Feminism

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Brukar du SMSa random nummer och hoppas att mottagaren stämmer in på ditt önskemål?

Nummerupplysningen kan nog hjälpa mig hitta det jag söker.

Du försöker med andra ord förvara henne på premisserna av ett helt orealistiskt scenario.

Jag förvarar vanligtvis saker i lådor.

Det är inte helt orealistiskt att denna person sökt henne utan att hon uppmuntrat det.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nummerupplysningen kan nog hjälpa mig hitta det jag söker.



Jag förvarar vanligtvis saker i lådor.

Det är inte helt orealistiskt att denna person sökt henne utan att hon uppmuntrat det.

Med andra ord skall man aldrig ta kontakt med en kvinna före hennes initiativ.

Bra, finns för mycket människor på jorden som det är.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nummerupplysningen kan nog hjälpa mig hitta det jag söker.



Jag förvarar vanligtvis saker i lådor.

Det är inte helt orealistiskt att denna person sökt henne utan att hon uppmuntrat det.
Han har alltså ringt till nummerupplysningen och frågat efter numret till random, ung tjej?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Med andra ord skall man aldrig ta kontakt med en kvinna före hennes initiativ.

Bra, finns för mycket människor på jorden som det är.

Inte på t ex ett forum för matlagning. Förmodligen söker sig folk dit av den anledningen.

Han har alltså ringt till nummerupplysningen och frågat efter numret till random, ung tjej?

Du är så noga när det gäller att andra ska läsa vad du skriver. Varför har du så svårt att läsa vad jag skriver?

Jag skrev att det inte framgår av artikeln under vilka omständigheter han tagit kontakt med henne.
Så egentligen är det en ickediskussion.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Inte på t ex ett forum för matlagning. Förmodligen söker sig folk dit av den anledningen.



Du är så noga när det gäller att andra ska läsa vad du skriver. Varför har du så svårt att läsa vad jag skriver?

Jag skrev att det inte framgår av artikeln under vilka omständigheter han tagit kontakt med henne.
Så egentligen är det en ickediskussion.

Så med andra ord är allt utom rena dejtingsiter eller singeltillställningar förbjuden mark?
 

Smagatusk

Guest
Kollade upp ett företag på hitta.se idag. Vaffan? Vem kräver att sånt ska skrivas ut?


Feministerna tar över.jpg
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Man tycker ju att de borde ha 10% kvinnor i styrelsen iallafall, det är ju inget enmansföretag ju... :tungan ;)
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Om alla helt enkelt definierar sig som kvinnor i bolagssammanhang är problemet löst. 100% kvinnor och således 100% jämställt.

Hur folk sen definierar sig utanför jobbet är förstås en privatsak och något annat vore givetvis djupt diskriminerande.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vaffan gör dom???

2 pers och 640 papp i vinst!11!!1 :fyllisar
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Så med andra ord är allt utom rena dejtingsiter eller singeltillställningar förbjuden mark?

Om du tänker gå rätt på utan minsta intresse av att lära känna personen ifråga finns det en hel del alternativ som inte är att bara stövla fram till dom mitt på torget.

Om den som påbörjade samtalet hade haft aldrig så lite humor och hängt på hade de kunnat ha en rätt rolig kommunikation. Nu hade han inte det. Taskigt för honom, men inte direkt synd om honom.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Om du tänker gå rätt på utan minsta intresse av att lära känna personen ifråga finns det en hel del alternativ som inte är att bara stövla fram till dom mitt på torget.

Om den som påbörjade samtalet hade haft aldrig så lite humor och hängt på hade de kunnat ha en rätt rolig kommunikation. Nu hade han inte det. Taskigt för honom, men inte direkt synd om honom.

Så du vänder dig mot utförandet, inte företeelsen med andra ord.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Så du vänder dig mot utförandet, inte företeelsen med andra ord.

Jag vänder mig emot att ni tycker att hon var taskig och elak mot lille farbrorn utan att veta något om hur det gått till.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag vänder mig emot att ni tycker att hon var taskig och elak mot lille farbrorn utan att veta något om hur det gått till.

Nu utgår jag bara ifrån vad jag finner mest troligt, och jag baserar det på att jag har en hel del kvinnliga bekanta som hänger på exempelvis happy pancake och liknande dejtingsidor. Jag känner igen den där typen av öppningar från måååååånga kontaktexempel de har berättat om, äldre män som läst deras profiltext och kollat deras bilder och sen hört av sig och frågat om en äldre man kan vara av intresse. I det läget gör mina kompisar två saker: Tackar artigt men bestämt nej, och poängterar sedan i sin profil (om de inte redan gjort detta) att äldre män inte är av intresse. De män som trots detta hör av sig kanske får ett lite mindre artigt svar om deras beteende upprepas, men då tycker jag man får skylla sig själv om man är så trög att man försöker med någon som sagt nej redan innan man försökt.

Och ja, du har helt rätt i att vi inte vet säkert att denna kontakt togs via en nätdejtingsida. Jag TROR att det är det mest sannolika, men jag vet mycket riktigt inte helt säkert. Vi vet däremot inte heller att detta inte skedde via en nätdejtingsida, och vi vet inte heller att tjejen definitivt och tydligt undanbett sig kontakt från äldre män. Och på den premissen tycker jag faktiskt att hennes svar var onödigt drygt och rentav ohyfsat. Man hade kunnat säga "nej tack", och så hade det förhoppningsvis varit bra med det. Dryga sig kan man göra mot envisa trattar som fortsätter vara påstridiga och tjata, men att direkt gå på personangrepp mot någon som helt artigt och hyfsat frågat om hon vill konversera trots att det finns ett visst åldersgap? Tycker inte att det finns något att uppmuntra i ett sånt beteende faktiskt. Som sagt, han kanske inte visste att hon inte ville prata med äldre män? Hon kanske inte specificerat ett intressant åldersspann i sin eventuella dejtingprofil? Det vet vi inte heller :)

Ska vi vända på saken så tror jag ju inte att en 20 årig kille som på liknande vis hade snäst av en 50+ kvinna såhär hade bemötts med applåder direkt... :gnissla Och ja, jag har själv varit med om att kvinnor som varit äldre än jag kontaktat mig när jag varit aktiv på dylika sidor. Jag har inte bemött dem som den här tjejen bemötte den här mannen :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vänder mig emot att ni tycker att hon var taskig och elak mot lille farbrorn utan att veta något om hur det gått till.

Vi borde kunna utgå att det gick till precis som i texten, allt annat är än så länge höljt i dunkel.

Du valde dock helt själv rada upp några helt orealistiska exempel, du tror inte hon skulle valt att ta med det i sin text om det vore så?

Som det är nu hyllas hon för att hon var otrevlig, varken mer eller mindre.
 

Smagatusk

Guest
Är det bara könsfördelning du är upprörd över eller även att de skriver ut medelålder?

I de fall jag har tittat på var det endast fördelningen mellan män och kvinnor som angavs, inte medelåldern. Men nu är jag upprörd över fler saker! Först och främst varför det är av intresse att veta hur många män eller kvinnor det sitter i en styrelse. Vad har det för betydelse? Och nu efter att du påpekat att de även anger medelåldern så vill jag att de anger hur många procent som är invandrare och utlandsfödda. Om fördelningen mellan män och kvinnor är viktigt för manshatande feminister så kanske andelen muslimer är viktigt för kristna? Eller tvärtom? Och kanske vissa rasister är intresserade av att veta hur många araber eller afrikaner som sitter i styrelsen? Varför stanna vid ålder och kön när man kan löpa hela linan liksom? :4skrika
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top