Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 70 av 70
  1. #61
    Medlem ankan_sanbergs avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östhammar
    Hoj
    Yamaha TRX850 97a ombyggd till streetfighter med plan på turbo
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av ZX9xpress Visa inlägg
    Jag provade en gång att besikta med turbon på hos bilprovningen. Det gick inte! Isåfall måste du känna besiktningsmannen MYCKET bra..
    SFRO besiktning ombyggt fordon rekommenderar jag dig att göra om du tänkt köra på vägen.
    Hur är det med flödet genom den ljuddämparen? Hålet ser inte stort ut, ska du köra med laddtryck så blir det mycket avgaser.. Mycket mottryck på avgassidan är inte hälsosamt för motorn.
    Okej det var tråkigt att höra

    Hur mycket bök är det med SFRO besiktning?

    Insatsen sitter i just nu, därför det ser litet ut...provade med och utan för att kolla ljudnivån bara.. smällde lite mindre utan så den lär sitta i på besiktningen.

    Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
    Yamaha TRX850 -97 med Turbo inom en snar framtid :)

  2. #62
    Medlem ankan_sanbergs avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östhammar
    Hoj
    Yamaha TRX850 97a ombyggd till streetfighter med plan på turbo
    Inlägg
    44
    Det här hittade jag hos SFRO.

    Den kommer nog inte hamna under ändrat för jag har inte bytt motor.
    Och dom kan ju inte påstå att jag får mer än 20% mer hästar/vrid med 0,1 bar..eller?
    För om dom inte kan det då blir den ju inte heller ombyggd..

    Så vad blir det då? Frankensteins kusins monster?

    Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
    Yamaha TRX850 -97 med Turbo inom en snar framtid :)

  3. #63
    Medlem ankan_sanbergs avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östhammar
    Hoj
    Yamaha TRX850 97a ombyggd till streetfighter med plan på turbo
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av ankan_sanberg Visa inlägg
    Okej det var tråkigt att höra

    Hur mycket bök är det med SFRO besiktning?

    Insatsen sitter i just nu, därför det ser litet ut...provade med och utan för att kolla ljudnivån bara.. smällde lite mindre utan så den lär sitta i på besiktningen.

    Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
    *smällde mer

    Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
    Yamaha TRX850 -97 med Turbo inom en snar framtid :)

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Leksand
    Hoj
    1992, Honda CBR 919 Turbo
    Inlägg
    367
    Hör med Hans Pihlblad på SFRO.
    Det är ju en -97a så mcn är nog inte helfordonsgodkänd, eller?
    Ta ett effektintyg med dig på effekten vid 0,1 bar ladd.
    MVH.

  5. #65
    4-i-rad jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kapellgärdet
    Hoj
    07 Yamaha R1 räser och en TDM.
    Inlägg
    4 615
    Citat Ursprungligen postat av ZX9xpress Visa inlägg
    Hör med Hans Pihlblad på SFRO.
    Det är ju en -97a så mcn är nog inte helfordonsgodkänd, eller?
    Ta ett effektintyg med dig på effekten vid 0,1 bar ladd.
    MVH.
    Rätt. En TRX är inte helfordonsgodkänd.

    Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    Team R2D2 SEC 2017

  6. #66
    Medlem ankan_sanbergs avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östhammar
    Hoj
    Yamaha TRX850 97a ombyggd till streetfighter med plan på turbo
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av ZX9xpress Visa inlägg
    Hör med Hans Pihlblad på SFRO.
    Det är ju en -97a så mcn är nog inte helfordonsgodkänd, eller?
    Ta ett effektintyg med dig på effekten vid 0,1 bar ladd.
    MVH.
    Nä det är den inte

    Hur fixar man ett effektintyg? Bromsbänk? Eller kan man räkna ut det?


    Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
    Yamaha TRX850 -97 med Turbo inom en snar framtid :)

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2011
    Ort
    Leksand
    Hoj
    1992, Honda CBR 919 Turbo
    Inlägg
    367
    Det kan en firma med ASB godkänd bromsbänk ta fram.
    MotoSpeed i Västerås använde jag, kostade 1000kr.

  8. #68
    Medlem ankan_sanbergs avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östhammar
    Hoj
    Yamaha TRX850 97a ombyggd till streetfighter med plan på turbo
    Inlägg
    44
    Citat Ursprungligen postat av ZX9xpress Visa inlägg
    Det kan en firma med ASB godkänd bromsbänk ta fram.
    MotoSpeed i Västerås använde jag, kostade 1000kr.
    Har mejlat SFRO och väntar på svar.

    Motospeed verkar bra synd att det är 15 mil dit...Gävle, Uppsala och Norrtälje är närmare om det finns nåt där?

    Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
    Yamaha TRX850 -97 med Turbo inom en snar framtid :)

  9. #69
    Medlem ankan_sanbergs avatar
    Reg.datum
    sep 2015
    Ort
    Östhammar
    Hoj
    Yamaha TRX850 97a ombyggd till streetfighter med plan på turbo
    Inlägg
    44
    Snackade med Hans idag.
    Han sa att jag måste ta reda på om den är helfordonsgodkänd först och främst. Så ringa till transport styrelsen på måndag om det.
    Sen garvade han när jag sa att jag skulle ladda 0,1. "Gör rätt och ladda fullt istället" så jag går på det spåret!
    Håller tummarna för att den inte är helfordonsgodkänd för annars blir det ännu mer ombyggnad tills den är laglig på gatorna.

    Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
    Yamaha TRX850 -97 med Turbo inom en snar framtid :)

  10. #70
    Tarmac surfer #133 pepes avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Eskilstuna
    Hoj
    KTM690R-12 Z1000 -83 KTM 990 SUPERDUKE R -10
    Inlägg
    537
    Jag har för mig att för motorcykel är det 2000 och nyare så här dom helfordonsgodkännande.
    Livet är inget för amatörer // August Strindberg

Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det känns som du focuserar på Shoei för att det är ett känt märke. Alla människor har olika huvudform, och olika hjälmfabrikat passar olika huvudformer. Mitt r [...]

Bandit-1200
Vill du annonsera ovan? Klicka här