Hjälper er med handledning STHLM

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Igår 13/10 kl.14.00 Tog min fjärde elev körkortet :tuttar

Fan va glad man blir :banana.

Grattis Victor och SNÄLLA kör försiktigt! Dom första tre år är farligast för då tror man att man kan köra hoj bra :crash
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Vill bara skriva att jag är redan fullbokad för nästa säsong och har ingen plats för flera elever fram tills april / maj. Hoppas det kommer fler glada och kunniga människor som kan ställa upp och hjälpa till nybörjare :fyllisar
 

vbs1214

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2016
Ort
Åkersberga
Hoj
2015, Kawasaki ER-6F
Tog mitt körkort igår och har Max att tacka för detta! :rock

Han är väldigt pedagogisk och professionell i sitt lärande utöver mycket social och trevlig. Det märks att Max brinner för allt som berör MC och han har en mycket bred kompetens vilket gjort att även mitt intresse vuxit enormt under resans gång.

Jag ger Max mina bästa rekommendationer som handledare och hoppas att fler får möjligheten att förverkliga sin dröm om MC-körkor tack vare honom :tummenupp

Mvh Victor
 

Richard1

Medlem
Gick med
17 Jan 2017
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -07 & z1000sx-18
Hej Maxim!

Jag har precis införskaffat mig min första hoj, en ktm 690 duke-13.

Jag fick ett svar på min tråd av en person som hänvisade till denna:

(https://www.sporthoj.com/forum/show...vningsköra-tung-MC-sökes-Stockholm&highlight=)

Jag vet inte om du fortfarande har intresse att lära ut i vår 2017. Tänkte själv påbörja åkandet så fort vädret tillåter. Det vore grymt kul att få ha dig som handledare. Och som jag skriver i min tråd bistår jag även med hjälp i den mån jag kan på annat håll.

Skriv gärna till min e-mail om du kan tänka dig att ställa upp!:brinnerup

E-mail:
Richardh_91@Hotmail.com

Hälsningar,
Richard
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Hej mc människor :)!

Jag har för närvarande en hel del elever som jag ska köra med nu tidigt på våren och därav har jag helt slut på lediga platser fram tills maj-juni. Jag jobbar samtidigt heltid på en butik så tiden räcker bara inte till :crash.
Behöver ni däremot hjälp med tips angående krypkörning, har ni frågor angående vad dom kollar på under en uppkörning så kan ni alltid höra av er så hjälper jag er :banana
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Efter själv att ha varit handledare i fem säsonger på raken åt flertalet olika personer måste jag säga att Maxims insats är beundransvärd.

Att vara en duglig och behjälplig handledare innebär ju så mycket mer än att stå med armarna i kors vid en manöverbana. Utan pedagogisk ådra kan man ju vara hur kompetent som helst men inte ha förmåga att förmedla och instruera. Maxim tycks, av hans elever att döma, besitta en god förmåga att förmedla sin kompetens.

Hatten av! :Bugar
 
Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Helt otroligt uppoffrande. Kul att läsa sånt här. Galen ryss..I salute you!
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Tack SwePace och philleee. Kul att se folks ansikte när dom får kortet :tungan.
Har jag tur så kommer jag in på handledarutbildningen nu till hösten 2017,
måste däremot utbilda första året människor att köra bil innan man kan utbilda
sig vidare till mc instruktör.
Undrar om det är kul att utbilda folk heltid och genom körskolor :crash
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Finns nu plats till en till elev :musik
PMa och beskriv kortfattat din erfarenhet, vad du har för hoj och hur du planerar ta körkortet så svarar jag snarast :banana
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Vad är det för utbildning du ska gå?

Skickat från min E5823 via Tapatalk
 

Javveh

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki Bandit GSF600su
Hej!

Hoppas att jag inte är FÖR sent ute. Gäller erbjudandet fortfaramde? Jag bor i stockholm är 27 år och har egen hoj:)
 

Sebmaizter

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2017
Ort
Kungsängen
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Ännu en nöjd elev här!

Körde ca 10h med Maxim med fokus på endast manöverdelen. Kan säga att det var oerhört värt det! Man lär sig mer på en timme med Maxim än 5 på en körskola. Oerhört proffsig och med ett bra öga för detaljer. Att han är förbaskat trevlig och social är ett bra plus i kanten också!

Tog uppkörningen på andra försöket. Missade trafikdelen på första så får skylla mig själv att jag inte bad om hjälp med det också! :dummer

Manöverbanorna? Första uppkörningen fick jag göra om lågfarten en gång men klarade övriga delarna på första. Andra uppkörningen klarade jag allt på första försöket. Kan utan tvekan säga att utan Maxims hjälp hade det nog behövts dubbelt så mycket träning!

Kan varmt rekommendera alla som ska ta körkort att köra med Maxim! :tummenupp
 

Hattifnatt.

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Honda rebel 125
Hej Galen Ryss! Jag har försökt skicka meddelanden till dig men de lyckas inte komma iväg :( . Det jag undrar är om du tar emot fler privatelever till våren?
 

Galen Ryss

Medlem
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
MT09 -SP
Hej allihop!

Jag är för tillfället helt fullbokad fram tills april, men efter det så finns det nog plats för fler glada elever ifall någon är intresserad. Hör av er gärna i god tid :)

Hoppas det blir en tidig vår i år :smasha
 

Radiohuset

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2017
Ort
Stockholm
Hoj
2018 Yamaha MT09
Jag tog hjälp av den ”galna ryssen” på manöverbanorna vid två tillfällen. Jag hade aldrig kört dem innan men med hjälp av ”ryssen” ;) så lärde jag mig det fort. Han lär ut väldigt snabbt och pedagogiskt. Jag tog körkortet nu i veckan och är väldigt nöjd med hjälpen jag fick. Rekommenderas starkt! Ha en bra sommar!
 
Last edited:

Kryckan83

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2018
Ort
Bromma
Hoj
Yamaha FZ6-N
@Galen Ryss Jag snor mer än gärna en plats om det finns.

Sent from my iPhone XII using Tapatalk
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top