2016 Speedster

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Jag har ett bokat nummer och har med all önskvärd övertygelse tänkt köra i år. Massor av extra utgifter och andra besvär har skjutit upp det, men hoppas kunna få tag på en hoj, och köra sista racet.

Du tog orden som jag precis tänkte skriva !

Idag, mitt andra pass på NInjan så rasar den..
Har också ett nr men precis som du, hoppas reservmotorn är något att ha annars är nog min säsong slut, som började förra passet:banana
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Tja, har ju även hört kommentarer som, "en del kör ju så långsamt att det blir farligt!" "är det inte bättre att träna lite till innan så det inte går så långsamt, är ju farligt med så stor skillnad i tempo"

Detta sagt till förare som kör ungefär 1.20 på åsen av sådana som kör 1.12 och snabbare, man kan ju fundera på vem som fattat rätt om vilken klass man ska köra i...

Jag förstår att motivationen kanske är låg att anmäla då, personligen skulle jag inte bry mig men alla är inte lika skadade som mig!

En bidragande orsak kan ju vara att de som kör är egentligen R1000-förare om man kollar tiderna, de skulle ju inte vara aktuella för några topp-placeringar men de skulle definitivt inte bli frånåkta.....

Många av de som Inte håller detta tempo än, de som speedster var tänkt för alltså, drar sig för att anmäla sig och bli varvade vart 4-5 varv..

"du får väl bli snabbare då!" Jo, många väljer att försöka bli det istället för att bränna stålarna på att bli tokfrånåkta på första varvet, som jag hört..


Vet inte om detta kan vara orsaken, men kanske bidragande.. Håller med ovan fullständigt.
Men speedster var till för att man skulle komma in i racing, prova på. Känna hur det känns, är detta något för mig and so on ?

Nog med att det kostar köpa en cykel, eller göra om den för bana, resa, övernatta (många nybörjare kanske inte har lyxig husbil eller en fantastisk husvagn man kan slagga i. Kanske behöver boka hotel.

Så kostar anmälningsavgiften 2500:-, medans A2 klassen kostar en 1000 lapp.. kan nog tycka anmälinigns avgiften för speedster kan va bra billigare.

Racing är dyrt och frivilligt, absolut. Men man lockar inte in nytt folk när dom ser sådana priser.
jag är ny i detta, inte gjort en ända tävling än dock pga hoj som inte funkat. men så sjukt jävla intresserad innan jag äns köpte min första gathoj..har gjort att jag tragglad vidare och ska fane mig köra en tävling snart.:yoparty
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Anmäl er till speedster nu i helgen!! När jag skulle boka startnummer var ALLA nummer upp till 100 upptagna. Så det måste ju finnas massor av potentiella deltagare? Eller bokar man nummer utan att köra?
Har också bokat nummer, men hann inte med att få allt klart till i år, men nästa åt SKA det fan bli några race!
#42

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Verkar nu bli Speedster i Linköping 10-11/9 enl TA och TR som ligger uppe!

Äntligen bokat mitt första race! Ska bli så jävla spännande att köra ! :)
Trodde jag inte när jag rasade min motor för 1 månad sedan på andra träningen ....:huvet någonsin..
Men med lite hjälp fick jag tag i en "ny" motor och nu är ninjan igång igen och provtränad med :)

har några sviestad tisdagsträningar i kroppen nu också.. men lär ju bli varvad med mina 1.11 tider :) Men jag ska ha kul ändå!


#249 SIMON RACING , OHYÄÄÄH
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Äntligen bokat mitt första race! Ska bli så jävla spännande att köra ! :)
Trodde jag inte när jag rasade min motor för 1 månad sedan på andra träningen ....:huvet någonsin..
Men med lite hjälp fick jag tag i en "ny" motor och nu är ninjan igång igen och provtränad med :)

har några sviestad tisdagsträningar i kroppen nu också.. men lär ju bli varvad med mina 1.11 tider :) Men jag ska ha kul ändå!


#249 SIMON RACING , OHYÄÄÄH

1:09.803 :7peta gött mos :tummenupp
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
1:07.800 om jag får redigera lite, Race 2 varv 7 ! :D
Otroligt nöjd med min prestation, då jag bara kört upp totalt en tank på denna hoj.. började bli bevkvämare och bekvämare med den.. vilket kanske märktes på mina varvtider =)


View attachment 433358

Strålande.. Bara att lyfta på hatten :tummenupp Hur ser det ut resten av året o vinter med träning o körningar, eller börjar du träna till våren igen?
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
Strålande.. Bara att lyfta på hatten :tummenupp Hur ser det ut resten av året o vinter med träning o körningar, eller börjar du träna till våren igen?

Tackar tackar !:) Körde du helgen som var också ?
Hojkörningen kommer bli lidande, kanske får till någon tisdagsträning framöver. Annars är det mycket fokus på få upp flåset, riktigt dålig kondition gör sig betalt då jag bara orkar hålla riktigt bra fokus i kanske max 6-7 varv.

sen tappar jag masser.. sista varven låg jag på 1.12 igen. Så mycket gym och löpning i 6 månader framöver

Hur blir det för dig ?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tackar tackar !:) Körde du helgen som var också ?
Hojkörningen kommer bli lidande, kanske får till någon tisdagsträning framöver. Annars är det mycket fokus på få upp flåset, riktigt dålig kondition gör sig betalt då jag bara orkar hålla riktigt bra fokus i kanske max 6-7 varv.

sen tappar jag masser.. sista varven låg jag på 1.12 igen. Så mycket gym och löpning i 6 månader framöver

Hur blir det för dig ?

ok, kondition är nog en riktig/viktig prioritering.. Skulle själv kört en hel del rejs iår. dock så vart det så mkt strul utanför hojåkningen så min speedster premiär blir 1.a rejset 2017. Jag känner oxå då bara på bandagar att orken tryter efter 5-6 varv så kan tänka mig i rejs att med all fokus etc är längder värre,så kondition får d bli mer av på gymmet.. :)
 
Last edited:

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09
ok, kondition är nog en riktig/viktig prioritering.. Skulle själv kört en hel del rejs iår. dock så vart det så mkt strul utanför hojåkningen så min speedster premiär blir 1.a rejset 2017. Jag känner oxå då bara på bandagar att orken tryter efter 5-6 varv så kan tänka mig i rejs att med all fokus etc är längder värre,så kondition får d bli mer av på gymmet.. :)

Ibland blir det ju inte riktigt som tänkt, skulle ju premiär kört förra säsongen men kom aldrig till start. Hojen blev aldrig klar, hade inte råd. Nu i slutet av denna säsong så tillslut jävlar var det dags =)

Dock känner jag att man orkar nog mer på race då man rensar bort precis allt och bara har nästa kurva i fokus.. rätt sjukt hur hjärnan bara kan koppla bort allt onödigt när det som händer där och då är viktigast ! Men ju mer fysik man har ju större chans att orka hålla fokus uppe en racedistans ökar ju, då blir det roligare också om man kan köra fort som fan ända in i mål !:banana

Hoppas vi ses på A-torp vår-17 :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
ok, kondition är nog en riktig/viktig prioritering.. Skulle själv kört en hel del rejs iår. dock så vart det så mkt strul utanför hojåkningen så min speedster premiär blir 1.a rejset 2017. Jag känner oxå då bara på bandagar att orken tryter efter 5-6 varv så kan tänka mig i rejs att med all fokus etc är längder värre,så kondition får d bli mer av på gymmet.. :)

Alltså, efter sådär 10 varv börjar man känna av att man är trött som satan, men sedan går man vidare på ren adrenalintopp. När man sedan släpper av på ärevarvet och glider runt är man lika pigg som en urvriden disktrasa, och orkar knappt vinka på funkisarna. :hihi
Mycket bra att träna upp kondisen i förväg. :hihi
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Alltså, efter sådär 10 varv börjar man känna av att man är trött som satan, men sedan går man vidare på ren adrenalintopp. När man sedan släpper av på ärevarvet och glider runt är man lika pigg som en urvriden disktrasa, och orkar knappt vinka på funkisarna. :hihi
Mycket bra att träna upp kondisen i förväg. :hihi
....och inte tappa den på nått dumt kvalmisstag ��
 

Kolben

I vägen!
Gick med
10 Jun 2015
Ort
Skogen
Hoj
Ja
I valfritt löparspår, betalningen sker i svett, svordomar och skoskav :)

Jeg svetter som en gris,svär som en full sjømann,og det hender jeg får skavsår,så da burde jeg hatt kondis som Gunde Svan på speed,men det har jeg altså ikke:tungan.
Nuvel,det er lenge til April,så jeg skal i alle fall være bedre enn nå.
Så får vi se om jeg kan lære å kjøre fort nok til å stille i ett Speedsterløp neste år.
Det er i alle fall målet.
Får ta med noen øl,og håpe det holder til at ingen sender meg hjem:fyllisar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top