#22 Mozz i kulturens finrum!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
"Hallands troligen mest speedade person - racingföraren Magnus Mossberg - gästar oss och snackar passion för fart efter filmen.":fakta
Så lyder det i inbjudan nedan! Rätt eller fel???? Ja, det kan man diskutera, KUL är det i vilket fall. Doc Lounge är på Teater Halland, och de visar dokumentärfilm, och då får även "experter" komma och snacka. Och, "När man tänker på SPEED så kommer man ju DIREKT att tänka på dig Magnus" sa arrangören, och bjöd in MIG!!!!:)
KUL!!!:)



http://doclounge.se/calendar/speed-sisters
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Ja just det ja, VAD SKA JAG HA PÅ MIG?????:jisses

Du ska såklart ha skinn på dig (en ren säkerhetsfråga - du kan ju ramla ner från podiet eller liknande), samtidigt är det varmt i rampljuset - Så det får bli en kompromiss mellan säkerhet och komfort

Så här tänker jag

65671_1235720453.jpg

Säkerhet, men ändå med rejäl ventilation.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Du ska såklart ha skinn på dig (en ren säkerhetsfråga - du kan ju ramla ner från podiet eller liknande), samtidigt är det varmt i rampljuset - Så det får bli en kompromiss mellan säkerhet och komfort

Så här tänker jag

View attachment 423492

Säkerhet, men ändå med rejäl ventilation.

Hmmmmm.... mitt mål är ju att få kultureliten att se på racing som något viktigt, något man ska acceptera som ett TREVLIGT komplement till teater och dokumentärfilm. Frågan är om detta är rätt väg....
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag tycker du ska komma som du brukar vara klädd och inte spöka ut dig bara för att du har ett motorintresse, visa att det är en helt vanlig majje som kan brassa helVet, och inte nån skinn-alien som de flesta tror.
Basta.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Hmmmmm.... mitt mål är ju att få kultureliten att se på racing som något viktigt, något man ska acceptera som ett TREVLIGT komplement till teater och dokumentärfilm. Frågan är om detta är rätt väg....

Nja, det blev kanske lite bakvänt.........när jag tänker efter
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nja, det blev kanske lite bakvänt.........när jag tänker efter

Samtidigt... kanske du har rätt; vi ska FÖRSTÄRKA bilden av RR som en freakshow och racers som freaks, så kanske publiken kommer i drivor!!!! Det kan ju inte bli så mycket sämre!!!!:)
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Annars kan du ju göra som i depån och köra bar bröstat och svarta snickarbyxor? Jag hade dock röstat för ställ, du är lite bärfis nu på senare år gubbe:krama
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Kan man komma live och kolla??? Sitter ni framme på podiet då, ungefär som "fråga Lund" när det begav sig.

Är det barnvänlig aktivitet eller bara seniorer ??????☕️��
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ta med en flaska rött och ladda upp med några poetiska utläggningar om motorcykeln i kosmos centrum så blir det nog bra.
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Jag tror vi står för ett fall där man mad fördel kan applicera en gammal retorisk taktik......
Ska man tala med bönder så bör man tala på bönders vis!

Står man inför en publik av Y-fronts beklädda åhörare, ja då är det Y-front som gäller!
Är det kulturtanter i 65-års åldern, tja... då kanske Y-font funkar också iofs:D:D:D.

MEN det är ju inte kläderna som publiken är efter utan de INNNRE kvaliteterna, de speciella insikter som bara en inbiten fartfantom besitter!!
Och har den inbitne fartfantomen CHARMAT publiken (här har vi ingen tvekan!) så spelar nog inte klädseln någon roll.
Så är det kallt ta skinnställ, är det varmt kör Y-front (är ju så enkelt! Har man ALLTID! med sig).
Magnus, du är nu fartens ambassadör utsänd på ett diplomatiskt uppdrag i ett delvis okänt land.

Du måste förbereda dig på allt!
Tänk på att det kan komma kniviga frågor som: Har du kört för fort någon gång???
Har du kört ifrån polisen någon gång???? Eller glider du likt en silver skimrande makrill genom de lömska frågorna och planterar FARTEN som en drog, ett gift som bara måste upplevas, igen och igen och igen!

Simma lugnt!
//A
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
De sista gångerna som jag träffat Mozz i depån när han sprungit runt i kallingar så har det varit den moderna varianten boxer.

Tror det har med det gamla ordspråket: När Fan blir gammal blir han religös!!! att göra.

Här är det snålheten som gäller; min fru (och andra kvinnor i bekantskapskretsen :3freak) ger mig boxerkallingar i present på bemärkelsedagar och vid jul. Så, jag behöver aldrig köpa!!! Och att ha fler kalsonger än de tre par man behöver kan väl ALDRIG vara bra???:crash
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top