-

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är dumt att göra det, och ser de dig blir du kuggad direkt.
Låna/hyr ett släp (och bil om det nu behövs) istället.
 

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Ort
landet
Hoj
F6B
Tycker jag läser många dumma inlägg på sporthoj nuförtiden.

Folk som ska köra själva till sin egen uppkörning.
Folk som ska köra upp i vanliga kläder.
Folk som ska köra upp på hojar med race-ljudämpare etc.

Vart har det sunda förnuftet tagit vägen? :brinnerup :glömdet
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Haha, körde till körskolan varje gång, ställde hojjen på baksidan och gick in med hjälmen i handen. Men det var på 70-talet :)
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Smart att låtsas som att man rullat hojen hela vägen hemifrån till uppkörningen, ingen kommer att fatta nåt!

Antingen har du tur och dom har överseende alt, inte ser när du rullar in, eller så har du inte tur och dom tycker att du verkar vara årets byfåne och kuggar dig på första bästa dom kommer på.

Om jag var du hade jag hade nog hört mig för i vänskapskretsen om nån känner nån som känner nån som har A-kort och kan skjutsa dig till uppkörningen och bjussa på en femhundring för besväret.
Å andra sidan så tyckte jag att uppkörningen var en stor grej och ville VERKLIGEN inte misslyckas
 

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Ooooooooh! Ett jävla jobb att hyra bil, lasta och hålla på. Och hur jobbigt tror du det skulle vara om du blir kuggad på grund av egen dumhet.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tror inte att någon kan tro att det är en bra idé att köra hojen själv till uppkörningen, det känns bara som att TS vill ha moraliskt stöd för att våga vara dum. Har du övningskört själv också? Då går nog uppkörningen strålande :tummenupp

Att hyra en liten skåpbil en förmiddag är en ganska billig och smidig lösning i sammanhanget, man lastar hojen på 5 minuter, inkl fikapaus.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ooooooooh! Ett jävla jobb att hyra bil, lasta och hålla på. Och hur jobbigt tror du det skulle vara om du blir kuggad på grund av egen dumhet.

Ja, har du ingen bil så är det ju smidigare att hyra skåpbil. Att lasta hojen tar ett par minuter.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Du kan ljuga o säga att du fick skjuts dit o personen tog taxi tillbaka. Min farsa gjorde så när jag skulle köra upp back in the days. Jag fick frågan iofs hur jag tog mig dit. Farsan skjutsade o var tvungen att dra iväg på ett möte sa jag. Inga konstigheter där
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Du kan ljuga o säga att du fick skjuts dit o personen tog taxi tillbaka. Min farsa gjorde så när jag skulle köra upp back in the days. Jag fick frågan iofs hur jag tog mig dit. Farsan skjutsade o var tvungen att dra iväg på ett möte sa jag. Inga konstigheter där

Kanske kan bli lite knepigt om TS mot all förmodan skulle kugga! Inte helt lätt att få dit sin virtuella farsa för hemfärden! :)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag måste säga att jag blir förvånad när jag läser sånt här. TS måste väl fan veta svaret själv.
Samma i nån annan tråd - köra upp i vanliga jeans :huvet
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Kanske kan bli lite knepigt om TS mot all förmodan skulle kugga! Inte helt lätt att få dit sin virtuella farsa för hemfärden! :)
Hehe... vi säger att TS kuggar kl 11:00. Så får han stå där vid sin hoj och glo och låtsas ringa farsan några gånger tills kl 16:00 då alla gett sig därifrån. Sen kör han körkortslös hem igen och upprepar sitt mantra "fan vad skönt att jag slapp hyra skåpbil, hade varit fett jobbit juh." Och så råkar han hamna i en sån där rutinkontroll polisen gör ibland där de stoppar alla och kollar körtkort etc.
Tycker hela idén känns jävligt stadig och bra!:tummenupp
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Kanske kan bli lite knepigt om TS mot all förmodan skulle kugga! Inte helt lätt att få dit sin virtuella farsa för hemfärden! :)

Ser inga problem alls. Han skaffar ju bara en upplåsbar barbara som han klär i mckläder. Den gömmer han i buskarna utanför området dagen innan. När han är klar och ingen ser så tar han fram dockan o tejpar fast händerna i styret. Sätter sig bakom o låtsas styra med. Glöm inte bort att ge en liten vink till uppkörningskontrollanten medans "ni" cruisar därifrån. O sätt INTE en jethjälm på dockan! Kan avslöja dig! :tummenupp
 

cv9040

Ducati
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -17
Min far jobbade på Vägverket innan pension. En gubbe körde själv bil och släp till uppkörningen för BE. Det blev inte någon kuggning utan prov kunde inte genomföras. Det är olagligt att köra olovlig fordonskombination. Han polisanmälde inte utan meddelade vänligt men bestämt att det skulle utgöra lagbrott att utföra provet efter att personen själv kört olovligen till körprovet.

Förbered dig på bästa sätt genom att ta ledigt och hyr en skåpbil. På vägen till hojen köper du fyra spåäänband på Biltema. Ta det lugnt och förbered dig på bästa sätt så du känner dig trygg i situationen. Inte många som presterar bra med att först vara skraj att bli påkommen med något olagligt innan ett prov som man gärna inte kuggar på.
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Startar man och slutar på samma ställe? Liiite jobbigt som i Örebro där man börjar med manöverbanan 1 mil utanför staden. Långt att gå och hämta bilen om man kuggar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Startar man och slutar på samma ställe? Liiite jobbigt som i Örebro där man börjar med manöverbanan 1 mil utanför staden. Långt att gå och hämta bilen om man kuggar.

Det där går oftast att lösa genom att prata med förrättaren och/eller andra som kör upp samtidigt.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Tullinge (Stockholm) startar och slutar på samma ställe.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top