Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tja, här i norrland har vi tydligen koll på våra terrorister.

Mutar Muthanna Majid greps nyss av SÄPO på en flyktingförläggning 3 mil från mina föräldrars bostad.

Boliden? Hur som, en flyktingförläggning.
Han har alltså sökt asyl och inte fått foten.
Garanterat med syriskt pass.

Staten är ansvarig. Du betalar.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vad menar du, vem skulle kliva fram? :va

I ett extremt läge där en sittande regering visar sig vara oförmögen att hantera situationen tror jag att det finns folk i periferin som kan gripa in som har de personliga egenskaperna som krävs för att rida ut stormen.

Ta företagsvärlden som exempel. När det ska göras stora omorganisationer, nedskärningar etc. Då är det inte ovanligt att man tar in en person som är duktig på just det. Sedan är det är dags för nästa fas. Då byter man ut vederbörande och tar in någon som kan den biten.

Kan inte låta bli att tänka att vår nuvarande regering är helt ur fas. Helst hade man nog inte velat regera under dessa omständigheter. Vem hade velat det. Nu gör man det och då kan man inte ducka undfallande som vår statschef gör (statsministern, inte Kungen). Tyvärr för oss väljare sitter det en rad personer i regeringen som inte borde sitta där. Personer som inte kan hantera situationen. Jag har inte följt nyhetsinslagen med inrikesministern. Han har ju hyllats tillsammans med Säpo chefen för hur de hanterat situationens så här långt. I alla fall massmedialt. Bakom kulisserna är det svårt att säga hur det ligger till. Lövfen har ju hållit sig undan i vanlig ordning tills idag och när han väl hållit sitt tal höll han inte måttet. Åter igen har jag själv inte bevittnat det själv. Bara läst Expressens K-G Bergströms krönika "Det var ingen statsman som uppträdde i dag".

Har tillbringat dagen i Köpenhamn. Passerade Franska ambassaden och det var en påtaglig känsla som infann sig när man fysiskt såg alla blomsterbuketter som låg framför den.

Tog bilen via färjan Helsingör- Helsingborg och väntade mig att det skulle vara fordonskontroll. Inte en själ i sikte vid tullstationen. Det var fritt fram. Beklämmande.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Om jag varit statminister så skulle vi bara ta emot barn och kvinnor! Unga män borde skickas tillbaka och ta striden mot is!

Vilket förlegat tankesätt, varför ska inte kvinnorna vara delaktiga i jobbet som behöver göras?

Allmän värnplikt på riktigt: Alla som kan och vill bo i Sverige oavsett var dom är födda och vad dom har mellan benen gör en insats för samhället under något år eller vad som behövs. Har man lokalkännedom i Syrien är man troligen lämpad att tjänstgöra där.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tänkte på en sak, vi har lärarbrist, och brist på utbildad vårdpersonal enligt uppgift, hur kan vi ha det? Under ca:30år har vi haft en stor och ökande invandring, hur kan denna tillgång fått vara outnyttjad? Någon som kan svara på det? Eller adressera frågan till rätt person?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ett antal små/ egenföretagare jag känner funderar på allvar att nolltaxera framgent.

De kan inte försvara utgiften kontra nyttan längre. Låter som klokt företagande.
Därtill kommer de såklart anlita svart arbetskraft i den mån de behöver...

De flesta företagare med någon form av hjärna och självbevarelsedrift har väl iofs alltid strävat efter att minimera sina skatter.
Dessvärre blir man ju skönstaxerad om man redovisar noll inkomst under allt för lång tid.

Svart arbetskraft kommer nog öka dramatiskt när dels tillgången av illegal/oregistrerad arbetskraft ökar och underminerar den vita ekonomin och dels ökar skattetrycket så att fårkets intresse att slippa skatt ökar.

Jag har även börjat fundera på att starta upp en liten verksamhet hos svärföräldrarna utomlands som en kombinerad livlina och och hobbyinkomst.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om jag varit statminister så skulle vi bara ta emot barn och kvinnor! Unga män borde skickas tillbaka och ta striden mot is!
Näääää istället bjuder vi in hela världen hit !

Hur fan tror ni det slutar när man bjuder ovälkomna gäster till en fest?!

Är du medveten om att kriget i Syrien är mellan en diktator och muslimska extremister? Jag skulle inte vilja kriga för någon sida i det fallet och jag skulle springa så snabbt benen bar mig från det landet.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ta företagsvärlden som exempel. När det ska göras stora omorganisationer, nedskärningar etc. Då är det inte ovanligt att man tar in en person som är duktig på just det. Sedan är det är dags för nästa fas. Då byter man ut vederbörande och tar in någon som kan den biten.

:rofl Politikerna har ju i alla tider gjort tvärtom. Ministerposterna ges alltid till någon som totalt saknar kompetens på området och när väl personen lärt sig området så blandas de om och de blir minister för nåt nytt område som de inte behärskar.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tänkte på en sak, vi har lärarbrist, och brist på utbildad vårdpersonal enligt uppgift, hur kan vi ha det? Under ca:30år har vi haft en stor och ökande invandring, hur kan denna tillgång fått vara outnyttjad? Någon som kan svara på det? Eller adressera frågan till rätt person?

Norrbottens län har krympt de senaste 40 åren och idag är landstinget större än någonsin och idag bestämde sig landstingspolitikerna att landstinget behöver ytterligare 0.6 miljarder så de höjde landstingsskatten med 11.4%.
http://nsd.se/nyheter/lulea/skattehojningen-klubbad-efter-maratondebatt-9672919.aspx

Jag antar att slantarna behövs för att nån slags dialog för att driva fram jämställdheten och på nåt få folk att inta vara rädda för rasism inom vården.
http://nsd.se/nyheter/lulea/hard-debatt-om-beredningarnas-resultat-och-framtid-9672946.aspx

Nej, nu går jag ner i källaren och startar siburatorn.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
:rofl Politikerna har ju i alla tider gjort tvärtom. Ministerposterna ges alltid till någon som totalt saknar kompetens på området och när väl personen lärt sig området så blandas de om och de blir minister för nåt nytt område som de inte behärskar.

Det är ju onekligen ett intryck man fått genom åren. Om det alltid varit så låter jag vara osagt. Men visst är det märkligt att man tillsätter ministrar med dåliga grundkunskaper, avsaknad/brist av erfarenhet från närings/arbetsliv och än värre intresse att ta sig an att fördjupa sig i området man fått tilldelat så att de kan göra en insats värd namnet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är du medveten om att kriget i Syrien är mellan en diktator och muslimska extremister? Jag skulle inte vilja kriga för någon sida i det fallet och jag skulle springa så snabbt benen bar mig från det landet.

Och ett par kurder som slåss mot allt och alla därnere som vill utplåna dem. Turkiet inkluderat. :gnissla
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
:mad:
Hand upp, vilka tror vi hade haft koll på terrorister om vi hade haft en gräns, en tull och lite hederlig registrering? :7peta
Registrering, dvs grundläggande ID-koll och fingeravtryck är väl minimum?
Tyvärr har inte Sverige tyckt så på decennier..
De senaste fem åren har ju 90% +- några % helt saknat ID-handlingar och fått asyl-PUT grundat på Migr verkets enfaldiga "Man måste lita på folk".
Redan på 80-talet när det vällde in turkar så var allt i h-es oordning.
Jag har t ex försökt ta reda på hur många som får pension/bidrag som bor i utlandet, inte sk utlandssvenskar utan "asylanter på humantära grunder" .
Dessa siffror finns inte.
Vi lär försörja hela bergsbyar i Turkiet, (påstås det).?
Vet vi ens om de lever?
När jag bodde i Sthlms v:a staddelar så bestämde man i Tensta att alla bidrag för juni månad skulle hämtas personligen på soc kontoret (2001)
50% dök aldrig upp.
Undrar varför? Bodde de i "hemlandet" eller var de döda eller nåt annat..?
Problemet med 20-30 boende (läs: skrivna i) nån tom etta är ju bekant. Bara en posthämtare nån gång i veckan.
Man frågar sig hur mycket "ekonomiskt läckage" finns det egentligen i Systemet???
Vi snackar ju decennier som detta pågått.

(Är j-t grinig idag, står 3 bilar som måste repas nu, utanför huset när det finns minst tre hojar som väntar på kärlek/omsorg):mad:

Glöm inte heller att "politiker" är det enda jobb du idag kan få utan utbildning/examen!
 
Last edited:

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21799033.ab

Hur fan kan dom ens kalla detta för ett bra arbete av säpo och polis?

"Arbetet" bestod i att få tips av utländska underättelsetjänster att det finns terrorister i Sverige, och sedan lägga ut en bild på en av sagda terrorister, så att allmänheten kunde hitta honom.

PÅ EN FLYKTINGFÖRLÄGGNING!


FÖR HELVETE!



En kvinna, som bor i Boliden, satt på samma buss som den misstänkte terroristen Mutar Muthanna Majid bara timmar innan han greps. Kvinnan kände igen mannen och tipsade polisen.

– Jag åkte buss från jobbet. Jag satte mig längst fram, när den skulle börja åka så går det på två män och dem verkade lite underligare, säger hon till P4 Västerbotten.
Chauffören blev irriterad

Männen hade problem att komma på bussen, de frågade chauffören om vad bussen kostade och visste inte riktigt var den gick. Enligt kvinnan blev chauffören irriterad på dem.

– Sedan gick de av vid första stoppet i Boliden och de verkade inte riktigt veta var de skulle av och busschauffören verkade bli lite irriterad ”nu får ni verkligen gå av eller åka med för vi måste åka”, berättar hon.
”Det stämde det jag såg”

Det var efter det som hon kom och tänka på mannen på bilden som hon sett i media. Då tipsade hon polisen.

– Konturen på bilden stämde. Det stämde det jag såg med skägget och tänderna och allt, säger hon.

Hon släppte tanken och senare såg hon att det var ett stort polispådrag i Boliden. Då gick hon direkt dig för att försöka få reda på vad som hänt.

– Jag har inte bott här så länge, men det är hemskt. Det är lite läskigt att man bor här och att det har hänt här, det är så nära, säger hon till radion.

Rikspolischefen Dan Eliasson kommenterade detta i P1 Morgon så här:

– Jag tror att den har spelat en viktig roll, men det är nästan alltid en kombination av saker som gör att man är framgångsrik, säger han.
 

SubSub

Medlem
Gick med
19 Aug 2013
Ort
Stockholm
Hoj
-?-
Man frågar sig hur mycket "ekonomiskt läckage" finns det egentligen i Systemet???

Någonstans ska ju världens högsta skatter gå, och inte fan är det till att bygga Sverige. Det har ju med all önskvärd tydlighet framgått efter decenniers misskötsel av våra pengar. Ge för all del asylanterna fri tandvård, men låt våra egna pansjisar som byggt landet ruttna bort i sina stilnoctdimmor. Äckligt, bara äckligt...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är du medveten om att kriget i Syrien är mellan en diktator och muslimska extremister? Jag skulle inte vilja kriga för någon sida i det fallet och jag skulle springa så snabbt benen bar mig från det landet.
Jaså, alla de grupper som påstås vara moderata, var skall de sorteras?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Någonstans ska ju världens högsta skatter gå, och inte fan är det till att bygga Sverige. Det har ju med all önskvärd tydlighet framgått efter decenniers misskötsel av våra pengar. Ge för all del asylanterna fri tandvård, men låt våra egna pansjisar som byggt landet ruttna bort i sina stilnoctdimmor. Äckligt, bara äckligt...
Äckligt, å andra sidan har pensionärerna valt denna regim med helt öppna ögon, både borgerliga och vänsterväljare är fullständigt ansvariga för stundande haveri.

Vi har hela tiden haft de politiker vi valt och förtjänar. De som röstat på dessa partier är ansvariga, de har aldrig döljt sina avsikter.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top