Sidan blir svart när man rullar ner...

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
När jag klickat på en sida, och den kommit upp, så blir den svart i mellan 3 och 10 sekunder för att sedan komma tillbaka igen. Bara jag som har det problemet?
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ok. Vad bra, på sitt sätt; då vet jag att det inte är MITT problem.... Aptrist är det! Trött....
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
What? Vad för webbläsare kör ni? Detta kan vara oerhört svårt att felsöka. Jag tror det kan ha och göra med DNS-uppslag mot en viss annons (den längst upp troligen) som är fördröjd. Då fördröjs även sida i sig att ladda.

Om någon på något sätt kan filma detta (då jag själv inte kan återskapa problem) vore det sjukt fantastiskt!

Jag vill absolut detta! Det är nog med att ni ska acceptera annonserna i sig, att det inte tekniskt fungerar därpå.. nä.

Hjälp mig hjälpa er :)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Kör Safari på Mac. Känns annonsrelaterat. Det är inte sidans laddning som fördröjs utan sidan laddar först som den skall, men efter några sekunder blir allt plötsligt helt svart. Går att scrolla upp och ner i det "svarta" och efter några sekunder kommer sidan tillbaka.

Hade en liten teori om att det kanske kunde bero på att jag avinstallerat Flash och att en av annonserna använder detta djävulens påfund till webbläsarplugin.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har skrivit om hur bakgrundsannonsen laddas. Vänligen se om det gjort någon skillnad.

Om någon som har problemet är lite datakunnig och kan se i dev tools kanske vilket script det är....... så ska jag absolut undersöka detta tills dess att det är löst / åtgärdat!

DOCK! Jag ska till tandläkaren nu.... :) kan fixa igen om ett par timmar!
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Jag har inte problemet med PC, webbläsare Chrome, ej heller i Android med webbläsare Chrome däremot blir allt svart i forumdelen i Android med orginal webbläsare på LG G2.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Fan alltså jag har provat alla webbläsare och kan inte se problemet. Varken inloggad eller utloggad. Måste vara nått j-vla annonsscript som fulladdar sig på sidan.

Ni har inte gemensamt att ni alla har adblock eller liknande på? Eller kanske något virusprogram som är väldigt påverkande på webbläsaren?
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Kör inte adblock för tillfället och hoppas verkligen inte jag har ett virusprogram på datorn. Antivirus-programmet är McAfee här på jobbdatorn men jag har inte haft problem förut. Jag har bara problemet på Android och det visade sig för första gången i förra veckan.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Om nu någon skulle kunna filma på sin mobil hur det ser ut hade det varit oerhört tacksamt. Kanske det kan ge mig en aning om vad som försigår. Verkar ju inte som alla har det då jag tror många fler skulle klaga då.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Supertack! Det där var jäääkligt skumt! Jag måste skicka detta vidare till Adtech (annonsleverantören)!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Kör Safari och har samma problem med svart skärm. Extra märkbart när man scollar. Adblock avhjälper faktiskt det i mitt fall. Med det aktiverat blir skärmen inte svart.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top