Anders Mansén har tagits från oss!

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
Det var med bestörtning jag idag fick budskapet att Anders inte längre finns bland oss!
Han var en varm person med speciella tankegångar. Det var alltid positiv stämning runt honom, även när kanske inte allt gick hans väg. När jag sitter här med sorg och saknad, kommer också en skamsen känsla över mig. -Vad är min förlust jämfört med dina barns, din frus och familjs? Det finns inget som kan beskriva det dina nära nu känner. Mina tankar, energi, styrka, ja allt jag har, går till dina nära i denna svåra stund!

RIP, Anders "Jucati" Mansén!
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Nej, nej, nej... Stor saknad
och overklighetskänsla...
vif Anders...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Träffade Anders och hans barn på snipäventyret på Åland för tre år sedan. Förra sommaren tog jag sportstern en helg till Åland och Anders visade med sin fräna Ducce några av öns bättre mc-vägar, guldfik och intressanta hojbyggare och deras garage. Nu har ännu en god vän blivit del av mc-statistiken. Känns väldigt onödigt, inte minst med tanke på fru och de unga barnen.

Tack för roliga dagar Anders.
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    1.2 MB · Visningar: 455
Last edited:

Millihaff

Sporthojsnörd
Gick med
26 Dec 2005
Ort
Republiken Åsen
Hoj
Muz 718cc
Jätte:(
Vad hände?
TH

För att det inte ska bli spekulationer om vad som hände så kan man kortfattat säga att han med sin motorcykel körde in i en framförvarande bil som plötsligt tvärbromsade.

Flera andra ducatister såg händelsen så det finns ingen anledning att grotta ner sig mer i händelsen än så med hänsyn av familj och inblandade.
Resten lämnar jag till de som var med att redogöra för, om de vill.
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Läste om detta i en av lokaltidningarna på Åland, och frågade runt bland lite kompisar om de visste något. När jag fick en beskrivning av hojen som "En kaféracer av äldre modell som rustats upp" så tänkte jag genast på Anders.

Otroligt tråkigt. Jag kände inte Anders, men som ålänning och motorintresserad har man ju stött på honom genom åren, ända sedan moppetiden för 15 år sedan. Minns att han alltid verkat vara en finurlig snubbe som aldrig skulle göra någon annan illa.

Ägnar en tanke åt anhöriga och vänner.

Vila i frid Anders!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top