Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21839261.ab



SD:s partiledare Jimmie Åkesson vill kartlägga svenska muslimers åsikter.

Han uppger i en intervju med Svenska Dagbladet att han vill genomföra enkätundersökningar rörande radikala attityder i den muslimska befolkningen.

– Det hade inte varit fel för samhället att få en uppfattning hur utbrett det är, säger han till tidningen.

På fredag inleds Sverigedemokraternas landsdagar. Inför partisammankomsten uppger partiledaren Jimmie Åkesson i en intervju med Svenska Dagbladet att SD har flera nya idéer på agendan.
”Görs i andra länder”

Bland annat vill han göra enkätundersökningar om vad svenska muslimer har för attityder och för att se hur utbredd religiös radikalism är.

– Det görs i andra länder, till exempel i Storbritannien. En nedslående stor andel ville ha sharialagstiftning där. Om jag får citera Löfven så har vi varit lite naiva i Sverige, säger Åkesson till SvD.

-----------------------------------------------------

En variant av detta har jag förespråkat länge.

När man kommer till Sverige borde man få skriva under ett dokument som lyder ungefär:

1. Jag erkänner alla människors lika värde oavsett religion.
2. Jag erkänner alla människors lika värde oavsett kön.
3. Jag erkänner alla människors lika värde oavsett hudfärg.
4. Jag erkänner alla människors like värde oavsett sexualitet.
5. Etc, etc.

Skall avslutas med att man svär på sitt samvete, och eventuell gud om sådan finnes.

Man är bra jävla naiv, om man tror att människor som kommer hit gör det för att dom delar våra värderingar.

Kanske skulle detta sålla ut dom stoltaste, som vi inte vill ha.

Du tror att någon skulle fylla i sanningsenligt och sedan följa dokumentet?

Muslimer får ljuga om dom gör det för Allah.

Dom enda som skulle fastna i det garnet är fullständigt fredliga muslimer som är ärliga med att dom tycker att dom tror på rätt sagofigur och att kristna har fel.
Att dom tycker att kvinnor är lägre stående än män, och att en gift kvinna förtjänar lite stryk emellanåt.
Du får ju inte ens alla kristna svenskar att skriva på det där om sexualitet, och då tänker alla enbart homosexualitet, men oavsett sexualitet måste ju gälla alla sexualiteter, oavsett om man föredrar att knulla bilen i avgasröret, getter, småbarn eller lik, för det är ju sexualiteter det med.
 
Last edited:

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
SD:s partiledare Jimmie Åkesson vill kartlägga svenska muslimers åsikter.

Han uppger i en intervju med Svenska Dagbladet att han vill genomföra enkätundersökningar rörande radikala attityder i den muslimska befolkningen.

– Det hade inte varit fel för samhället att få en uppfattning hur utbrett det är, säger han till tidningen.

På fredag inleds Sverigedemokraternas landsdagar. Inför partisammankomsten uppger partiledaren Jimmie Åkesson i en intervju med Svenska Dagbladet att SD har flera nya idéer på agendan.
”Görs i andra länder”

Bland annat vill han göra enkätundersökningar om vad svenska muslimer har för attityder och för att se hur utbredd religiös radikalism är.

– Det görs i andra länder, till exempel i Storbritannien. En nedslående stor andel ville ha sharialagstiftning där. Om jag får citera Löfven så har vi varit lite naiva i Sverige, säger Åkesson till SvD.

Jag blir lite irriterad på att man blandar ihop saker men det är väl SD i ett nötskal.

Bland annat vill han göra enkätundersökningar om vad svenska muslimer har för attityder och för att se hur utbredd religiös radikalism är.

Helt rätt att kartlägga extremism men argumentet blir rörigt. Sharia för muslimer är som delar av Bibeln för kristna eller rikets lag för oss ateister.

– Det görs i andra länder, till exempel i Storbritannien. En nedslående stor andel ville ha sharialagstiftning där

Att förstå den närmaste motsvarigheten till varför konservativa muslimer uttalar sitt stöd till sharia, kan som exempel jämföras med viljan att ett mycket konservativt Kristdemokraterna eller ett SD som hade Bibeln som sitt Partiprogram/Riktlinjer styrde Sverige.

Exempel:
Talibanerna kom till makten i Afghanistan för folket ville få slut på anarkin och laglösheten och återfå lag och ordning i sitt land och få bort alla krigsherrar som levde rövare efter att Ryssland drog sig ur....

Ett väldigt färskt exempel i dagarna är Ukraina. Ett land och befolkning som utsätts för trauma "sluter sig" och vill återgå till något som man tror är trygghet. I detta fall har Ukraina slutit sig ordentlig och fått ett väldigt konservativt styre med stort inslag nationalism pga kriget i östra Ukraina.

Europeiska exempel:

Rysslands gaylagstiftning.

Sverige tillät samkönat äktenskap borgerligt 2009. Så det luktar allt lite "sharia" om vissa saker även på hemmaplan.

Detta är ett liknande beteende som utspelat sig här i Sverige med att SD når nya toppnoteringar i opinionsmätningar. Samt Alliansens höga svansföring gällande brott och straff.

Alliansen körde stenhårt med hårdare straff i åtta år och Kristdemokraterna ville driva på sin agenda gällande abortlagstiftning under regeringstiden.

Märker ni inga likheter ? om än långsökta. Jag vill bara nyansera bilden lite och vända på perspektivet för de människor som vill förstå "varför sharia ?".

Här är lite länder som utnyttjar sharia lagar i olika utsträckning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Application_of_sharia_law_by_country
Use_of_Sharia_by_country.svg.jpg
 
Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21839261.ab



SD:s partiledare Jimmie Åkesson vill kartlägga svenska muslimers åsikter.

Han uppger i en intervju med Svenska Dagbladet att han vill genomföra enkätundersökningar rörande radikala attityder i den muslimska befolkningen.

– Det hade inte varit fel för samhället att få en uppfattning hur utbrett det är, säger han till tidningen.

På fredag inleds Sverigedemokraternas landsdagar. Inför partisammankomsten uppger partiledaren Jimmie Åkesson i en intervju med Svenska Dagbladet att SD har flera nya idéer på agendan.
”Görs i andra länder”

Bland annat vill han göra enkätundersökningar om vad svenska muslimer har för attityder och för att se hur utbredd religiös radikalism är.

– Det görs i andra länder, till exempel i Storbritannien. En nedslående stor andel ville ha sharialagstiftning där. Om jag får citera Löfven så har vi varit lite naiva i Sverige, säger Åkesson till SvD.

-----------------------------------------------------

En variant av detta har jag förespråkat länge.

När man kommer till Sverige borde man få skriva under ett dokument som lyder ungefär:

1. Jag erkänner alla människors lika värde oavsett religion.
2. Jag erkänner alla människors lika värde oavsett kön.
3. Jag erkänner alla människors lika värde oavsett hudfärg.
4. Jag erkänner alla människors like värde oavsett sexualitet.
5. Etc, etc.

Skall avslutas med att man svär på sitt samvete, och eventuell gud om sådan finnes.

Man är bra jävla naiv, om man tror att människor som kommer hit gör det för att dom delar våra värderingar.

Kanske skulle detta sålla ut dom stoltaste, som vi inte vill ha.

Skulle du skriva under ett sådant dokument?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Opinionsundersökningar görs ju varje månad om våra politiska åsikter. Vad är fel med att fråga muslimer vilken inriktning de har?

Är det "aja-baja, inte kränka muslimer"?

Jag konstaterar efter alla svar jag fått på det där inlägget att åsiktsregisterring är ok i Sverige så länge det bara handlar om att registrera människor med andra åsikter än de egna.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Smagatusk

Guest
Jag konstaterar efter alla svar jag fått på det där inlägget att åsiktsregisterring är ok i Sverige så länge det bara handlar om att registrera människor med andra åsikter än de egna.

Men vem har sagt att det är en registrering? Det är en enkätundersökning det handlar om.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det låter som att hon tycker att man automatiskt ska ha förtroende för regering och journalister. Hon verkar inte förstå att förtroende är nåt man förtjänar och nåt man kan förlora om man missköter sitt uppdrag.

60% som tycker de missköter sig. Är väl en majoritet det, MetallarSteffe...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
60% som tycker de missköter sig. Är väl en majoritet det, MetallarSteffe...

Ännu mer intressant är väl om man skrollar ner till bilderna längst ner i artikeln. 60% som tycker vi är väl fel väg är väl en sak men bara 15 som tycker vi är på rätt väg är högst oroväckande.

Samma sak att bara 26% har förtroende för regeringen! Hur kan de fortfarande sitta kvar?
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Absolut.





Detta var ju rent vidrig läsning, och framställde inte direkt Islam i god dager.
Vilket jag antar att du gjorde ett försök till.

Snarare vad som driver till att införa sharia.

Men hela enkätundersökningen är egentligen uppdelad på flera frågor och områden. Vad är syftet med undersökningen i grunden ?

- Kartlägga religiös Extremism ?
- Kartlägga religiös fundamentalism ?
- Kartlägga religiös terrorism ?

Man kommer ju inte få svar på alla områden. Då orsakerna till varför man drar sig till de olika "ismerna" kan se väldigt olika ut.

Det är snarare att bryta utanförskapet för de människor vår misslyckade regering har gett medborgarskap till och se till att det kostar mer än det smakar att begå brott i religionens namn. Inte bara straffrättsligt.

En välintegrerad flykting som fått ett ordentligt mottangande som fått ett väl integrerat liv i Sverige har få orsaker att till att utföra eller bidra till brott. Jag pratar om Jobb, vänner, barn, arbetskamrater, grannar, familj, boende m,m.

Dock blir chanserna mindre för varje dag att lyckas integrera flyktingar på ett bra sätt då miljöpartiet och vänstern vill fortsätta den extrema invandringen.

Det är Sveriges regeringar som genom årtionden systematiskt har skapat getton. Och det är Sveriges väljarkår som systematiskt röstat på idioterna som inte insett att det är ett problem.

-Hovsjö
-Ronna
-Tensta
-Rinkeby
-Norsborg
-Hallunda
-Alby
-Husby

Fan hela röda linjen.....

Och jag är uppväxt och jobbat i många år i de flesta av dessa områden. Jag vill att de flyktingar som vi gett uppehållstillstånd skall tas väl omhand och kunna bidra till vårt samhället och få ett meningsfullt liv här i Sverige. Nu syftar jag inte på gömda terrorceller....
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En bra början är väl då att grunden är "ta seden dit du kommer",,mer än "gör som du vill och vi anpassar verkligheten efter din uppfattning ". Om, om nu integration är en politisk vilja.
Just nu är det inte så.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top