckna nu!”

Jag vet inte hur det är med er, men jag behöver inte titta speciellt noga för att dagligen se män som beter sig som svin. Det är betydligt svårare att få korn på kvinnor som beter sig svinaktigt. Och vilka är det som sitter på kåken för gräsligt våldsamma brott? Jag menar att det finns väldigt många och väldigt goda skäl att hålla män ”under uppsikt” eftersom hela vår historia är skapad av män som dödar varandra för att få bestämma. Listan över kvinnor som startat krig, den är inte jättelång. Män ÄR som art predisponerade för att vara våldsamma.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så för att dina gamla anfäder var vad de var,så ska du skämmas och klä skott för dem?

Det är rätt knepigt i lätt bemärkelse. Däremot gäller omvänt, du klär skott för din avkomma.

Säg inte åt mig att låsa dörren. Lär din son att stjäla gör man inte.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag tror inte att jag under mitt relativt långa liv har känt mig orättvist behandlad för att jag är man en enda gång. Och det har verkligen inte hänt om något som har varit viktigt. Jag har svårt att förstå viljan att enbart se till hur det är just nu. Även om det vore så att det inte förekom sexism i vårt samhälle, så har sexism varit det normala tills helt nyligen. Det är lite som att förneka att vi har något genetiskt gemensamt med andra djur eftersom det var så länge sedan vi till det yttre liknade dessa andra djur.

1810 fick gifta kvinnor möjlighet att ansöka om att bli myndigförklarade.
1856 fick ogifta kvinnor möjlighet att ansöka om att bli myndigförklarade.
1864 förbjöds hustrumisshandel.
1874 fick gifta kvinnor rätt till egen lön och ekonomi.
1919 fick kvinnor rösträtt.

Det är både fascinerande och isande skrämmande, tycker jag. Lite som Förintelsen. Det hände faktiskt. Det hände under tiden som en del av våra föräldrar var barn. Då hade tyskarna slakterier för människor. Man skulle kunna säga:

”Sluta prata om det där jobbiga och se istället hur bra det är nu. Nu har vi ju inga slakterier för människor. Det är väl jättebra? Varför kan vi inte lägga det där bakom oss? Sluta vara så snarstuckna nu!”

Jag vet inte hur det är med er, men jag behöver inte titta speciellt noga för att dagligen se män som beter sig som svin. Det är betydligt svårare att få korn på kvinnor som beter sig svinaktigt. Och vilka är det som sitter på kåken för gräsligt våldsamma brott? Jag menar att det finns väldigt många och väldigt goda skäl att hålla män ”under uppsikt” eftersom hela vår historia är skapad av män som dödar varandra för att få bestämma. Listan över kvinnor som startat krig, den är inte jättelång. Män ÄR som art predisponerade för att vara våldsamma.

Du har rätt, så där var det. Förr. För cirkus 100 år sen, eller mer. Att beskylla dagens män för det våra förfäder gjorde tycker iallafall jag känns fruktansvärt orättvist, inte mycket jag hade med det att göra och inte mycket jag kunde göra åt det heller.

Du har rätt i att vi inte ska glömma att det var på det viset, precis som vi aldrig ska glömma förintelsen. Vi ska inte förneka det, vi ska inte sluta prata om det, men vi måste sluta beskylla och bestraffa dagens generation för det som inträffade förr i tiden. Det viktiga är att vi lär oss av historien, så att vi slipper upprepa den. Och det är precis det jag ogillar med dagens extremfeminister, för de verkar inte vara ute efter jämlikhet utan av att vända på steken och skapa ett historiskt omvänt samhälle där kvinnan är på topp. Och det löser inte problemet, det skapar bara nya.

Du kanske inte själv upplevt något manshat, men jag tycker mig se det varje dag. På internet, i media, ute på stan, lite överallt ser jag grejer som får mig som vit man att känna mig mindre värd, just för att jag är vit man. Det samhälle som finns runt mig just nu verkar övertygat om att just jag är roten till allt ont i världen, just för att jag är vit och man. Om jag förnekar och bestrider detta får jag höra att jag mörkar och bortförklarar de verkliga samhällsproblemen, att jag försöker flytta fokus från de riktiga problemen genom att motbelysa låtsasproblem, att jag motarbetar kvinnokampen, att jag ska sluta skylla ifrån mig och acceptera att det ÄR jag som står för allt förtryck och all rasism. Jag som aldrig uttalat mig nedsättande om varken kvinnor eller invandrare, jag som aldrig våldtagit någon, jag får dagligen höra att "ALLA MÄN VÅLDTAR", "SVENSKA VITA MÄN ÄR VÄRST I VÄRLDEN PÅ MASSATTACKER MOT KVINNOR" och en massa andra feministiska haranger...

Zara Larsson går ut med att hon "Hatar vita män i grupp", och förklarar sedan vidare: "Men åh... Låt mig berätta något jättesnabbt! Kvinnohat skadar allt. Kvinnohat utför och försvarar våldtäkter, kvinnomisshandel och sexism. Kvinnohat stödjer slutshaming och patriarkatet. Kvinnohat är folk som kommenterar vidriga saker om eller till mig.
Manshat skadar ingen. Det skadar ingen i verkliga livet! Självklart så finns det könsnormer som motverkar jämställdheten, men just manshat gör ingen illa. Det värsta som händer är kanske att en man blir kränkt och ledsen när jag skriver på Twitter att jag inte tycker om män i grupp.
Manshat utrycker sig oftast verbalt eller i skrift. Det gör alltså ingen fysisk skada. Skulle våga påstå att det inte gör någon psykisk skada heller.
Jag hatar er män i grupp för att ni beskyller, trycket ner och förminskar mig, tillsammans med andra tjejer. Varför hatar ni mig? För att jag belyser detta? Eller? Manshat FINNS INTE på riktigt. Kvinnohat DÖDAR. Och manshat är enbart en reaktion på kvinnohat. Killarna (som uttalat sig nedlåtande om Zara) har alltså börjar i helt fel ände.
Dessa killar, bland många andra är definitivt offer för alla patriarkala strukturer vi har. För machokulturen. Jag som tjej är definitivt offer för den attityden. Självklart så finns det undantag. Det finns kvinnor som misshandlar sina män, som är riktiga svin och som till och med våldtar. Men det sker inte strukturellt, till skillnad från män.
Det strukturella förtrycket är impregnerat i samhället och utövas av män. Och det är faktiskt okej att mer eller mindre hata sina förtryckare. Manshat är inte lösningen på något, men det är en naturlig reaktion. Det är inte kvinnohat.”"

Nähädu... Så det du säger är alltså antingen att jag som vit man inte har några känslor, eller att mina känslor inte räknas, bara för att jag är vit man? Det är ok att hata mig, bara för att jag är vit man? Och det ska jag finna mig i, bara för att jag är vit man?

Sådär kan kvinnor uttrycka sig helt öppet, och dessutom få stöd för det. "Bra jobbat zara, krossa patriarkatet!!", "Det är rätt, stå på dig tjejen", "Du är en förebild!", "Fortsätt så länge du orkar zara, du behövs! <3"...

Jag säger inte att näthatet Zara fått ta emot är berättigat eller acceptabelt, men är hennes eget beteende så mycket bättre? Är det verkligen acceptabelt att hata någon baserat på kön och hudfärg, bara för att hon hatar just vita män? Ska jag finna mig i att bli hatad, baserat enbart på mitt utseende, mitt kön och mitt ursprung? Hade det varit en kvinna eller en invandrare som ställt de här frågorna vet jag vad svaret hade blivit, men när jag som vit man frågar? Då är det ingen som kommer med stöttande hejarop eller tröst. För jag är ju vit man, okränkbar och utan känslor... Är det verkligen så vi ska ha det, idag, i jämlikhetens högborg Sverige, år 2016? Jag köper inte det.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Kan inte du börja med att sätta detta tåg i rullning?
Revolutionera världen!

Var en föregångsman och visa hur vi vita män i dagens samhälle ska sota för tidigare generationer.


I vilken ände tänkte du börja?
Ta det gärna punkt för punkt, skriv ut det här och försök lev som du lär efter det.




Jag undrar i vilken grotta man hittade trollet.....
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Visst kan det kännas irriterande när dessa sk feminister får utrymme i tidningar och social media, men deras påverkan är trots allt försvinnande liten. Det är såklart inte dessa människor som kommer driva en positiv förändring - de som driver jämlikheten framåt sitter inte och spyr ur sig dylikt i syfte att få uppmärksamhet.

Jag har jobbat indirekt med dessa frågor (Diversity & Inclusion) på tre kontinenter de senaste 10 åren och kan bekräfta att detta mansfientliga beteende och sociala uppviglande har en bestämt motsatt verkan.

Tänk gärna på att bolagsstyrelser, högre chefsställningar, och andra högre befattningar inom både det privata och offentliga fortfarande innehas till stor del av män. Dessa män är inga neanderthalare som slår sönder busskurer på helgerna, utan de har i en överväldigande majoritet en förståelse för varför arbetet för jämlikhet är viktigt. Av egen erfarenhet kan jag meddela att vi är jävligt trötta på era tappra försök att hitta nya uttryck för hur dåliga vi är som människor.

Ni bidrar bara till det sämre.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
1810 fick gifta kvinnor möjlighet att ansöka om att bli myndigförklarade.
1856 fick ogifta kvinnor möjlighet att ansöka om att bli myndigförklarade.
1864 förbjöds hustrumisshandel.
1874 fick gifta kvinnor rätt till egen lön och ekonomi.
1919 fick kvinnor rösträtt.

Och nu är det 2016. Sverige (och västvärlden) är mer jämställt än någonsin, även om saker och ting självklart kan bli bättre(!), medan många andra länder och kulturer inte ens är mer jämställt än vi blev 1810 (206 år sedan!)...

En "klen tröst" är ju att man kan ha förståelse (men inte bör ta hänsyn till) att det är väldigt svårt för någon att per automatik förstå och anpassa sig efter svenska seder och vanor om man är född och uppvuxen någon annanstans där kulturen, föräldrarna, släkten, vänner, skolan, kyrkan/moské, religionen, kollegorna, makthavarna, rättssystemet(!) och hela samhället i stort "undervisar" och upprätthåller en helt annan syn och (bristande) respekt för kvinnor än män... Tanken om jämställdhet frodas inte direkt i sådan miljö...

Likväl skulle ju en klar majoritet av västerlänningar inte vilja backa över 200 år i tiden vad gäller synen på kvinnor oavsett omständigheter och var man befinner sig geografiskt.


"Inglehart-welzel cultural map of the world"
Cultural_map_WVS6_2015.jpg


Källa: http://www.worldvaluessurvey.org/WVSContents.jsp?CMSID=Findings



Men är det något senaste dagarnas feminism lärt mig så är det att det inte finns någon skillnad mellan män och män eller olika kulturer - dessutom är det väldigt fel och rasistiskt att peka på skillnader mellan olika grupperingar, och framförallt är det vita kränkta medelålders män det är fel på :hihi
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror inte att jag under mitt relativt långa liv har känt mig orättvist behandlad för att jag är man en enda gång. Och det har verkligen inte hänt om något som har varit viktigt. Jag har svårt att förstå viljan att enbart se till hur det är just nu. Även om det vore så att det inte förekom sexism i vårt samhälle, så har sexism varit det normala tills helt nyligen. Det är lite som att förneka att vi har något genetiskt gemensamt med andra djur eftersom det var så länge sedan vi till det yttre liknade dessa andra djur.

1810 fick gifta kvinnor möjlighet att ansöka om att bli myndigförklarade.
1856 fick ogifta kvinnor möjlighet att ansöka om att bli myndigförklarade.
1864 förbjöds hustrumisshandel.
1874 fick gifta kvinnor rätt till egen lön och ekonomi.
1919 fick kvinnor rösträtt.

Det är både fascinerande och isande skrämmande, tycker jag. Lite som Förintelsen. Det hände faktiskt. Det hände under tiden som en del av våra föräldrar var barn. Då hade tyskarna slakterier för människor. Man skulle kunna säga:

”Sluta prata om det där jobbiga och se istället hur bra det är nu. Nu har vi ju inga slakterier för människor. Det är väl jättebra? Varför kan vi inte lägga det där bakom oss? Sluta vara så snarstuckna nu!”

Jag vet inte hur det är med er, men jag behöver inte titta speciellt noga för att dagligen se män som beter sig som svin. Det är betydligt svårare att få korn på kvinnor som beter sig svinaktigt. Och vilka är det som sitter på kåken för gräsligt våldsamma brott? Jag menar att det finns väldigt många och väldigt goda skäl att hålla män ”under uppsikt” eftersom hela vår historia är skapad av män som dödar varandra för att få bestämma. Listan över kvinnor som startat krig, den är inte jättelång. Män ÄR som art predisponerade för att vara våldsamma.

Män fick rösträtt åtta år före kvinnorna...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Visst kan det kännas irriterande när dessa sk feminister får utrymme i tidningar och social media, men deras påverkan är trots allt försvinnande liten. Det är såklart inte dessa människor som kommer driva en positiv förändring - de som driver jämlikheten framåt sitter inte och spyr ur sig dylikt i syfte att få uppmärksamhet.

Jag har jobbat indirekt med dessa frågor (Diversity & Inclusion) på tre kontinenter de senaste 10 åren och kan bekräfta att detta mansfientliga beteende och sociala uppviglande har en bestämt motsatt verkan.

Tänk gärna på att bolagsstyrelser, högre chefsställningar, och andra högre befattningar inom både det privata och offentliga fortfarande innehas till stor del av män. Dessa män är inga neanderthalare som slår sönder busskurer på helgerna, utan de har i en överväldigande majoritet en förståelse för varför arbetet för jämlikhet är viktigt. Av egen erfarenhet kan jag meddela att vi är jävligt trötta på era tappra försök att hitta nya uttryck för hur dåliga vi är som människor.

Ni bidrar bara till det sämre.


Feministerna har blivit så radikaliserade att ingen längre bryr sig nämnvärt.

Nu senast är det pedofiler som skall försvaras....
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Låt mig gissa, alla är privilegierade vita kvinnor?

"Alla män i hela världen har samma kultur - våldtäktskulturen"... Mycket mer behöver man väl knappast läsa, rubriken sätter tonen ganska bra.

Sekunden senare dök den här upp i mitt flöde:
http://asikt.dn.se/asikt/debatt/jag...urce=facebook&utm_medium=page&utm_campaign=dn

"förlåt för att jag stör din kränkthet

Härligt att höra att du inte har våldtagit, inte har tafsat, slagit eller kallar någon fitta eller hora. Det gläder mig. Verkligen. Jag blir också lite ledsen när jag läser att du vill ge upp för att du känner dig kränkt. Svenska språkets mest missbrukade och felanvända ord just nu.

Jag vet inte riktigt vad du har att bli kränkt över. Har någon pekat ut dig, med namn och allt? Har någon sagt att ALLA män begår övergrepp. Nej. Några har försökt förenkla frågan till att det handlar om kultur (företrädesvis utländsk kultur), hud och hårfärg. Det är ”de andra” männen som begår övergrepp. Och då kommer det: det som är gemensamt för de här övergreppen är att de begås av män. Inte alla män, så klart. Men män.

Kränkt är svenska språkets mest missbrukade och felanvända ord just nu. Du har inte rätt till det ordet. Det ordet tillhör tjejerna som hade händer innanför sina byxor, mot sin vilja. Tjejerna som hade händer på sina bröst och rumpor. Tjejerna som blev våldtagna.

Det här handlar nämligen inte om dig. Du har inte blivit utsatt för något mer än att läsa i artiklar att övergreppen begicks av män och att det är gemensamt för alla övergrepp av den här typen – att det är män som gör så mot kvinnor. Det är inte en personlig kränkning. Det är fakta."

Eeh, ja! Typ varenda jävla feminist där ute hävdar ju det! Vet inte vilken sten hon bott under, men ja. Feminister hävdar rätt ofta nuförtiden att det faktiskt rör ALLA män.

Ett tips: Vill du inte att vi män ska ge upp, sluta då alienera oss. Vill du ha oss på din sida, sluta då beskylla oss. Börja fördöma mäns kränkningar mot kvinnor på individnivå, precis som vi förväntas bedöma vissa dumma invandrares och kvinnors dumma gärningar/uttalanden på individnivå. Det är ju inte acceptabelt att säga att alla feminister är dumma i huvudet bara för att ett par stycken gör korkade uttalanden, och det är heller inte acceptabelt att säga att alla muslimer är terrorister bara för att vissa är det... Så varför är det helt ok att säga att alla män våldtar bara för att vissa gör det?

Jag kan förstå att vissa ger upp, jag förstår att vissa känner sig kränkta. Det är aldrig kul att bli oskyldigt utpekad/beskylld, och det är heller inte kul att bli nertryckt i smutsen på nytt när man försöker påpeka att man faktiskt inte gjort någonting...
"ursäkta, men jag har faktiskt aldrig..."
- Må så vara, men du är ändå kollektivt skyldig så sitt ner och håll käften mansjävel!!

Det är en dålig grund att bygga samarbete och förståelse på. Vill ni ha vår respekt får ni fan börja behandla oss med respekt också, mina två korvören :) Inte för att jag förväntar sig att mina manskorvören ska vara värda något för en feminist, men man kan ju alltid försöka i hopp om att någon enstaka vettig människa där ute lyssnar...




Lite fascinerande är det allt att de här människorna går ut med sina åsikter, tankar och tycken som de ju bevisligen har all rätt att ha, men jag däremot innehar inte ens rätten att känna mig kränkt. Jag får inte känna eller tycka som jag vill. Tro fan att man känner sig kränkt då, jag har ju för fan inte ens åsiktsfrihet.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
"Alla män i hela världen har samma kultur - våldtäktskulturen"... Mycket mer behöver man väl knappast läsa, rubriken sätter tonen ganska bra.

Sekunden senare dök den här upp i mitt flöde:
http://asikt.dn.se/asikt/debatt/jag...urce=facebook&utm_medium=page&utm_campaign=dn

"förlåt för att jag stör din kränkthet

Härligt att höra att du inte har våldtagit, inte har tafsat, slagit eller kallar någon fitta eller hora. Det gläder mig. Verkligen. Jag blir också lite ledsen när jag läser att du vill ge upp för att du känner dig kränkt. Svenska språkets mest missbrukade och felanvända ord just nu.

Jag vet inte riktigt vad du har att bli kränkt över. Har någon pekat ut dig, med namn och allt? Har någon sagt att ALLA män begår övergrepp. Nej. Några har försökt förenkla frågan till att det handlar om kultur (företrädesvis utländsk kultur), hud och hårfärg. Det är ”de andra” männen som begår övergrepp. Och då kommer det: det som är gemensamt för de här övergreppen är att de begås av män. Inte alla män, så klart. Men män.

Kränkt är svenska språkets mest missbrukade och felanvända ord just nu. Du har inte rätt till det ordet. Det ordet tillhör tjejerna som hade händer innanför sina byxor, mot sin vilja. Tjejerna som hade händer på sina bröst och rumpor. Tjejerna som blev våldtagna.

Det här handlar nämligen inte om dig. Du har inte blivit utsatt för något mer än att läsa i artiklar att övergreppen begicks av män och att det är gemensamt för alla övergrepp av den här typen – att det är män som gör så mot kvinnor. Det är inte en personlig kränkning. Det är fakta."

Eeh, ja! Typ varenda jävla feminist där ute hävdar ju det! Vet inte vilken sten hon bott under, men ja. Feminister hävdar rätt ofta nuförtiden att det faktiskt rör ALLA män.

Ett tips: Vill du inte att vi män ska ge upp, sluta då alienera oss. Vill du ha oss på din sida, sluta då beskylla oss. Börja fördöma mäns kränkningar mot kvinnor på individnivå, precis som vi förväntas bedöma vissa dumma invandrares och kvinnors dumma gärningar/uttalanden på individnivå. Det är ju inte acceptabelt att säga att alla feminister är dumma i huvudet bara för att ett par stycken gör korkade uttalanden, och det är heller inte acceptabelt att säga att alla muslimer är terrorister bara för att vissa är det... Så varför är det helt ok att säga att alla män våldtar bara för att vissa gör det?

Jag kan förstå att vissa ger upp, jag förstår att vissa känner sig kränkta. Det är aldrig kul att bli oskyldigt utpekad/beskylld, och det är heller inte kul att bli nertryckt i smutsen på nytt när man försöker påpeka att man faktiskt inte gjort någonting...
"ursäkta, men jag har faktiskt aldrig..."
- Må så vara, men du är ändå kollektivt skyldig så sitt ner och håll käften mansjävel!!

Det är en dålig grund att bygga samarbete och förståelse på. Vill ni ha vår respekt får ni fan börja behandla oss med respekt också, mina två korvören :) Inte för att jag förväntar sig att mina manskorvören ska vara värda något för en feminist, men man kan ju alltid försöka i hopp om att någon enstaka vettig människa där ute lyssnar...




Lite fascinerande är det allt att de här människorna går ut med sina åsikter, tankar och tycken som de ju bevisligen har all rätt att ha, men jag däremot innehar inte ens rätten att känna mig kränkt. Jag får inte känna eller tycka som jag vill. Tro fan att man känner sig kränkt då, jag har ju för fan inte ens åsiktsfrihet.

Det "roliga" är ju att dom aktivt försöker tysta utländska kvinnor som höjer rösten om kulturella skillnade i just sexuella övergrepp.

För om någon annan har det sämre är det ju inte längre lika synd om dom.:dummer
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Quote:

Ja där ser ni: hen är klok och kunnig, Svante Tidholm. Det är det vi feminister alltid säger: alla – ja precis alla – män i Sverige har problem med att låta bli att slå kvinnor. Vissa män kan tämjas någotsånär med feministisk omskolning och feministiska informationskampanjer och kan därför vistas, till och med under längre stunder, i samma rum som kvinnor utan att slå eller våldta ta dem.


Man blir mörkrädd...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Feministerna har blivit så radikaliserade att ingen längre bryr sig nämnvärt.

Nu senast är det pedofiler som skall försvaras....
Pedofili har i och för sig alltid legat kvinnolobbyn, fredsrörelsen och HBTQ-rörelsen varmt om hjärtat. Inget nytt.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top