Pramac Australian Motorcycle Grand Prix 16-18 Oktober

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
På frågan varför Rossis däck höll upp bättre än Lorenzos på Motegi kunde italienaren inte hålla sig från att skicka en pik mot lagkamraten.
– Det var ett långt och tufft lopp och det var lätt att göra misstag. Man skulle kunna säga att jag var smartare, men vi nöjer oss med att säga att jag hade tur…

/Viasatsport.se
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
På frågan varför Rossis däck höll upp bättre än Lorenzos på Motegi kunde italienaren inte hålla sig från att skicka en pik mot lagkamraten.
– Det var ett långt och tufft lopp och det var lätt att göra misstag. Man skulle kunna säga att jag var smartare, men vi nöjer oss med att säga att jag hade tur…

/Viasatsport.se

Det var ett svar på en rak fråga från italiensk press om jag inte minns fel.
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Avseende att bara Honda/Yammaha vinner och att stoner vann 2007 kan man om man känner för att använda sin elaka tunga även påpeka att hojen förändrades drastiskt från 2006-2007 iom minskningen till 800cc.. det kan gett ducati en fördel om de läste reglementet "mer rätt" än de andra... Eller träffade de helt enkelt rätt med förare/hoj det året..

Tycker mig se en trend i både F1 (som jag för övrigt lagt ner att titta på) och MOTOGP samt alla "prototyp" racing klasser att det oftast är ett eller två märken/team som dominerar och det är väldigt svårt för andra att matcha deras fart tills det styrande organet gör en större regeländring, då kan ett annat fabrikat/team helt plötsligt ta en titel om de lyckats tolka reglerna på något sätt som ger dem en fördel likt de dominerande teamen haft tidigare... Vi får hoppas att övergången till 2016 som innebär både elekronik samt däcksändringar gör att paktet i sin helet förändrar så mycket så att de andra fabrikanterna kan knappa in/få en fördel... Men vad vet jag... jag bara raljerar och gissar.. såsom man inte ska göra enl forumets regler...:tummenupp
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Fast att köra för titeln innebär att han måste komma före eller direkt efter Lorenzo. Och Lorenzo kommer köra för att komma etta, utan undantag.

Jag ifrågasätter inte att det är rätt :) Rossi har vunnit mycket för att han är smart på ett sätt som de flesta inte är. Men när man kollade på exempelvis Stoner visste man aldrig vad som skulle hända! Det uppskattar jag, även om det inte är optimalt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag ifrågasätter inte att det är rätt :) Rossi har vunnit mycket för att han är smart på ett sätt som de flesta inte är. Men när man kollade på exempelvis Stoner visste man aldrig vad som skulle hända! Det uppskattar jag, även om det inte är optimalt.

Mjoh, för sånt nöje har vi ju fått Marquez. :hihi
När det stämmer är han totalt oslagbar, resten av tiden ligger han precis på gränsen eller lite över den.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Mjoh, för sånt nöje har vi ju fått Marquez. :hihi
När det stämmer är han totalt oslagbar, resten av tiden ligger han precis på gränsen eller lite över den.

Ge han ett år till så kommer han inte göra det längre. Förra året stämde det och då kunde han tumma på gränsen lite men i år så är det inte helt hundra och då går det som det går...
Tycker redan jag sett det i år att han försökt tygla sig (t.ex. Indianapolis) innan han fick lov att vinna för att hänga med. Nästa år är jag övertygad att vi kommer se en försiktigare MM speciellt om DP fortsätter sina framsteg så finns det två klara titelkandidater hos honda och då kan man inte klota.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ge han ett år till så kommer han inte göra det längre. Förra året stämde det och då kunde han tumma på gränsen lite men i år så är det inte helt hundra och då går det som det går...
Tycker redan jag sett det i år att han försökt tygla sig (t.ex. Indianapolis) innan han fick lov att vinna för att hänga med. Nästa år är jag övertygad att vi kommer se en försiktigare MM speciellt om DP fortsätter sina framsteg så finns det två klara titelkandidater hos honda och då kan man inte klota.

Du menar nästa år när MM sitter på en hoj igen som DP utvecklat? Då behöver han inte ta det försiktigt för då går hojen att köra. ;)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ge han ett år till så kommer han inte göra det längre. Förra året stämde det och då kunde han tumma på gränsen lite men i år så är det inte helt hundra och då går det som det går...
Tycker redan jag sett det i år att han försökt tygla sig (t.ex. Indianapolis) innan han fick lov att vinna för att hänga med. Nästa år är jag övertygad att vi kommer se en försiktigare MM speciellt om DP fortsätter sina framsteg så finns det två klara titelkandidater hos honda och då kan man inte klota.

Ja, han verkar ha taggat ner lite nu. Ska bli en intressant säsong nästa år. Det blev ju inte alls som man hade väntat sig den här säsongen.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Rossi kommer tänka titel istället för race, han kommer inte slåss för att vinna racet, vilket är klokt.
Jag tror faktiskt du har fel. Rossi har sagt att han vill bli den förste att ta 100 segrar i 500/MotoGP. Han kan inte vara defensiv med den målsättningen.

:)
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2015-10-15 kl. 19.41.41.png
    Skärmavbild 2015-10-15 kl. 19.41.41.png
    30.2 KB · Visningar: 114

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Trevligt när fältet trycks ihop :tummenupp

Anners var väl denna påminnelse från Jlo:s garage oxå stor underhållning ; )

Screenshot_2015-10-16-09-56-59.jpg
 
Last edited:

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
:Bugar
Trevligt när fältet trycks ihop :tummenupp

Anners var väl denna påminnelse från Jlo:s garage oxå stor underhållning ; )

View attachment 424352

Jag hade bara skrattat om ja va Rossi, fan grabben är ju rädd för gubben:banana

Trehjulingen är humor på högnivå :rofl

Sen när började Lorenzo bli så tunnhårig? Fan de måste gått rätt fort? Slog mig på förra rejset.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är lite kul ändå.
Jag förstår att Rossi tog rygg på Lorenzo på kvalet förra vändan. Rossi måste lära sig hur de bra kvalarna gör, och det bästa sättet är ju att ta rygg på dem. Sedan presterade han ju alldeles utmärkt på egen hand, så det är väl just draghjälp i början han verkar behöva. Men, ja... Lorenzo vill nog gärna att Rossi ska veta så lite som möjligt om hans svagheter och styrkor innan race.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag blir alltid lika imponerad över förarna när de går över i QP-mode eller byter till mjukare däck och vips så kapar de 0.5-1s från att ha legat på gränsen i race simulering.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
ändå sjukt att MQ kan från ingenstans lägga in en stöt så dära. inte första gången lixom som han kämpar å sen tada, snabbast tid. Tom bättre än Stoner på den punkten anser jag. För man ser verkligen att MQ har det kämpigt å så baam, medans Stoner va la mer iaf på duccen å om jag minns rätt första året på hondan så åkte han la ut när det behövdes för att sätta sin tid å sen in igen.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Jag blir alltid lika imponerad över förarna när de går över i QP-mode eller byter till mjukare däck och vips så kapar de 0.5-1s från att ha legat på gränsen i race simulering.

Eller hur?! Rossi låg och plöjde väldigt stabila tider, så vipps 7 min kvar eller 5 så rök 0,5 sek bara sådär..
Myglare hela bunten..
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
ändå sjukt att MQ kan från ingenstans lägga in en stöt så dära. inte första gången lixom som han kämpar å sen tada, snabbast tid. Tom bättre än Stoner på den punkten anser jag. För man ser verkligen att MQ har det kämpigt å så baam, medans Stoner va la mer iaf på duccen å om jag minns rätt första året på hondan så åkte han la ut när det behövdes för att sätta sin tid å sen in igen.

WTF är MQ?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top