Feminism

Körhelstvolvo

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
ingen hoj
Tråkigt att manligt och kvinnligt skall dela oss så pass.
Feminism idag har blivit något som närmast kan liknas vid en gerillarörelse där allt är tillåtet och inte som det jag känner igen där vi skulle ha lika lön för lika arbete, och vara lika inför lagen vilken är jämställdhet.
Att säga att alla män är våldtäktsmän är samma sak som att jag skulle säga att alla kvinnor är horor..
Men när man pratar med båda parter (förutsatt att det inte blandas in 31 andra kön) så är ju alla överens!?
Förutom att vi rent biologiskt oftast är behäftade med olikheter som min lilla pillesnopp eller ett par bröst så gör vi också olika prioriteringar i livet, kvinnor knyter an till barnet tidigt och vill oftast vara hemma mer.

Vi får inte glömma bort att vi är olika vilket verkar vara tabu att säga idag,

Kör försiktigt för mina dubbdäck gillar er inte.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En bekant väntar barn.

Jag drog igång en vadslagning med den blivande mamman om leveransdatum.
När jag mötte henne dagen därpå ville hon ha kompletterande uppgifter om vikt och längd.

När hon ville ha min gissning på kön sa jag "det vet vi ju inte förän hen kommer i tonåren och kan välja vad hen identifierar sig som"

Jag höll på att få en smäll av den blivande mamman, sen gick hon hem och grät.

Det är inte lätt att vara politiskt-feministiskt korrekt nuförtiden.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
F! har haft sin partikongress i helgen.

Underhållningsvärdet har varit enormt!
Politiskt har det varit pinsamt, lågt och uselt...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det fastslaget hur feministregeringen röstade angående Saudiarabien i FN's kvinnorättskommision?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Och just det säger väl med all tydlighet precis hur de röstat. :)

Dessutom ljuger de och gömmer sig bakom ursäkter om att de inte får avslöja hur de röstat, trots att andra länder redan valt att offentliggöra sin röst helt i enlighet med vad som är tillåtet.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Två tredjedelar av höga kommunala tjänstemännen och chefer är numera kvinnor, visar en ännu opublicerad studie vid Göteborgs universitet. På de lite lägre chefsnivåerna är kvinnodominansen ännu större och forskaren Vicki Johansson menar att kommunerna börjar bli enkönade organisationer.

Lotta Karlsson Andersson är förvaltningschef och programdirektör i Örebro kommun. Hon berättar att kommundirektörens ledningsgrupp i Örebro består av åtta kvinnor och två män.

– Klar att det påverkar att man har enkönade arbetsplatser. Men man kan ju inte neka bra sökanden på grund av kön, säger Lotta Karlsson Andersson.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6725116



Wow, vi har ju aldrig hört något tjat om att kvinnor ska kvoteras in överallt där det är mansdominerat och makt eller pengar finns med undantag för gruvarbete, sophämtning osv.... :7peta :rofl
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Zara Manshatet Larsson deltar tydligen i galan för världens barn, innebär det att de insamlade pengarna enbart kommer gå till världens flickebarn tro? Kan ju inte tänka mig att hon skulle jobba aktivt för att samla in pengar till framtidens patriarkat så någon hake lär ju finnas. Slog för övrigt omedelbart över till annan kanal så fort det var dags för hennes framträdande, det sexistiska aset sponsrar jag fan inte med mina tittarsiffror ens en gång.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top