Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Går det där resonemanget att utveckla något månne? Lägg gärna till en lista på vilka partier som har en fungerande politik också.

ingen av partierna har en fungerande politik. V? Omgz! De skulle sänka landet snabbare än SD. Fi? Fi fan, usch och spott och spä. C? De har ju huvudet så långt upp i arslet att de snart kryper ut genom näsan igen. Och så vidare med resten av dem.
Jag skulle hemskt gärna se ett parti som inte bygger på någon jävla ideologi från förra årtusendet, utan på ren och skär pragmatism. Om det inte funkar, så gör vi det inte längre. Som till exempel vår flyktingpolitik, vårdpolitik och försvar och... Ja, typ allt egentligen?
De senaste två valen har jag snarare röstat emot S och deras anhang bara för att slippa dem vid makten, som det större onda. Och jag har ganska många gånger påpekat att de etablerade partierna varit helt dumma i huvudet när de försökt frysa ut SD.
Men sist jag läste igenom SDs skuggbudget var den helt jävla uppåt väggarna och helt ofinansierad. Nu har ju iofs Socialdemokraterna världsmästartiteln i att köra landet i sumpen med ofinansierade budgetar, så det kanske löser sig ändå?
Vi är ju vana vid soprötter vid rodret.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
SvD skriver såhär idag, angående vilka som den senaste tiden bidragit till SD-ökningen.

”Sverigedemokraternas ökning det senaste året beror främst på att väljare – de flesta män, ofta över 50 år – övergett Moderaterna (2,3 procentenheter) och Socialdemokraterna (2,0 procentenheter).”

Kan tänka mig att det är män som tycker det är åt helvete att ett fruntimmer leder M. Och S! Att det var illa nog med den där fjanten Reinfeldt (och Juholt) och att någon som kan slå näven i bordet borde sitta vid M- och S-rodret. Tills det får det vara den där Jimmy. Han är i alla fall tydlig och inte kan det vara bra med alla de här jävla invandrarna som bara väller in över gränserna.
Tycker du att din smutskastning av personer med annan åsikt än dig är sund?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
SvD skriver såhär idag, angående vilka som den senaste tiden bidragit till SD-ökningen.

”Sverigedemokraternas ökning det senaste året beror främst på att väljare – de flesta män, ofta över 50 år – övergett Moderaterna (2,3 procentenheter) och Socialdemokraterna (2,0 procentenheter).”

Kan tänka mig att det är män som tycker det är åt helvete att ett fruntimmer leder M. Och S! Att det var illa nog med den där fjanten Reinfeldt (och Juholt) och att någon som kan slå näven i bordet borde sitta vid M- och S-rodret. Tills det får det vara den där Jimmy. Han är i alla fall tydlig och inte kan det vara bra med alla de här jävla invandrarna som bara väller in över gränserna.

Du bör nog ha fötterna på marken om du skall komma med generaliseringar.

Det där låter som något skrivet av en militant feminist.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
ingen av partierna har en fungerande politik. V? Omgz! De skulle sänka landet snabbare än SD. Fi? Fi fan, usch och spott och spä. C? De har ju huvudet så långt upp i arslet att de snart kryper ut genom näsan igen. Och så vidare med resten av dem.
Jag skulle hemskt gärna se ett parti som inte bygger på någon jävla ideologi från förra årtusendet, utan på ren och skär pragmatism. Om det inte funkar, så gör vi det inte längre. Som till exempel vår flyktingpolitik, vårdpolitik och försvar och... Ja, typ allt egentligen?
De senaste två valen har jag snarare röstat emot S och deras anhang bara för att slippa dem vid makten, som det större onda. Och jag har ganska många gånger påpekat att de etablerade partierna varit helt dumma i huvudet när de försökt frysa ut SD.
Men sist jag läste igenom SDs skuggbudget var den helt jävla uppåt väggarna och helt ofinansierad. Nu har ju iofs Socialdemokraterna världsmästartiteln i att köra landet i sumpen med ofinansierade budgetar, så det kanske löser sig ändå?
Vi är ju vana vid soprötter vid rodret.

Asgarv!
 

Smagatusk

Guest
Såg någon dokumentären om DÖ på SVT nyss?

DÖ uppstod enbart pga Sverigedemokraterna, trots det fick Sd i företräde av Paula Bieler i runda slängar bara 10 sekunders taltid.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
jag är tvärtom ganska övertygad om att SD rakar in jackpotten nu när verkligheten har visat att den politiken som övriga partier förespråkade gentemot SD inte fungerat och nu har de övriga stora partierna börjat låta precis som SD, och göra precis det SD sagt i ganska lång tid behöver göras.
SD har med andra ord getts rätt av andra stora etablerade partier. Folk ser stora fantasisummor som ska läggas på flyktingar och invandrare och ser en rutten infrastruktur, nedmonterad välfärd och trasig vård, och ett polisväsende som går på knäna.

Folk är helt enkelt trötta nu.
Tyvärr så saknar ju SD en fungerande politik, och kommer totalkrascha ekonomin i landet i en handvändning. Men, tack vare att media envist bara tjatat om flyktingar och flyktingpolitik med SD så har de sluppit att stå för det, och nu står de där som räddaren i nöden, bara tack vare av media och etablerade partier som misskött sitt jävla ansvar i en demokrati skamligt jävla mycket.
Delar din analys, men vill för säkerhets skull tillägga att SD-grabbarna ger mig kväljningar.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Går det där resonemanget att utveckla något månne? Lägg gärna till en lista på vilka partier som har en fungerande politik också.
Fast varför ska han göra det? Det är väl du som har bevisbördan för ditt eget påstående att andra partier saknar ”en fungerande” politik? Men det är ju totalt meningslöst att bemöta din fråga eftersom den innehåller beskrivningar som ”fungerande” om politik och det är ingen högoddsare att du lär lägga beslag på rätten att avgöra vad som är ”fungerande”. Så vad finns det att diskutera egentligen?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
ingen av partierna har en fungerande politik. V? Omgz! De skulle sänka landet snabbare än SD. Fi? Fi fan, usch och spott och spä. C? De har ju huvudet så långt upp i arslet att de snart kryper ut genom näsan igen. Och så vidare med resten av dem.
Jag skulle hemskt gärna se ett parti som inte bygger på någon jävla ideologi från förra årtusendet, utan på ren och skär pragmatism.
Teknokrati. :fakta

Tyvärr har vi inget sådant etablerat parti i Sverige.

Tyvärr har också samtliga regeringspartier genom året låtit egen ideologi gå före pragmatism och det finns inget som talar mot att SD skulle vara något undantag.
Inte heller finns det något som talar för att något etablerat svenskt parti kommer gå emot sin ideologi oavsett hur världen ser ut.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast varför ska han göra det? Det är väl du som har bevisbördan för ditt eget påstående att andra partier saknar ”en fungerande” politik? Men det är ju totalt meningslöst att bemöta din fråga eftersom den innehåller beskrivningar som ”fungerande” om politik och det är ingen högoddsare att du lär lägga beslag på rätten att avgöra vad som är ”fungerande”. Så vad finns det att diskutera egentligen?

Jag har inte "bevisbördan", varför du nu måste addera ytterligare dramatik med spektakulära ordval, att underbygga hans åsikter, nej.

Håller med dig om att du inte har något att diskutera i tråden och för min del får du gärna lämna den.
 

Smagatusk

Guest
Men det är ju totalt meningslöst att bemöta din fråga eftersom den innehåller beskrivningar som ”fungerande” om politik

Men det går bra att hålla med Ulvhamne när han påstår att SD inte har en fungerande politik?

Förklara varför man inte kan nämna några partier med en fungerande politik, när man kan nämna partier som saknar en.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Men det går bra att hålla med Ulvhamne när han påstår att SD inte har en fungerande politik?
Höll inte alls med om det. Höll med om hans generella beskrivning av läget. Hans analys, tror jag att jag skrev. Vem som ”har rätt” och ”är bäst” bland våra stackars politiker låter jag andra som är mer säkra på vad som är rätt och fel i politik att avgöra. Jag vet vad jag tycker, men om det är rätt eller fel, det har jag ingen måttstock för att avgöra. Ej heller behov.

:)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Höll inte alls med om det. Höll med om hans generella beskrivning av läget. Hans analys, tror jag att jag skrev. Vem som ”har rätt” och ”är bäst” bland våra stackars politiker låter jag andra som är mer säkra på vad som är rätt och fel i politik att avgöra. Jag vet vad jag tycker, men om det är rätt eller fel, det har jag ingen måttstock för att avgöra. Ej heller behov.

:)

Det sista summerar dig nog ganska väl.:)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top