Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Och sen då, Stefan?

När alla militärens övningsfält är fyllda av tält med asylsökande, när varenda polisstation, hotellplats, campingplats, ishall, gymnastiksal, äldreboende osv. är sprängfull med ekonomiska migranter från Mellanöstern och Afrika och resten av världen.


Vad händer sen då, Stefan? Ska du superförhandla fram ett par miljoner bostäder som bara trollas fram i ett nafs? Ska Mehmet-ISIS-terrorister-är-att-jämställa-med-svenska-frivilliga-i-finska-vinterkriget-Kaplan svinga sitt islamistiska byggtrollspö? Har du förresten pratat med bottenfärgsministern om den saken? Byggbranschen står ju för cirka 40 % av Sveriges CO2-utsläpp, och med ett extremt ökat byggande ökar naturligtvis även CO2-utsläppen extremt mycket.


Och maten? I nuläget täcker svensk livsmedelsproduktion inte ens hälften av behovet i Sverige. Var ska maten till alla i Sverige och alla asylsökande komma ifrån? Om det blir importstopp t.ex. pga. krig – vem i Sverige ska inte få mat då?

Och hur ska de gå för de svenska barnen vars föräldrar och förfäder har betalat (hög!) skatt i Sverige genom alla år? Vad händer med de svenska barnen när hälften av klasskamraterna plötsligt inte kan prata svenska och kanske inte ens kan läsa och skriva ens på högstadiet? När dyra tolkar plockas in och äter upp kunskapsinhämtningstiden för de svenska barnen? När rasterna förvandlas till ett minikrig mellan kristna och muslimer och klassen inte ens kan åka till badhuset tillsammans – eftersom det numera måste vara separata badtider för vissa tjejer och killar.

Och när vi har fyllt varenda barrskog med lågutbildade migranter, när vi har fyllt sjukhusen med läkare med svårbegriplig brytning och hitte-på-betyg från okända utländska skolor, när akutmottagningarna belamras av skottskadade kriminella nysvenskar som gör att massor av inplanerade canceroperationer måste skjutas upp (eller aldrig behöva bli av, om man väntar tillräckligt länge och det beror definitivt inte på självläkning) – vad händer sen då, Stefan?

Så vad händer efter alla dina tältläger? Var ska alla dessa människor bo, vad ska de rimligtvis kunna jobba med, och hur ska den snabbt krympande andelen arbetande människor i Sverige kunna försörja dem alla?

För det kommer nämligen att fortsätta välla in miljontals fattiga människor till Europa och Sverige. För att de kan – för att EU:s asylpolitik möjliggör detta. Denna människotsunami har inget överskådligt slut, oavsett hur många tält du lyckas skaka fram, oavsett hur många särskolor du stänger för att göra asylboenden av dem, oavsett hur många 90-åringar du lyckas förvägra att få flytta in på trygghetsboenden, oavsett hur många sommarstugor du än är sugen på att expropriera.

Så vad händer sen då, Stefan?

Julia Verne



Inte skrivit av mig men kan någon fråga Stefan?!
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Efter att ha sett partiledardebatten igår så är jag nu hopplös. VM i floskler. INGET konkret från någon av de styrande eller "oppositionen". Kd ville eventuellt ha tillfälliga uppehållstillstånd och moderaterna pratade om att öka gränskontrollerna i 30 dagar. Precis som detta skulle räcka och ha någon som helst effekt. En extrem situation kräver extrema åtgärder. Att ha drygt 2000 som kommer varje dygn är inte hållbart. Dags att stänga gränsen och kraftigt skära ner bidragen till nyanlända, annars kommer detta att fortsätta. Detta är INGET tillfälligt
 

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
Efter att ha sett partiledardebatten igår så är jag nu hopplös. VM i floskler. INGET konkret från någon av de styrande eller "oppositionen". Kd ville eventuellt ha tillfälliga uppehållstillstånd och moderaterna pratade om att öka gränskontrollerna i 30 dagar. Precis som detta skulle räcka och ha någon som helst effekt. En extrem situation kräver extrema åtgärder. Att ha drygt 2000 som kommer varje dygn är inte hållbart. Dags att stänga gränsen och kraftigt skära ner bidragen till nyanlända, annars kommer detta att fortsätta. Detta är INGET tillfälligt

Läs Julia Ceasar senaste krönika söndagskrönika på snapphanen. Dk

Sök på agenda 2030! Sverige är ett pilotprojekt för fn!
Därför Jimmy snackar om att skriva om avtal med FN.

Ångrar mig att jag köpte sommarstuga då den kommet konfiskeras av staten om 1-2 år!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Äsch, skärpning!

Fredrik Reinfeldt har flugit över Sverige många gånger, och han har sett skog, mycket skog, och oändliga fält!

Citat: "Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig."

Så vad är problemet? Jag litar på lille Fredde jag iallafall.











:rolleyes:
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Bara att blunda och dunka huvudet hårt i väggen hårt hundra gånger och upprepa repliken "på lång sikt, på lång sikt, på lång sikt". Lägg gärna till orden "kunskapsregn" och "åldrande befolkning" så löser sig allt
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Jag ska ta det erbjudande om jobb i Zurich jag fått i beaktande väldigt noga. Känns som att det är dags att röra på sig inom kort.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Några som är på att starta ett kollektiv på någon ö i varmare breddgrader? Det finns öar att köpa för runt 5-6 miljoner som man skulle kunna bo 10-15 familjer. Man köper en varsin segelbåt som man bor på tills man har byggt färdigt husen på ön :brynad
Vi behöver lite olika färdigheter så klart men detaljer tar vi sen. Bara kolla och se vad ni kan få ut per månad om ni slutar jobba och ansöker om tidig pension. En besparing på någon miljon i "säkra" värdepapper bör man kunna leva på tillräckligt länge tills skutan har sjunkit och man kan komma tillbaka och bo här igen när vi har en diktatur och/eller fungerande politik...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag ska ta det erbjudande om jobb i Zurich jag fått i beaktande väldigt noga. Känns som att det är dags att röra på sig inom kort.
Ta det, du kan alltid flytta hem, dessutom är väl tjänst i Zürich roligt alldeles oavsett om du flyr kalifatet eller inte?
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Ta det, du kan alltid flytta hem, dessutom är väl tjänst i Zürich roligt alldeles oavsett om du flyr kalifatet eller inte?
Haha, nya arbetsgivaren vill gärna ha ned alla av vikt till Zurich av någon anledning. Får be om nuvarande lön i CHF istället :) Då går det ihop sig. Andra alternativ är Hong Kong eller New Jersey. Men Zurich är ju nära till allt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Några som är på att starta ett kollektiv på någon ö i varmare breddgrader? Det finns öar att köpa för runt 5-6 miljoner som man skulle kunna bo 10-15 familjer. Man köper en varsin segelbåt som man bor på tills man har byggt färdigt husen på ön :brynad
Vi behöver lite olika färdigheter så klart men detaljer tar vi sen. Bara kolla och se vad ni kan få ut per månad om ni slutar jobba och ansöker om tidig pension. En besparing på någon miljon i "säkra" värdepapper bör man kunna leva på tillräckligt länge tills skutan har sjunkit och man kan komma tillbaka och bo här igen när vi har en diktatur och/eller fungerande politik...

Inte så lätt att man bara kan köpa en ö och utnämna den till egen republik. Ni behöver även en tillräckligt stor arme för att befästa planerna.

Hur länge tror du att du får pension från Sverige boende utomlands? Samt vilka värdepapper är säkra i dagens läge där våra politiker är på väg att göra bananrepublik av landet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Haha, nya arbetsgivaren vill gärna ha ned alla av vikt till Zurich av någon anledning. Får be om nuvarande lön i CHF istället :) Då går det ihop sig. Andra alternativ är Hong Kong eller New Jersey. Men Zurich är ju nära till allt.
Av dem tre alternativen skulle jag ta Zürich sist. Hong Kong fantastiskt, men USA alltid bäst.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Inte så lätt att man bara kan köpa en ö och utnämna den till egen republik. Ni behöver även en tillräckligt stor arme för att befästa planerna.

Hur länge tror du att du får pension från Sverige boende utomlands? Samt vilka värdepapper är säkra i dagens läge där våra politiker är på väg att göra bananrepublik av landet.

2takt, vill du vara borgmästare?
Anders, gräsklipparsupport?
Zinik, fixar öl och grillat :tummenupp
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Inte så lätt att man bara kan köpa en ö och utnämna den till egen republik. Ni behöver även en tillräckligt stor arme för att befästa planerna.

Hur länge tror du att du får pension från Sverige boende utomlands? Samt vilka värdepapper är säkra i dagens läge där våra politiker är på väg att göra bananrepublik av landet.

https://www.youtube.com/watch?v=p1L7IbUDM8k

Jodå, det går fint :cool: inte alltid ens arme behövs heller, men jag kan underställa mig ÖB Skäggot, så länge jag får ett PSG90 och en HK416 :brynad


Ska vi köra Suadi-Arabien-style; plocka in slavar från t.ex. Indien, tvinga dem sy tält och sedan sälja dem dyrt till Nya Sverige? :hihi
 

Smagatusk

Guest
Jag ska ta det erbjudande om jobb i Zurich jag fått i beaktande väldigt noga. Känns som att det är dags att röra på sig inom kort.

Gör man det du funderar över kan man inte längre gnälla på flyktingarna som kommer hit att de inte stannar kvar i sitt land och kämpar för det. Så som riktiga män skulle gjort...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top