Rullmenyn trasig?

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Det går ju inte längre att leta sig fram till underforum via muspekaren och "Forumet". Ska man tex till Stockholmsforumet så måste man peka på "Forumet", sen visar alla val samma underval, så då måste man klicka på "Mc-grupper i Sverige", vänta på att den sidan öppnar sig, och där klicka på "Stockholmsforumet".

Vad har hänt?:va
 

Smagatusk

Guest
Exakt!

Vad fan är det med denna sidan, Swedie?! Du fixar en sak sen pajjar en annan. Duktigt frustrerande, eller bara ett trick för att öka aktiviteten av nya trådar?
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Det verkar som att en del underforum har lagt ner och bildat nytt på facebook istället. Tex bultenbilder och gruppkörning Stockholm snabb- medel och långsam.

Eller hela Stockholmsforumet för den delen.

Och ännu, kl 01:12 sön 27 sep har ingen rapporterat mc-olyckan på bulten ca kl 16:00 lör 26 sep. Däremot är den omtalad på facebook så gott som omgående i gruppen "bultens vänner".
Jag hade naturligtvis kunnat rapporterta den själv, men jag påtalar detta för att jag så smått börjar undra... börjar vi se slutet på sh.com?

Om sh ska hålla på med att det inte går att komma in på sidan, poster blir dubbelpostade, undermenyer funkar inte, och fan och hans moster, medans fb funkar klanderfritt och omedelbart... vad har vi då att se fram emot om fem år?

Sporthoj.com har ett upplägg som är vida mer överskådligt och mer potent än vad facebook kan mäkta med, men sidan måste F U N G E R A !!!
Gör den inte det så kommer facebook-grupper att locka över allt fler med sin mer garanterade och enkla funktion, och sidan kommer att dö ut om några år!
 
Last edited:

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
När man har startsidan uppe och väntar typ 3 sekunder försvinner min rulllist till höger...
Varje gång man är inne får man då fram Ctek istället flera gånger varje gång man är inne.
= MYCKET irriterande!!!
Är det bara jag?
Denna försvinner även på blockets sida.....
Är det en inställningsfråga på min dator eller har exempelvis Ctek betalat så bra för att göra reklam för sig?
Vore tacksam för svar :)
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Har fixat problemet med rullmenyn. :fyllisar
Funkade igen. Sen funkar det inte igen. Internet Explorer.
Har det med ad-block att göra? Eller IE?
Provar med firefox utan att logga in. Funkar.
:va

Edit: om jag är inne på ett inlägg så funkar inte rullmenyn. Klickar jag på loggan och kommer tillbaka till startsidan så funkar rullmenyn. Likadant på firefox.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Funkade igen. Sen funkar det inte igen. Internet Explorer.
Har det med ad-block att göra? Eller IE?
Provar med firefox utan att logga in. Funkar.
:va

Edit: om jag är inne på ett inlägg så funkar inte rullmenyn. Klickar jag på loggan och kommer tillbaka till startsidan så funkar rullmenyn. Likadant på firefox.

Cache återigen. Nått som inte står rätt till på servern. Jag felrapporterar vidare sånt. Men har gjort om allt till statisk HTML runt menyn. Det har sina problem, men det får funka tillsvidare.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Funkade igen. Sen funkar det inte igen. Internet Explorer.
Har det med ad-block att göra? Eller IE?
Provar med firefox utan att logga in. Funkar.
:va

Edit: om jag är inne på ett inlägg så funkar inte rullmenyn. Klickar jag på loggan och kommer tillbaka till startsidan så funkar rullmenyn. Likadant på firefox.

Cache återigen. Nått som inte står rätt till på servern. Jag felrapporterar vidare sånt. Men har gjort om allt till statisk HTML runt menyn. Det har sina problem, men det får funka tillsvidare.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Har inte sett några problem längre med detta de två senaste dygnen!:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top