Långa svarstider för er också?

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Är det långa svarstider för er också här på sidan? Kan ta upp till 1 min ibland att ladda en ny sida :glömdet
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
För mig är det scriptfel och det står still tills jag klickat bort den varningen, 3-4 varningar per sida ibland och ibland inga. Reklamen är det som krånglar enligt varningen, "adserver" är iaf adresseringen på felet.
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
För mig är det scriptfel och det står still tills jag klickat bort den varningen, 3-4 varningar per sida ibland och ibland inga. Reklamen är det som krånglar enligt varningen, "adserver" är iaf adresseringen på felet.

Jag tänkte dra ihop en guide här på forumet hur man installerar adblock för de som inte kan. Om man vill så kan man inaktivera det sen på tex SH om man vill fortsätta bidra. Själv tycker jag det är oehört irriterande att råka trycka på en ad när man skall försöka scrolla etc.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag tänkte dra ihop en guide här på forumet hur man installerar adblock för de som inte kan. Om man vill så kan man inaktivera det sen på tex SH om man vill fortsätta bidra. Själv tycker jag det är oehört irriterande att råka trycka på en ad när man skall försöka scrolla etc.

Fick stänga av för det hängde sig, direkt jag klickade bort scriptfelfönstret så poppade det upp ett nytt och jag kunde inte stänga explorern förrän jag klickat bort scriptfelfönstret som kom ett nytt direkt jag klickat bort det så jag inte kunde stänga explorern. . . . . . Tiden att få upp sidan är densamma med eller utan adblock när det funkar, är bara utan reklam.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Inga problem. Men jag har en drös plugins som inte tillåter korsreferenser, tracking cookies osv. Laddar bara in det grundläggande.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Samma här. Ibland tror man att linan gått ner. "Väntar på sporthoj.com" står det längst ner i hörnet.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Ibland hoppar jag till fb eller blocket medan jag väntar på att sporthoj ska svara men igår sket jag i det. Orkade inte. "Livet är för kort för att vänta på forumtrådar".
iPad och iPhone hemma. På jobbet kör jag adblock och då funkar det bättre.
Ett återkommande problem med sega forum (detta är inte det enda jag hängt på).

Var det någon som sa återväxt? :(
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Kan vi nte få lite klargörning från en mod varför sidan är såseg? Beror det på alla ads eller är det något annat som spökar? Vore trevligt att få ett uttalande så man slipper gissa sig fram.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
På mobilen kör jag webbläsaren ghostery. Funkar bra då den blockar en del.
Hemma har jaga adblock och ghostery. Funkar också.

Verkar som reklam och lite övrigt är problemet. Inte så mycket forumet i sig?
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
På mobilen kör jag webbläsaren ghostery. Funkar bra då den blockar en del.
Hemma har jaga adblock och ghostery. Funkar också.

Verkar som reklam och lite övrigt är problemet. Inte så mycket forumet i sig?

Kan vara så, jag har också både adblock på ghostery. Inga problem hemma heller.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hmmm. Skulle posta ett inlägg. Väntade ett tag, sedan ledsnade jag och tog en till flik och gick in på fejan. När jag kollade fliken för Sporthoj hade jag det här felmeddelandet. Jag klickade bara en gång.


Följande fel inträffade när detta meddelande skickades

Det här forumet kräver att du väntar 30 sekunder mellan postning av inlägg. Vänligen försök igen om 27 sekunder.

 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
JÄVLA SKIT SIDA!!!! blir ju svart hela jävla tiden!! får uppdatera hela tiden! FIXA!!!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Ja flytet är kanske inte helt optimalt nu, tar ju mellan 1 sekund och tio minuter att ladda en sida.
Kollade på Zatzy.com som också tillhandahålles av Egmont, och det var lika segt där.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Gjorde mig till och plåtade hur det ser ut för mig allt som oftast, långa svarstider från 10sekunder till att jag tröttnar och stänger ner och då är jag ändå gammal och tålmodig då jag kommer ihåg telefonmodemen.....

Dessa små scriptfelsfönster kommer upp en 4-5 gånger i rad, ett nytt direkt jag klickar bort det första, spelar ingen roll om jag klickar ja, nej eller kryssar, ingen skillnad.
Spelar ingen roll om adblock är på eller av, samma fönster och långa svarstid, enda skillnaden är att det är reklamfritt med adblock på.

Ingen skillnad med virusprogram/brandvägg på eller av och ingen skillnad om burken stått på några dagar eller är nystartad heller........

win10 och senaste uppdateringen, inget extra förutom adblock.DSC00405.JPG
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top