Fyra på falken!!!!! Tjoho!!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det började som en tanke från Henrik Nordgren, han som har Nordgren racing: Magnus, borde inte du köra 125-racer på hemmaracet i Falkenberg? Och efter att ha konstaterat att jag faktiskt medelst skohorn kunde knös ner i sadeln på en 125:a så svarade jag "Hmmmm, kanske det!" Tänkte att om jag kan få upp så pass fart att jag inte säkert blir sist så....
Fick låna med mig en hoj och drog till en tisdagsträning på Sviestad, men tyvärr så gick reedventilerna sönder ganska snart, så jag visste inte så mycket mer efter den resan. Så, jag stack till Sturup och fick köra på den tokknixiga banan, som egentligen passar ganska bra för en 125:a. Och upptäckte att DETTA ÄR JU RIKTIGT KUL!!!! :tummenupp
Fortsatte att göra ett par pass på Gelleråsen där jag definitivt inte var sist, så vi bestämde att "Vi gör det!!!!" :)
Väl på Falken strajpade vi upp hojen med snygga klibbor och MASSOR av namn på alla de personer som valde att hoppa in som sponsorer för denna satsning. SÅ roligt att de var med! Och sedan kval! Och det gick väl helt ok; var definitivt inte först, men inte sist heller. 7a på lördag och 8a på söndagen. Min racing gick likadant, 7a och 8a. :gnissla
För det var jobbigt, jobbigare än jag trodde att tagga om; att först köra ett Superstock 600-race och 30 minuter senare ett 125-race var tyngre än jag trodde. Till saken hör ju också att 600-klassen fortfarande är min huvudklass, det är den som är den viktiga. Och där gick det ju SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ bra!!!!! :banana
Kvalade utmärkt, sexa och sjua och rensade riktigt bra också: sexa och FYRA!!!!! På lördagen hade jag en mysko start på racet, hojen rörde sig MYCKET mer än vad jag är van vid och fick därför inte upp farten så värst förrän efter cirka 10 varv. Och då var det ju så dags.... Kom dock sex efter att norske Stinius hade MASSOR av idéer om att köra om, men han kunde inte knyta till säcken!!!! Very Happy
Söndagen var väl så intressant, John Johannesson gjorde en kalasstart och kom igenom chikanen före mig, och han var dessutom modig när två förare kraschade framför oss; jag prutade och John slog på, och plötsligt var han 300 meter före mig!!! MEN, jag segade mig närmare och närmare, och med 7 varv kvar kunde jag åla mig förbi. :tungan Kom FYRA, mitt bästa resultat någonsin i torrt!!!!!! TJOHO!!!!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Hahahaha super coolt!
Härliga kommentarer-det är ju lite så det rör sig i skallen just där och då!!:D:D:D

Och stort grattis till UTMÄRKTA prestationer!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Ciao
//A
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Underbart :) Satt och höll på o luta av stolen i krökarna :hihi
:banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top