Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Sifo: Rödgröna framåt efter terrordåden

FAKTA: MÄTNINGEN (MED FÖRÄNDRING SEDAN OKTOBER)
Så här fördelar sig väljarsympatierna i Sifos novembermätning, med förändringen i procentenheter från oktobermätningen inom parentes:

Socialdemokraterna: 26,8 (+2,2)
Moderaterna: 24,6 (+0,8)
Sverigedemokraterna: 17,6 (+0,4)
Centerpartiet: 6,8 (-1,2)
Vänsterpartiet: 6,6 (-0,7)
Folkpartiet: 5,8 (+0,2)
Miljöpartiet: 5,8 (-1,3)
Kristdemokraterna: 3,9 (+0,2)
Feministiskt initiativ: 1,6 (-0,6)

Mätningen genomfördes 9-19 november då 1 941 personer svarade på frågan vilket parti skulle du rösta på om det vore val i dag?

Alla förändringar är inom felmarginalen.

Källa: Sifo/SvD-GP

Källa: http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sifo-rodgrona-framat-efter-terrordaden

Svenska folket verkar vara hyfsat nöjda trots allt...

(väldigt intressant hur annorlunda Sifo's resultat är mot andra mätningar, här har t.ex. Miljöpartiet BACKAR till 5,8%, medan det i andra undersökningar ökar 0,6% till 5,5%....)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Men, siffrorna visar väl att dom står still, eller räknar jag fel.:va

Haha, ja fan, jag håller med när man räknar ihop det hela

Socialdemokraterna: 26,8 (+2,2)
Vänsterpartiet: 6,6 (-0,7)
Miljöpartiet: 5,8 (-1,3)

2,2 - 0,7 - 1,3 = +0,2

Det är ju egentligen Alliansen som gått lite bakåt, inte Rödgröna som är på framåtmarch...

Kvarhåller förvåningen över att Socialdemokraterna inte bara står för största förändringen, utan att den dessutom är positiv... :va
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Haha, ja fan, jag håller med när man räknar ihop det hela

Socialdemokraterna: 26,8 (+2,2)
Vänsterpartiet: 6,6 (-0,7)
Miljöpartiet: 5,8 (-1,3)

2,2 - 0,7 - 1,3 = +0,2

Det är ju egentligen Alliansen som gått lite bakåt, inte Rödgröna som är på framåtmarch...

Kvarhåller förvåningen över att Socialdemokraterna inte bara står för största förändringen, utan att den dessutom är positiv... :va

Inte så troligt!
Jag har kollat sentio och yougov mätning! Då de var närmast mest rätt i valet så sätter jag mina kronor på att de stämmer nu också. Och då har SD 26,4 % största partiet!
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hur illa är det i södra Sverige nu?

Brukar ta mig hem via Kastrup och vidare med tåg, men nu när man sitter här och ska boka julresan så är frågan om man bör kika på Arlanda istället... Eller kanske till och med undvika att resa under högtider.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Kastrup, sen tåg. Funkade galant, polisen är snabbare än biljettkontrollanten.

Fast polisen åker väl inte med på tåget? Vad jag förstår stannas tåget på första station i Sverige för passkontroll...

Sen är jag nog lite orolig för attentat under julruschen...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag kan som många andra alldeles för lite om pensionen men jag har tagit kontroll över det jag kan påverka i alla fall.

Får du pension från Sverige över huvud taget med ens dagens regler?

Vad är 401k och Roth IRA?

Samma här. Grundpension är man väl berättigad till som medborgare, men jag räknar som sagt inte med att det finns kvar när det är dags...

401k är ett avdragsgillt pensionssparande, oftast matchat av arbetsgivare och administrerat som ett bruttoavdrag, upp till $18k. ROTH är ett nettosparande där uttag inte är skattepliktiga. Det senare är lämpligt efter man maxat ut 401k och/eller beroende på hur ens skattesituation ser ut idag kontra den uppskattade situationen när det är dags för uttag.

Oavsett hur insatt man är bör man ägna några timmar en eftermiddag till att kolla över sitt pensionsspar. Med tanke på tidsperioden kan taskiga val idag få onödigt stora konsekvenser om 20-30 år...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Samma här. Grundpension är man väl berättigad till som medborgare, men jag räknar som sagt inte med att det finns kvar när det är dags...

401k är ett avdragsgillt pensionssparande, oftast matchat av arbetsgivare och administrerat som ett bruttoavdrag, upp till $18k. ROTH är ett nettosparande där uttag inte är skattepliktiga. Det senare är lämpligt efter man maxat ut 401k och/eller beroende på hur ens skattesituation ser ut idag kontra den uppskattade situationen när det är dags för uttag.

Oavsett hur insatt man är bör man ägna några timmar en eftermiddag till att kolla över sitt pensionsspar. Med tanke på tidsperioden kan taskiga val idag få onödigt stora konsekvenser om 20-30 år...
Jag har haft som intern policy i Markus AB att alla löneökningar och eventuella bonusar skall växlas till pension.

Det som känns galet tråkigt nu kommer man förhoppningsvis skratta åt sedan.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top