Bygg din egen Ducati Panigale 1299S 1:4

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hittade en intressant grej som man blev sugen på att köpa, de är en Ducati Panigale 1299S byggsats i skala 1:4. Byggsatsen är hyffsat detaljerad på 600 bitar i både plast och metall när man är klart så mäter den 50cm och väger i runda svängar 5kg.

Börjar säljas i Okt till de fasila priset 6000:- kommer från tillverkaren Poscher som är en anrik tillverkare av byggsatser.

Lite bilder på modellen.

393548_1280.jpg 393549_1280.jpg
393550_1280.jpg

Med tanke på att man hostar upp en 3-4K för större Lego modeller så måste detta ändå ses som prisvärt eller ? :tummenupp

Ducati Panigale 1299S 1:4
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Fett tuff, men hade jag haft 6k hade jag hellre lagt det på något roligare, typ betala av lån, räkningar och mat typ..
Var hittar du Lego för 3-4k?
Säljer Lego på jobb och är väl bara deras Mindstorms (som är skitballt) som kommer upp i dom summorna?
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Fett tuff, men hade jag haft 6k hade jag hellre lagt det på något roligare, typ betala av lån, räkningar och mat typ..
Var hittar du Lego för 3-4k?
Säljer Lego på jobb och är väl bara deras Mindstorms (som är skitballt) som kommer upp i dom summorna?

Vad är det där "lån" för något som du skriver om? :tuttar
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fett tuff, men hade jag haft 6k hade jag hellre lagt det på något roligare, typ betala av lån, räkningar och mat typ..
Var hittar du Lego för 3-4k?
Säljer Lego på jobb och är väl bara deras Mindstorms (som är skitballt) som kommer upp i dom summorna?

Finns ett par till exempel i den klassen som Ulvhamne skickade, så visst finns dom och de är ju vad man gillar att spendera pengar på. Själv klassar ja inte lån och räkningar som kul saker men de är olika.

men har väl inte problem med att få pengar över efter ja betalat dessa saker så de är ju olika hur man ser på de hela. :tummenupp
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Finns ett par till exempel i den klassen som Ulvhamne skickade, så visst finns dom och de är ju vad man gillar att spendera pengar på. Själv klassar ja inte lån och räkningar som kul saker men de är olika.

men har väl inte problem med att få pengar över efter ja betalat dessa saker så de är ju olika hur man ser på de hela. :tummenupp
Kul skulle jag väl inte sagt haha, men det är skönt att få sådant ut vägen innan man börjar slänga pengar över hojen eller på systemet :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jo visst är de så, men lät nästan på dig som de var de roligaste du visst att lägga pengar på men då så... :tungan
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Nja, vad man väljer att lägga sina pengar på (och vad som anses "rätt) är personligt.

Gubben som vann 10 miljoner på lotto blir utfrågad av reportern

- Vad ska du göra med pengarna ?

- Hälften ska jag lägga på vin, kvinnor och sång

- vad ska du höra med resten ?

- De ska jag slösa bort




Själv tycker jag att modellen var helrätt............och 6000 spänn känns som ett "OK" pris
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om bilderna föreställer modellen så är det något som är riktigt fel med proportioner eller med höjden, särskilt bak. Så låg är inte en Panigale och den har inte så flack sving utan förare.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om bilderna föreställer modellen så är det något som är riktigt fel med proportioner eller med höjden, särskilt bak. Så låg är inte en Panigale och den har inte så flack sving utan förare.

Ja jag reagerade själv på att de såg ut som den säckat ihop i fjädringen och satt väldigt lågt. Visst är prototyp bilder så man får hoppas på att de är bättre när den väl är i produktion.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Nja, vad man väljer att lägga sina pengar på (och vad som anses "rätt) är personligt.

Gubben som vann 10 miljoner på lotto blir utfrågad av reportern

- Vad ska du göra med pengarna ?

- Hälften ska jag lägga på vin, kvinnor och sång

- vad ska du höra med resten ?

- De ska jag slösa bort




Själv tycker jag att modellen var helrätt............och 6000 spänn känns som ett "OK" pris


Det är härstammar från legenden George Best!

"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

Överlag hann han lägga av ett gäng sköna citat under sitt allt flr korta liv. Än om han verkligen levde livet, så att säga.
https://en.wikiquote.org/wiki/George_Best
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top