#22 Mozz i kulturens finrum!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Kan man komma live och kolla??? Sitter ni framme på podiet då, ungefär som "fråga Lund" när det begav sig.

Är det barnvänlig aktivitet eller bara seniorer ??????☕️��

SÅKLART kan man kolla! Men barn.... hmmmmm... då får man vara fanatisk; det är 80 minuters tittande på den palestinska filmen Speed Sisters https://www.youtube.com/watch?v=OLV3zITXLJo
och SEDAN kommer huvudattraktionen. Så, det är nog först vid 0830 som yours truly kommer igång!:)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag tror vi står för ett fall där man mad fördel kan applicera en gammal retorisk taktik......
Ska man tala med bönder så bör man tala på bönders vis!

Står man inför en publik av Y-fronts beklädda åhörare, ja då är det Y-front som gäller!
Är det kulturtanter i 65-års åldern, tja... då kanske Y-font funkar också iofs:D:D:D.

MEN det är ju inte kläderna som publiken är efter utan de INNNRE kvaliteterna, de speciella insikter som bara en inbiten fartfantom besitter!!
Och har den inbitne fartfantomen CHARMAT publiken (här har vi ingen tvekan!) så spelar nog inte klädseln någon roll.
Så är det kallt ta skinnställ, är det varmt kör Y-front (är ju så enkelt! Har man ALLTID! med sig).
Magnus, du är nu fartens ambassadör utsänd på ett diplomatiskt uppdrag i ett delvis okänt land.

Du måste förbereda dig på allt!
Tänk på att det kan komma kniviga frågor som: Har du kört för fort någon gång???
Har du kört ifrån polisen någon gång???? Eller glider du likt en silver skimrande makrill genom de lömska frågorna och planterar FARTEN som en drog, ett gift som bara måste upplevas, igen och igen och igen!

Simma lugnt!
//A

Jag tror du är helt rätt här!!! Det får bli tjänsteuniformen, den jag ALLTID har på lärarjobbet till vardags, racingtischa och jeans (frågan är bara vilken av de 32 olika racingtischor jag har som jag ska välja) och sedan blir det ett försök att få folk att FATTA det där du avslutar med; farten som en drog som man inte kan bli kvitt....
Typ....
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tänk på att det kan komma kniviga frågor

Här kan det bli liiite svårt, eftersom frun kanske sitter och tittar på! Att svara sanningsenligt på frågan "Hur fort går det som mest?" blir inte bra! Och att berätta om det magiska i att i regn på Åsen röka någon på yttern i depåkurvan, bara för att man är lite hög på positivism och tänker "Det går nog!!!!!", det blir heller inte bra...
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Här kan det bli liiite svårt, eftersom frun kanske sitter och tittar på! Att svara sanningsenligt på frågan "Hur fort går det som mest?" blir inte bra! Och att berätta om det magiska i att i regn på Åsen röka någon på yttern i depåkurvan, bara för att man är lite hög på positivism och tänker "Det går nog!!!!!", det blir heller inte bra...

De går nog :rofl:rofl Precis de den älskade hemma vill höra;)
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top