Feminism

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
https://www.expressen.se/premium/nyheter/kvinnorna-styr-fran-feministiska-bullerbyn/

Feministiska opinionsbildare som vill starta ett mansfritt kollektiv och som dessutom erkänner helt öppet att de ägnar sig åt sexism. Citat: "Jag är en manshatare".

Det är väl ändå fint att veta att det är helt ok att hata och diskriminera enbart baserat på tillhörighet? Iallafall om du är kvinna och feminist, dvs har rätt kön och rätt värdegrund. Jag kan ju ge mig den på att du skulle bli skjuten i gryningen om du som manlig opinionsbildare öppet medgav att du hatar kvinnor och vill starta et kvinnodiskriminerande kollektiv, men som kvinna och feminist går det hur bra som helst. Du får till och med utrymme i media för att uttrycka ditt manshat och sprida budskapet om ditt mansfria utopiska kollektiv.

Dagens feminism: "Du ska ge fan i att diskriminera mig på grund av min könstillhörighet!".

Också dagens feminism: "Jag hatar dig baserat på din könstillhörighet!".

Det går bra nu :rofl
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Hur kan man hata någon enbart pga kön?
Borde man klassas som dumskalle då?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Podden Haveristerna, som jag inte rekommenderar, har två avsnitt ute om Cissi Wallin, och jäklar vad hon ljuger, hittar på och böjer sanningen. Ska komma ett tredje avsnitt som ska bli intressant att höra.

Utöver dessa tre avsnitt så tycker jag Haveristerna är skit, och en bra parameter för den åsikten är att t.o.m. när man håller med dem så stör man sig på dem. Det är inget bra betyg.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Podden Haveristerna, som jag inte rekommenderar, har två avsnitt ute om Cissi Wallin, och jäklar vad hon ljuger, hittar på och böjer sanningen. Ska komma ett tredje avsnitt som ska bli intressant att höra.

Utöver dessa tre avsnitt så tycker jag Haveristerna är skit, och en bra parameter för den åsikten är att t.o.m. när man håller med dem så stör man sig på dem. Det är inget bra betyg.
Lite som Aron Flam, har alltid rätt i teorin men tråkiga skämt och trivs bra med sig själv och sin egen röst

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Lite som Aron Flam, har alltid rätt i teorin men tråkiga skämt och trivs bra med sig själv och sin egen röst

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Ja jävlar, där satte du verkligen fingret på den känslan jag haft av Aron i flera år!
Vilken jäkla uppenbarelse! Klockrent!

.

.

(Inget med feminism att göra, men kan rekommendera ändå)
Har hans bok "Det här är en svensk tiger", rekommenderas, även om jag först lyssnade på den genom hans podd Dekonstruktiv Kritik.

"Aron Flams ”Det här är en svensk tiger” visar med all önskvärd tydlighet att den svenska historien med nazismen inte alls var så illa som beskrivits fram tills idag. Den var i alla avseenden väsentligt värre."
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja jävlar, där satte du verkligen fingret på den känslan jag haft av Aron i flera år!
Vilken jäkla uppenbarelse! Klockrent!

.

.

(Inget med feminism att göra, men kan rekommendera ändå)
Har hans bok "Det här är en svensk tiger", rekommenderas, även om jag först lyssnade på den genom hans podd Dekonstruktiv Kritik.

"Aron Flams ”Det här är en svensk tiger” visar med all önskvärd tydlighet att den svenska historien med nazismen inte alls var så illa som beskrivits fram tills idag. Den var i alla avseenden väsentligt värre."
Ja herregud vad Aron skämde ut sig på Kvartals Veckopanel för någon vecka sedan. Som "kusinen från landet".

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Det kommunala badhuset – ett vuxendagis för män

Att kvinnor och män ska få enskilda tider i våra badhus tycks splittra landet i två skyttegravar. Olika röststarka debattörer gapar om ”farlig segregering”, som att det bara är förtyckta muslimska småflickor som missunnas att interageras med killar och män i badshorts. Själv behövde jag två timmar på lokala badhuset för att aldrig mer vilja dela offentliga våtutrymmen med män.

Det var en lördag för några månader sedan och jag fick den något impulsiva idén att besöka badet några kvarter bort. Mardrömmen började redan i kassan. En pappa i 40-årsåldern med fotbollshalsduk och stirrig blick gapade och skrek på den stackars kassörskan, för att hon inte kunde trolla fram en snorkel åt honom och hans son.

Väl inne i simhallen möttes jag av anarki och kaos, och det var inte kvinnorna som låg bakom. På solstol efter solstol låg pojkar och män bresandes och brölandes, medan deras chipssmulor och tåbira möttes i en sörja på klinkergolvet. Jag hann inte ta många steg innan jag hörde en upprörd kvinnoröst, för bakom mig höll några tonårskillar på att daska jämnåriga tjejer i rumpan med snurrade handdukar. Men det lilla spexet överröstades snabbt av ett ännu högre ljud – av en fotbollsmatch. En medelålders man i knallgula badshorts hade misstagit badhuset för en sportbar, eller snarare: skapat en egen sportbar bestående sin laptop med något derby på maxvolym.

Andra medelålders män flockades snabbt kring hans mobila lilla ”O’Learys’s” och beklagade sig högljutt över att man inte fick ”ta sig en kall bärs” inne i simhallen.

Jag sicksackade mig fram till den del av bassängen som var vigd åt motionssim, tänkte att det skulle bli skönt att ta några längder. Det tyckte tydligen tre vuxna karlar också, som dessutom envisades med att simma någon egensnickrad variant av ryggsim, en flaxande rytmik som skickade mindre tsunamivågor över bassängen. Två gånger bad jag dessa entusiaster simma lite mindre aggressivt, efter att ha fått en yvig väderkvarns-arm rakt i pannan. Sedan gav jag upp och bestämde mig för att njuta av bubbelpoolen i stället.

Det ville tydligen också gänget i Jockes svensexa. Fem svettiga snubbar i min ålder med några för många starköl innanför västen hade tagit jacuzzin i besittning, medan sura tanter i badmössa stod med armarna i kors och köade. Det verkade dock inte bekomna Jockes svensexa, som byggt en långvarig mänsklig köttgryta av tribaltatueringar, hårvax och alkoholdimma.

Jag blickade ut över den kommunala badinrättningen och insåg att jag befann mig på ett vuxendagis för män, många med till synes total övertygelse om att de ägde varenda centimeter av lokalen. Och överallt: kvinnor och barn som försökte navigera mellan bröl, sexism och fysisk ockupation.

Och i just det ögonblicket insåg jag att könsseparata badtider klättrat blixtsnabbt på min lista över hjärtefrågor. Numer drömmer jag om mansfria badmiljöer där man kan simma, bubbla och ladda batterierna utan stök, odör och bröl. Ett litet paradis där man visar basal hänsyn, duschar innan man kliver ner i bassängen och inte blandar ihop badhus med finlandsfärja.

Könsseparata badtider är ingen ”farlig segregering”, det är en ren nödvändighet för att kvinnor inte ska börja begå impulsiva hatbrott mot män i grälla badshorts.
"

//Cissi Wallin

https://www.expressen.se/kronikorer...onsseparata-badtider-for-alla-kvinnors-skull/

Stackars Cissi.
Och detta var bara hennes lördag, vänta tills ni får krönikor om måndagen, tisdagen, onsdagen, torsdagen, fredagen och följande söndag... :gnissla :rofl
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
https://www.expressen.se/kronikorer...onsseparata-badtider-for-alla-kvinnors-skull/

Stackars Cissi.
Och detta var bara hennes lördag, vänta tills ni får krönikor om måndagen, tisdagen, onsdagen, torsdagen, fredagen och följande söndag... :gnissla :rofl

Även om hon sannolikt utelämnade en del graverande information måste jag ändå ge henne att det var en rätt målande beskrivning.

Min ändå positiva reaktion på texten kan dock ha färgats något av att jag är inte road av bad och än mindre av publika badhus. Jag offrade mig hela mitt barns uppväxt då bevistandet av dessa lokaler stod högt i kurs. Förstått att det var betydligt gemytligare stämning där då.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
https://www.youtube.com/watch?v=EjaAF20qDVE

.

.

.

.

.

Kanskemannen är en velig och rätt patetisk typ

Den intima sfären är numer den enda arena som många 2020-talsmän kan vara säkra på att dominera psykologiskt, skriver Johanna Frändén.

Den intima sfären är numer den enda arena som många 2020-talsmän kan vara säkra på att dominera psykologiskt, skriver Johanna Frändén.


Det började med ett par personliga betraktelser, men har utmynnat i rätt stark empiri: Heterokvinnor med karriär och kulturellt kapital på andra halvan av det fertila spektrumet har svårt att hitta män att bilda familj med. Eller hitta män som vill något alls. Det är som att de presumtiva hannarna, ”kanskemännen” av Svenska Dagbladets Josefin Holmström kallade, drar sig undan nästan för att jävlas.

Vi har hamnat i en situation där en 35-årig man med utbildning och bra jobb är det mest attraktiva äktenskapsmarknaden kan erbjuda, medan en kvinna i precis samma situation gång på gång ratas. Hur gick det till?

Det är den sexuella revolutionens fel, är tesen i flera texter den senaste tiden.

Det sexuella självförverkligandet har kostat kvinnorna alldeles för mycket, tycker Lisa Magnusson och avfärdar samtidigt ett gäng feministiska landvinningar från 1960-talet och framåt.

Dejtingappar som Tinder gör kvinnor till obetalda horor, menar Saga Cavallin som är inne på samma linje: Männen är vinnarna på de lösa relationerna, men kvinnor är värda mer än knapplösa knull!

För att tala med Beyoncé: If you liked it then you should have put a ring on it.


I princip alla kvinnor i min ålder har gått ronder med kanskemännen. Själv sprang jag på ett rent komiskt exemplar för ett par år sedan, så fullfjädrad i sin kanske-profil att han borde frysas ner och visas upp för framtida generationer: Dryga fyrtio år gammal, ännu opublicerad men med litterära ambitioner, som tyckte om att träffas så länge vi inte behövde planera in det i förväg. Jag behövde väl inte vara så konventionell, så ”castratrice”? Det är franska för ”kastrerande” och brukar användas för kvinnor som har egna åsikter, ställer helt normala krav, eller, för all del, som publicerar sig i en stor dagstidning (och alltså mer eller mindre har uppnått det man själv strävar efter, min anm.)

Josefin Holmström och Kristin McMillen är inne på samma linje: De här männen tycks skrämmas bort av jämnåriga kvinnors professionella framgångar och ekonomiska oberoende. När de till slut slår sig ner väljer de hellre någon de kan imponera på, någon med lite lägre status.


Och tänk om det inte är kvinnornas erövrande av preventivmedel, arbetsmarknaden, köttmarknaden, kort sagt av världen, som är problemet här. Tänk om det är kanskemännen som måste självdö?

När min generation växte upp hade män fortfarande tolkningsföreträde inom allt; politik, ekonomi, offentlig debatt. På hemmaplan jobbade pappa över, medan mamma jobbade deltid. På film räddade männen fallna kvinnor från prostitution till lyxliv och förförde oskulder med hjälp av svettig pardans.

Men i verkligheten hände något annat: Pojkarna hamnade på efterkälken i skolan, på universiteten blev de alltmer sällsynta och i flera storstäder i väst i dag tjänar singelkvinnor mer pengar än män i samma situation. Här hittar vi de tiotusentals män i glesbygden som saknar både utbildning och ekonomi för att kunna kamma hem något alls på tvåsamhetsbörsen (med mindre än att de åker till ett utvecklingsland och hittar en partner där).

Maktövertaget som den patriarkala populärkulturen alltid lovat männen är på väg att försvinna. Jag förstår att det känns kastrerande. Den intima sfären är numer den enda arena som många 2020-talsmän kan vara säkra på att dominera psykologiskt. Och varför skulle de inte ta chansen?


Vi befinner oss i en historisk parentes. Unga vuxna män i dag vet att de inte kommer att kontrollera världen som deras pappor en gång gjorde. Det är inte någon liten maktomfördelning vi talar om och det är självklart att det just nu färgar av sig på heterorelationerna.

Om några år kommer vi minnas kanskemannen för vad han är: En velig och rätt patetisk typ med mindervärdeskomplex och betydande anknytningsproblem.

Av:
Johanna Frändén

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...anskemannen-ar-en-velig-och-ratt-patetisk-typ


"Ännu en feminist som är bitter över verkligheten hon själv varit med och skapat. Varför skulle männen vilja ha något mer från henne?"
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
https://www.youtube.com/watch?v=EjaAF20qDVE

.

.

.

.

.



https://www.aftonbladet.se/nyheter/...anskemannen-ar-en-velig-och-ratt-patetisk-typ


"Ännu en feminist som är bitter över verkligheten hon själv varit med och skapat. Varför skulle männen vilja ha något mer från henne?"


Frändens text visar på hur lite hon och hennes gelikar förstår skillnaden mellan män och kvinnor när det gäller dejting och familjebildning. Hon vill äta kakan och ha den kvar.

Det här är ett intressant fenomen som verkar debatteras mycket mer i USA än i Sverige.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
https://www.youtube.com/watch?v=EjaAF20qDVE

.

.

.

.

.



https://www.aftonbladet.se/nyheter/...anskemannen-ar-en-velig-och-ratt-patetisk-typ


"Ännu en feminist som är bitter över verkligheten hon själv varit med och skapat. Varför skulle männen vilja ha något mer från henne?"

Eller så kanske det är så att dessa kvinnor helt enkelt inte har mycket att erbjuda...? En bitter budgetvinspimplande ”journalist” i medelåldern kanske inte är vad dagens män söker i partnerväg?

Men vem vet... vi kanske bara är veliga med mindervärdeskomplex
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Den här var ju bara för bra:


https://www.expressen.se/noje/kritik-mot-disneys-snovit-tag-for-kyssen-utan-samtycke/

"
Disneyland i Kalifornien öppnades igen på fredagen, efter att ha varit stängt i mer än ett år.
Men alla var inte glada.
Den nyrenoverade attraktionen ”Snövit” fick omedelbart hård kritik – på grund av att prinsen under turen kysser den sovande Snövit utan samtycke.
”Att lära barn att kyssas, när det inte är klart att båda parter vill, är inte okej” skriver San Fransisco Chronicle.

I den omgjorda attraktionen ”Snow White's Enchanted Wish” får besökarna sätta sig i en liten tågvagn och följa Snövits försöka att komma undan den onda drottningen.
Allt slutar som bekant med att Snövit dör, men väcks av en magisk kyss från prinsen. Sedan gifter de sig och lever lyckliga i alla sina dagar.
Och det är just avslutningen som får kritikerna att gå i taket. I originalfilmen kommer prinsen, som hört talas om en prinsessa som sover i en glaskista och kysser Snövit, och då vaknar hon till liv igen.
”Har vi inte redan kommit överens om att samtycke i tidigare Disney-filmer är ett stort problem? Att lära barn att kyssas, när det inte är klart att båda parter vill, är inte okej” skriver tidningen och fortsätter:
”Det är svårt att förstå varför Disneyland 2021 vill lägga till en scen med sådana gammaldags idéer om vad en man får göra mot en kvinna.”
De föreslår därför att man skapar ett nytt slut:
”Varför inte återskapa ett slut som behåller filmens anda och Snövits plats i Disney-filmen, men som undviker detta problem?”
Snövit flyr in i skogen och hamnar hos sju dvärgar.

”Det här är det som är fel med världen”

Förslaget verkar dock inte gå hem hos alla och på Twitter rasar många läsare. NY Rangers-spelaren Matt Traynor är en av dem som reagerar:
”Jag är ledsen, det här är det som är fel med världen. Snövit är en fiktiv karaktär som väcks till liv igen med en kyss från sin framtida make. Du går för långt och förstör skönheten genom att få dem att tro att det är vad du ska reagera på, i stället för de VERKLIGA problemen” skriver han.

Disney har tidigare kritiserats hårt för daterat och problematiskt innehåll och i flera fall har de agerat på kritiken. Disneyland gjorde nyligen om attraktionen ”The Jungle Cruise” efter att ha anklagats för att ha förolämpat urbefolkningen. Och efter lanseringen av streamingtjänsten Disney+ har företaget även börjat varna för rasistiska stereotyper i filmer som ”Dumbo” och ”Aristocats”.

"

Sensmoralen i det hela bör alltså bli: Om du som man kan rädda en medvetslös kvinna som annars aldrig kommer att vakna genom att placera dina läppar mot hennes, låt bli. Hon kan inte samtycka eftersom hon är medvetslös och du har därmed inte rätt att göra något, även om det räddar livet på henne.

Är det inte ett alldeles alldeles underbart samhälle vi är på väg att skapa? Ser framför mig ett drunkningstillbud: "Hallå? Haaallåååå?? Hör du mig? Har jag ditt samtycke att placera mina läppar mot dina och blåsa in luft i dina lungor så att du förhoppningsvis överlever detta?? Haaalllåååå??? Nähä, inte det. Vad synd".

Hjärt-lungräddning överlag klassas nog snart som ren våldtäkt. Inte nog med att det ska pussas utan samtycke, dessutom ska det tafsas. Fy fan rent ut sagt. :rofl

Så alla ni män som ser en medvetslös kvinna någonstans där ute, nu vet ni vad som gäller! Ge fan i henne, hon har inte gett sitt samtycke till något jävla övergrepp! Mansgrisar är ni som tar chansen att våldföra er på medvetslösa kvinnor bara sådär, skämmes tamigfan! :hihi
 
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top