2016 Speedster

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Här är en till som tänker vingla om kring i speedster under 2016 :banana

Eftersom jag har lite längre till banorna så tänker jag inte köra alla racen, men par stycken hoppas jag att det blir iaf, men det blir många mil i bussen... :hihi

Ser framemot trevlig sommar med mycket racing och trevligt depå liv :)

\Stefan
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Här är en till som tänker vingla om kring i speedster under 2016 :banana

Eftersom jag har lite längre till banorna så tänker jag inte köra alla racen, men par stycken hoppas jag att det blir iaf, men det blir många mil i bussen... :hihi

Ser framemot trevlig sommar med mycket racing och trevligt depå liv :)

\Stefan


Eftersom jag haft oturen att syssla med dragracing tidigare och resan upp till Ske-å, Luleå o Piteå var dryga så avundas jag dig inte...

Nu bor jag perfekt helt plötsligt, max 25 mil och kortast 17 till Gåsen...

Iskall, om du vill parkera bussen med båge i Skaraborg och ta tåget hem så finns det plats hos mig, och garanterat andra med.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Låter som att besiktningspersonalen får rycka och dra i alla speedsterhojar så att allt sitter kvar.

Ingen tvekan om att vissa här säkerligen är kreativa och duktiga mekaniker, men tänk om alla byggde egna lösningar. Kan bli farligt med delar på banan.

Tänker senast på "Svemo-kröken" då alla förarna hade egna lösningar och resultatet blev livsfarligt med lösa metallbitar på banan:crash:huvet

Nåja, se till så att allt sitter ni som tillverkar egna grejer:tummenupp:)
Självklart ska det vara ordentligt byggt!

Vad är Svemokröken föresten?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Eftersom jag haft oturen att syssla med dragracing tidigare och resan upp till Ske-å, Luleå o Piteå var dryga så avundas jag dig inte...

Nu bor jag perfekt helt plötsligt, max 25 mil och kortast 17 till Gåsen...

Iskall, om du vill parkera bussen med båge i Skaraborg och ta tåget hem så finns det plats hos mig, och garanterat andra med.
Aha, en granne! Kände igen avstånden då jag räknat ut samma.
Bor strax söder om Skövde, halvvägs till Tidahölm.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Passade på att boka ett startnummer på väg till jobbet idag. Fick bli nummer 32, av ingen speciell anledning.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Självklart ska det vara ordentligt byggt!

Vad är Svemokröken föresten?

Egengjorda DB-killer som riktade bort/ner ljudet från mätpunkten typ.. Som den bilden ulvhamne laddat upp här ovan. Många suspekta egna lösningar blev det och många av utövarna varnade för att det kunde bli farligt:D
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Här är en som kommer köra de två rejsen på Sviestad i år (förhoppningsvis). Körde ett rejs där förra året vilket resulterade i krasch efter 8 varv då jag låg runt 6-8 nånting och hade skaplig fart, blev tyvärr avtryckt av en omkörande under gulflagg ner i högern efter långrakan. Dag 2 hade jag lite (MYCKET) hjärnspöken och kom sist i a-finalen efter att ha startat 6:a.

Kommer inte bli så mycket åka iår pga husbygge och allmänn tid/pengabrist men ska försöka förbättra förra årets resultat i all fall...dvs hålla mig på hjulen :hihi

Dammade precis av hojen och lossade dämpare och gafflar som ska iväg på service, sen blir det lite oljebyte och småpill så ska vi nog se till att stå på startlinjen i Linköping 18-19 juni :tummenupp

12688367_1005957582814787_3613380814699101429_n.jpg
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Här är en till som tänker vingla om kring i speedster under 2016 :banana

Eftersom jag har lite längre till banorna så tänker jag inte köra alla racen, men par stycken hoppas jag att det blir iaf, men det blir många mil i bussen... :hihi

Ser framemot trevlig sommar med mycket racing och trevligt depå liv :)

\Stefan
Hör av dig om du åker ensam Stefan så kan vi samåka!
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Eftersom jag haft oturen att syssla med dragracing tidigare och resan upp till Ske-å, Luleå o Piteå var dryga så avundas jag dig inte...

Nu bor jag perfekt helt plötsligt, max 25 mil och kortast 17 till Gåsen...

Iskall, om du vill parkera bussen med båge i Skaraborg och ta tåget hem så finns det plats hos mig, och garanterat andra med.

Tack för erbjudandet :)
Vet inte hur jag löser det rent praktiskt, men på något sätt måste jag försöka minska ner resandet, har några alternativ på gång

131mil till Gelleråsen och 172 till Falkenberg så kör jag alla racen blir det ca 1500mil totalt... :död
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Här är en som kommer köra de två rejsen på Sviestad i år (förhoppningsvis). Körde ett rejs där förra året vilket resulterade i krasch efter 8 varv då jag låg runt 6-8 nånting och hade skaplig fart, blev tyvärr avtryckt av en omkörande under gulflagg ner i högern efter långrakan. Dag 2 hade jag lite (MYCKET) hjärnspöken och kom sist i a-finalen efter att ha startat 6:a.

Kommer inte bli så mycket åka iår pga husbygge och allmänn tid/pengabrist men ska försöka förbättra förra årets resultat i all fall...dvs hålla mig på hjulen :hihi

Dammade precis av hojen och lossade dämpare och gafflar som ska iväg på service, sen blir det lite oljebyte och småpill så ska vi nog se till att stå på startlinjen i Linköping 18-19 juni :tummenupp

View attachment 427333

Kul! Får se om jag hittar dit också... Mycket på privata planet aom händer nu så vi får se hur det blir...
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
I år måste jag få till några race !

Förra året blev det licensen och hoj.. men hojen jag köpte visade sig vara rena skräpet. Så håller på renoverar och snyggar till.. tar sin tid!

Men kommer nog köra dom flesta race i år om man inte går omkull för mycke :)

IMG_4723.JPG

ser snabb ut nu
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Provmonterade kåpor, båt och lite annat igår kväll. Tanken ska få sig lite färg eller bara klarlack. Massor av småskit kvar men det är ju lugna puckar än!

Sport1000halvfärdig.jpg
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tack för erbjudandet :)
Vet inte hur jag löser det rent praktiskt, men på något sätt måste jag försöka minska ner resandet, har några alternativ på gång

131mil till Gelleråsen och 172 till Falkenberg så kör jag alla racen blir det ca 1500mil totalt... :död

Jisses! Flytta :gnissla:gnissla
 

zodiak

Medlem
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Värnamo
Hoj
2021 Kawasaki KX250X, 2021 Aprilia RS660 Cup
Det är en Ducati sport 1000 monoposto som jag började bygga om för två år sedan. Det enda som är original är ram och motor. Börjar bli orimligt mycket originaldelar liggandes hemma
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Bara så att ingen missuppfattar - har lagt ut R1:an. Men kommer köra Speedster ändå!
http://www.sporthoj.com/annonser/id/2943

Har landat ett nytt projekt som gör att R1:an är lite "för mycket". Så det blir nog ER-6:a i år igen.
:-D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top