Feminism

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
5GbtFT8.jpg



Jag bara lämnar den här...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tror att du missat att antalet som nämns i de olika kampanjerna inte gäller antalet utsatta.
Det är en namninsamling.
Att 500 journalister är emot sexuella trakasserier är inte imponerande.

Det är riktigt.
Detta är dem som "skrivit under" och inte nödvändigtvis "har varit med om".
Skall vi gissa att det är fler eller färre under, säg 20 år, som utsatts i grupperna ovan?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det är PRECIS sånna här ören jag tycker om hur många det än blir! :tummenupp

Jag har justerat ner quoten lite hoppas det är OK.

...

Mina lite fler än 2 cent också. :)

Självklart är det ok, skulle bli långa citat annars :D Jag har några små tillägg på vissa punkter så jag tar och gör detsamma:

Stycke ett: Jag tror inte att man skulle ha några problem med att anmäla festivalen då det är klockrent definierbart könsdiskriminering. Jag har dock inte för avsikt att göra det, jag har inget emot festivalen i sig, jag önskar dem lycka till och hoppas de får kul samt slipper trakasserier. Men genom att de sänker sig till den nivån så avväpnar de bara sig själva, och ingen som går på den festivalen äger rätten att klaga när kvinnor senare diskrimineras i andra sammanhang. Man ska leva som man lär, är man inte bättre själv ska man hålla tyst. Vilket känns korkat och som ett steg bakåt i jämställdhetsdebatten enligt mig, men är det så de vill ha det så fine by me. Men som GuW påtalar så finns det potentiella konsekvenser... Den här tyckte jag var tänkvärd (även kommentarerna, poängen flög verkligen långt över huvudet på folk):
http://marcusbirro.blogg.se/2017/october/en-halsning-fran-splittraren.html

Stycke två: Det jag är mest emot när det gäller modern feminism är inställningen "kvinnor har historiskt sett varit förtryckta så nu är det vår tur!". Den inställningen gör ingen som helst nytta, det är inte jämlikhet man uppnår genom att vända på steken. Inte många nu levande kvinnor har upplevt den historiska diskrimineringen, och inte många nu levande män har bidragit till den. Guilt by association leder enligt mig bara till ökad polarisering och större klyftor mellan könen. Vill man ha jämlikhet så får man vara konsekvent och införa total jämlikhet för alla i alla sammanhang, man kan inte vända kappan efter vinden och begära lika eller bättre behandling beroende på vad som passar bäst för stunden.

Stycke tre: Problemet, som jag ser det, är att det är otroligt svårt att bevisa vad som är vad. Det finns olika sätt att förklara att köns- och etnicitetsfördelningen inom yrkesgrupper ser ut som den gör. Man kan skylla allt på att den vite mannen systematiskt håller kvinnor och invandrare tillbaka, men det kan också delvis förklaras med olikheter mellan kvinnor och män som gör att kvinnor och män söker sig till olika yrken och är mer eller mindre sannolika att lyckas inom dem. Det kan också vara så att problemet med att invandrare har svårt att få jobb kan förklaras med rasism, eller så kan det vara så att företag kanske inte gärna anställer folk som inte fullt behärskar språket eller att det kan vara svårt att validera utbildningar som individen gjort utomlands med mera... Det finns fler sätt att se på det, olika faktorer kan spela roll. Jag säger inte att mitt synsätt är facit, men jag är inte beredd att rakt av acceptera patriarkat, rasism och systematisk ondsint diskriminering som enda sanning när det finns så mycket att läsa om andra bidragande orsaker. Sen tycker jag att det är lite lustigt att kvinnor som läst genusvetenskap klagar över att det finns för få kvinnor i bolagsstyrelser eller inom ingenjörsbranschen. Vafan läste du inte själv företagsekonomi eller civ.ing. för då? Var det så att du inte fick (hade varit diskriminering) eller var det så att du hellre ville läsa genus (inte diskriminering)? Man kan inte gärna förvänta sig att få ett toppjobb i en stor koncern om man inte utbildar sig till något som är relevant för den yrkespositionen... Jämlikhet innebär att alla har rätt att välja och har samma utgångsmöjligheter, men då måste man också acceptera att folk gör egna val och inte bara skylla på den onde vite mannen som hindrar kvinnor och invandrare att nå sin fulla potential. Individen måste kämpa själv, och individen måste bli bedömd utifrån egna meriter. Jag själv exempelvis hade alla möjligheter att bli sjuksköterska om jag så velat. Det är ingen som hindrat mig, min uppfostran och min omgivning har inte gjort att jag ser ner på yrket som helhet eller manliga sjuksköterskor i synnerhet. Jag hade bara inget intresse av att bli sjuksyrra, så jag blev inte det. Knappast diskriminering som lett mig dit, även om manliga sjuksyrror är underrepresenterade :)

Stycke sex: Vi har olika erfarenheter då :) Jag har ett halvkul exempel: Det var ju inte så länge sedan unionen (tror jag att det var) lanserade en specifik stödlinje för kvinnor som drabbats av mäns våld. Jag kommenterade ett inlägg kring detta genom att säga ungefär att "varför är stödgruppen inte öppen för män? Män är ju trots allt den grupp som är mest utsatta för mäns våld, vore det inte logiskt med en stödgrupp för alla offer?". Då fick jag höra att jag var en äcklig mansgrisjävel som tog fokus från kvinnliga offer. Jag frågade då om kvinnliga offer är värda mer än manliga och förtjänar mer stöd, och poängterade att jag själv faktiskt fallit offer för mäns våld. Fick ett kort "Må så vara, men här diskuterar vi mäns våld mot kvinnor. Sluta försöka sno fokus. Gå du och starta en egen stödgrupp"...

I övrigt inga tillägg. Slut på cent för denna gång :D
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Festival: Nej (inte enligt lagen)
Ditt hus: Absolut!

Varför skulle det vara skillnad på en privat anordnad festival och ett privatägt hus?

Är det förbjudet enligt lag(som du menar) så är den mansfria festivalen som refereras till ovan av Emma K olaglig?
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varför skulle det vara skillnad på en privat anordnad festival och ett privatägt hus?

Är det förbjudet enligt lag(som du menar) så är den mansfria festivalen som refereras till ovan av Emma K olaglig?

Skillnaden är att en öppen festival som mam kan få tillträde till genom att köpa biljetter till inte är privat.

Det är den, och det vet hon om. Men hon planerar att ta hjälp av jurister och jobba runt det, alternativt "köra ändå och ta konsekvenserna"
https://www.svt.se/kultur/musik/emma-knyckare-det-kommer-bli-en-maktig-festival
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Skillnaden är att en öppen festival som mam kan få tillträde till genom att köpa biljetter till inte är privat.

Det är den, och det vet hon om. Men hon planerar att ta hjälp av jurister och jobba runt det, alternativt "köra ändå och ta konsekvenserna"
https://www.svt.se/kultur/musik/emma-knyckare-det-kommer-bli-en-maktig-festival

Jag frågade efter skillnaden mallen privat anordnad festival och ett privatägt hus.

Finns det stängda festivaler som man kan få tillträde till genom att köpa biljetter till?
Du får gärna länka till något som definierar lite vad som gäller kring olika typer av festivaler.

Om jag hyr en åkerplätt av en bonde och betalar två hemlösa för att spela munspel en timme vardera och sedan trycker upp 50 biljetter(bonden vill ha max 50 pers på denna åkerplätt samtidigt) som jag säljer till denna festival, är den privat? Är den öppen?

Ja precis, godhetsknarkarna fjantar på som vanligt.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är riktigt.
Detta är dem som "skrivit under" och inte nödvändigtvis "har varit med om".
Skall vi gissa att det är fler eller färre under, säg 20 år, som utsatts i grupperna ovan?

Eller skall vi fundera över varför endast 500 journalister skrivit på? Är resten för trakasserier?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag frågade efter skillnaden mallen privat anordnad festival och ett privatägt hus.

Finns det stängda festivaler som man kan få tillträde till genom att köpa biljetter till?
Du får gärna länka till något som definierar lite vad som gäller kring olika typer av festivaler.

Om jag hyr en åkerplätt av en bonde och betalar två hemlösa för att spela munspel en timme vardera och sedan trycker upp 50 biljetter(bonden vill ha max 50 pers på denna åkerplätt samtidigt) som jag säljer till denna festival, är den privat? Är den öppen?

Ja precis, godhetsknarkarna fjantar på som vanligt.

Gällande det här med öppet och privat:

För att en tillställning skall anses som offentlig krävs, enligt 2 kap. 3 § andra stycket ordningslagen, att den anordnas för allmänheten och att allmänheten har tillträde till den. En tillställning är, enligt sista stycket samma paragraf, att anse som en tillställning som allmänheten har tillträde till om tillställningen med hänsyn till omfattningen av den krets som äger tillträde, de villkor som gäller för tillträdet eller andra liknande omständigheter är att jämställa med en sådan tillställning.
Allmänt gäller att regleringen kring de offentliga tillställningarna är betingad av i första hand ordnings- och säkerhetshänsyn. Begreppet offentlig tillställning har därvid betydelse bland annat för att avgränsa kravet på tillstånd för den som anordnar en sådan tillställning. Offentlighetsrekvisitet har härvidlag en avgörande betydelse eftersom det i princip krävs att allmänheten har tillträde till tillställningen för att den skall anses vara en offentlig sådan, och regleringen i ordningslagen om tillstånd omfattar inte enskilda tillställningar eller fester.

I tredje stycket samma paragraf sägs att en tillställning till vilken tillträdet är begränsat genom krav på inbjudan, medlemskap i en viss förening eller annat villkor dock är att anse som en tillställning som allmänheten har tillträde till, om tillställningen uppenbarligen är en del av en rörelse vars verksamhet uteslutande eller väsentligen består i att anordna tillställningar av detta slag. Slutligen sägs att detsamma gäller om tillställningen med hänsyn till omfattningen av den krets som äger tillträde, de villkor som gäller för tillträdet eller andra liknande omständigheter är att jämställa med sådan tillställning.

Jag tolkar det som att skillnaden är ungefär såhär: för att din tillställning, din privata fest eller ditt privata arrangemang, ska räknas som privat så får du inte marknadsföra eventet eller sälja biljetter till eventet till allmänheten. Om deltagarna enbart består av personer som du personligen känner och som du bjudit in själv, eller om det rör sig om en sluten förening där medlemskap är ett krav för deltagande så kan tillställningen ändå räknas som offentlig om du på något sätt marknadsfört den till allmänheten eller ger folk inträde genom exempelvis allmän biljettförsäljning. Men om du hyr en lokal eller en plats och genom personliga inbjudningar bjuder in 50 vänner utan allmän marknadsföring och inte accepterar att någon annan än de 50 inbjudna deltar så kan eventet räknas som privat.

Här är ett exempelfall på brott mot ordningslagen:
https://lagen.nu/dom/rh/1997:40
Där bedömer man såhär:
"I förevarande fall har J.S. och medtilltalade anordnat en tillställning (som de anser ha varit privat) där de vänt sig till en personkrets av cirka 500 skolungdomar med vilka de varit mer eller mindre bekanta. Till dessa personer har överlämnats ett inbjudningskort där mottagaren själv fått skriva sitt namn om han/hon velat utnyttja kortet som entrébiljett. Den som därefter kunnat visa upp ett sådant kort har fått tillträde till tillställningen. Det är därför inte fråga om en tillställning som varit tillgänglig endast för en bestämd eller sluten krets av personer. Med hänsyn till omfattningen av den krets som ägde tillträde och de villkor som gällde för tillträdet får det anses ha varit fråga om en offentlig tillställning."

Det känns som att man får vara jävligt försiktig om man ska kunna hävda att en tillställning är privat om inte ens en icke marknadsförd skolfest dit allmänheten inte äger tillträde ändå kan dömas som en offentlig tillställning eftersom man slarvat med vilka som kan nyttja inbjudningskorten...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Självklart är det ok, skulle bli långa citat annars :D Jag har några små tillägg på vissa punkter så jag tar och gör detsamma:

Stycken.

I övrigt inga tillägg. Slut på cent för denna gång :D


Stycke ett: Bra skrivet men jag tror som sagt inte tanken var en diskriminering av andra så jag är inte helt säker på att den förtjänar eller kommer få store konsekvenser för diskriminering som sådan. Kan mycket väl vara så att jag har fel.

Stycke två: Igen: Mycket bar skrivet och jag håller med.

Stycke tre: Här är väl där vi har olika erfarenhet vad gäller nuvarande arbetsplatser. Mina upplevelser är ju just mina upplevelser och inget statistiskt säkerställt facit. :)
Vad gäller utbildning så verkar det vara tjejer som tagit över både vad gäller kvantitet men också vad gäller resultat. Så vem vet? Vi kanske får se en omvänd diskriminering på arbetsmarknaden framöver.
Det överläget tjejer har i skolan idag kanske visar sig i styrelserum och ledningsgrupper om några år?
Gör den inte det kanske vi har en hint om varför inte.

Stycke sex: Det där varken vill eller tänker jag "prata emot" då det finns idioter överallt.
De som behandlade dig så kanske bäst beskrivs med: :dummer
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Varför skulle det vara skillnad på en privat anordnad festival och ett privatägt hus?

Är det förbjudet enligt lag(som du menar) så är den mansfria festivalen som refereras till ovan av Emma K olaglig?

Förlåt. Missade att det var en privat anordnad festival du menade.
Isf borde det vara OK. Se också Bushidos mycket mer utförliga svar.

Den verkar vara solklart olaglig.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Eller skall vi fundera över varför endast 500 journalister skrivit på? Är resten för trakasserier?

Nä. Gissa.

Den här typen av korta enmeningsfrågor ser jag som vaste-of-space i en diskussion.
OBS! Det är inte dina åsikter som är vaste-of-space då jag oftast gillar dem. :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Stycke ett: Bra skrivet men jag tror som sagt inte tanken var en diskriminering av andra så jag är inte helt säker på att den förtjänar eller kommer få store konsekvenser för diskriminering som sådan. Kan mycket väl vara så att jag har fel.

Stycke två: Igen: Mycket bar skrivet och jag håller med.

Stycke tre: Här är väl där vi har olika erfarenhet vad gäller nuvarande arbetsplatser. Mina upplevelser är ju just mina upplevelser och inget statistiskt säkerställt facit. :)
Vad gäller utbildning så verkar det vara tjejer som tagit över både vad gäller kvantitet men också vad gäller resultat. Så vem vet? Vi kanske får se en omvänd diskriminering på arbetsmarknaden framöver.
Det överläget tjejer har i skolan idag kanske visar sig i styrelserum och ledningsgrupper om några år?
Gör den inte det kanske vi har en hint om varför inte.

Stycke sex: Det där varken vill eller tänker jag "prata emot" då det finns idioter överallt.
De som behandlade dig så kanske bäst beskrivs med: :dummer

Jag tycker att det skulle vara intressant att se vad som händer om man utelämnar kön och etnicitet (och sådant som kan avslöja något om det) ur exempelvis CV och jobbansökningar så att det enda företaget har att gå på är individens meriter, information om sig själv, sätt att uttrycka sig och så vidare. Skippa allt vad kvotering och könsfördelningsfokus heter och bara anställ individer på grund av att man anser att den individen verkar bäst lämpad. Vad skulle hända då? Personligen tror jag ju knappast att vi skulle få en 50/50 fördelning i alla yrkesgrupper överallt, det skulle säkert bli mer kvinnor på vissa arbetsplatser och mer män på andra. Och det skulle vara fullständigt rättvist och jämlikt så som jag ser det :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag tycker att det skulle vara intressant att se vad som händer om man utelämnar kön och etnicitet (och sådant som kan avslöja något om det) ur exempelvis CV och jobbansökningar så att det enda företaget har att gå på är individens meriter, information om sig själv, sätt att uttrycka sig och så vidare. Skippa allt vad kvotering och könsfördelningsfokus heter och bara anställ individer på grund av att man anser att den individen verkar bäst lämpad. Vad skulle hända då? Personligen tror jag ju knappast att vi skulle få en 50/50 fördelning i alla yrkesgrupper överallt, det skulle säkert bli mer kvinnor på vissa arbetsplatser och mer män på andra. Och det skulle vara fullständigt rättvist och jämlikt så som jag ser det :)

Tro det eller ej men jag hade en ung kompis (nåväl en kompis systers son) som gjorde exakt en sådan site.
Företag kunde anmäla jobb och eftersökt kompetens och arbetssökande kunde anmäla CV.
CV't "tvättades" från information gällande etnicitet och kön.
Tanken, eller iaf fokus, var snarare på etnicitet än kön till att börja med men allt sånt togs bort.
Var väl en viss hype och medial uppmärksamhet till att börja med.
Sedan lades den ner efter en tid eftersom företagen tydligen inte ville ha personal efter kompetens... :(
Kommer inte ihåg vad saiten hette men skall efterforska och se om det finns nån info kvar om det.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tro det eller ej men jag hade en ung kompis (nåväl en kompis systers son) som gjorde exakt en sådan site.
Företag kunde anmäla jobb och eftersökt kompetens och arbetssökande kunde anmäla CV.
CV't "tvättades" från information gällande etnicitet och kön.
Tanken, eller iaf fokus, var snarare på etnicitet än kön till att börja med men allt sånt togs bort.
Var väl en viss hype och medial uppmärksamhet till att börja med.
Sedan lades den ner efter en tid eftersom företagen tydligen inte ville ha personal efter kompetens... :(
Kommer inte ihåg vad saiten hette men skall efterforska och se om det finns nån info kvar om det.

Bra initiativ enligt mig. Synd att det inte funkade... Fick man några bra/tydliga indikationer på varför?

Hojta om du hittar det, vore kul att läsa om :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bra initiativ enligt mig. Synd att det inte funkade... Fick man några bra/tydliga indikationer på varför?

Hojta om du hittar det, vore kul att läsa om :)

Han är full av idéer och entreprenörskap!
Alla är kanske inte så genomförbara men just den här gav jag honom mycket beröm för. :tummenupp
Vet som sagt inte riktigt skälet men företag var inte särskilt intresserade av att hitta personal där.

Finns lite om det här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/har-soker-man-jobb-anonymt
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Han är full av idéer och entreprenörskap!
Alla är kanske inte så genomförbara men just den här gav jag honom mycket beröm för. :tummenupp
Vet som sagt inte riktigt skälet men företag var inte särskilt intresserade av att hitta personal där.

Finns lite om det här:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/har-soker-man-jobb-anonymt

Tråkigt, jag tycker som sagt också att tanken är god men det finns mycket att tänka på för att det ska bli bra. Jag kan till viss del förstå att företag blir skeptiska när man försöker sälja in idén om anonyma jobbsökningar. man kan ju spekulera i huruvida de som söker jobb på så sätt enbart vill slippa bli diskriminerade, eller om de faktiskt har något att dölja... Jag vet inte, man kan spekulera i mycket och även om jag själv ser fördelar så kanske andra ser nackdelar. Man kanske hade lyckats lite bättre med bättre marknadsföring som hade kunnat lugna företagens skepsis eller något sådant.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tråkigt, jag tycker som sagt också att tanken är god men det finns mycket att tänka på för att det ska bli bra. Jag kan till viss del förstå att företag blir skeptiska när man försöker sälja in idén om anonyma jobbsökningar. man kan ju spekulera i huruvida de som söker jobb på så sätt enbart vill slippa bli diskriminerade, eller om de faktiskt har något att dölja... Jag vet inte, man kan spekulera i mycket och även om jag själv ser fördelar så kanske andra ser nackdelar. Man kanske hade lyckats lite bättre med bättre marknadsföring som hade kunnat lugna företagens skepsis eller något sådant.

Han är som sagt en härlig kille med många idéer varav denna är en av de bästa. :)
Tror det är svårt om inte alla sådana siter gick över till "tvättade CV'n".
Men det hade varit spännande om man hittade potentiella personer att intervjua personligen via en sån site.
Personliga relationer och gruppdynamik är ju faktiskt fortfarande viktiga (men inte skäl för diskriminering).
Gissar att en del intervjuare kanske skulle ha blivit positivt förvånade när de fått personkemi med en kvinna eller nysvensk. ;)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Han är som sagt en härlig kille med många idéer varav denna är en av de bästa. :)
Tror det är svårt om inte alla sådana siter gick över till "tvättade CV'n".
Men det hade varit spännande om man hittade potentiella personer att intervjua personligen via en sån site.
Personliga relationer och gruppdynamik är ju faktiskt fortfarande viktiga (men inte skäl för diskriminering).
Gissar att en del intervjuare kanske skulle ha blivit positivt förvånade när de fått personkemi med en kvinna eller nysvensk. ;)

Absolut är det så, på gott och ont. Kan definitivt vara så att vissa blir positivt överraskade av fungerande gruppdynamik trots vissa förbehåll man haft, men samtidigt kanske det I vissa fall visar sig att trots överlägset bäst kvalifikationer " på pappret" så funkar gruppdynamiken inte alls... Svårt att veta I förväg, det visar sög ju tyvärr inte förrän människan faktiskt är på plats och ska verka I en grupp :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror att du missat att antalet som nämns i de olika kampanjerna inte gäller antalet utsatta.
Det är en namninsamling.
Att 500 journalister är emot sexuella trakasserier är inte imponerande.

Lite som att starta en namninsamling "vi som står upp mot mord", vissa saker skall man inte behöva ta ställning emot.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top