ZX12r huligan

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Fakkin najs helg! 40 mil på fredagen och idag blev det en sådär 35mil. Mellanlandade i Torekov o mumsade fika.

253E4C88-B32C-4AA9-91AF-60BB63D06EFF_zpseqmoascw.jpg
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Händer inte mycket i denna tråden nu. Har lite planer på några små moddar till vintern men nu tankas o gasas det bara.

dVyHmGZ.png
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Då är äntligen 12:an redo för 2018. Har ju varit kalasväder aslänge nu så istället för att skruva så har jag varit ute på vägarna och luftat blårykaren och min "nya" cb1100f.

Nytt för i år blev.
*Lägre och något smalare styre.
*Lättare svänghjul.
*Mosfet regulator.
*Map switch till pc5:an.
*Polisport led strålkastare.


U5Wk1ku.jpg
[/IMG]


OD7FJJs.jpg
[/IMG]
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Händer inte mycket med moppen nuförtiden. Bara kör och tankar. Tvi tvi peppar peppar!:gnissla
"Nya" nissin 4-kolvs ok och eventuellt ett annat avgassystem är vad som står på att göra listan inför vintern.

R6r81Fx.jpg
[/IMG]
 

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Silentmountain
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Fasen vad fint, har själv en 12a med Marklund turbo och något som jag ogillar på dessa är bromsarna.

Jag har köpt Brembos M4 och skaffat adaptrar eftersom som dom är radial monterade, men det får bli att byta och testa i vinter, ev så funkar det utan att byta pump, annars får det bli annan pump också :)

Jag är inte så förtjust i streetfighter men måste säga att du fått till din riktigt nice :) :tummenupp:tummenuppzx12r.jpg
 
Last edited:

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Fasen vad fint, har själv en 12a med Marklund turbo och något som jag ogillar på dessa är bromsarna.

Jag har köpt Brembos M4 och skaffat adaptrar eftersom som dom är radial monterade, men det får bli att byta och testa i vinter, ev så funkar det utan att byta pump, annars får det bli annan pump också :)

Jag är inte så förtjust i streetfighter men måste säga att du fått till din riktigt nice :) :tummenupp:tummenuppView attachment 444924

Tackar!

Kört kåphoj sen jag tog kortet varav dom sista 8 på en överladdad R1-98:a. Nu såhär på ålderns höst föredrar jag lite mer upprätt körställning så fajjtern passar mig som salami i handsken.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Snygg fajter!
Händer det att du saknar laddet?

Tack o bock.

Laddet saknas ibland. Inte så mycket för effektens skull men ljudet när man mosar på. Jag kör 90% små krokiga asfaltsvägar och skulle jag följa förnuftet skulle jag nog fräst runt med en sumo istället för en fajtad tolva. Men att vara förnuftig är det sällan jag blir anklagad för. :D
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Ikväll blev det lite nygräddat till fajjtern. Passade på när tanten for in till stan. :D

 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Redo för 2019. Byggde om röva och hängde på nissin 4-kolvsok. Mer blir det inte för nu ska det gasas.:)



y2SRNza.jpg
[/IMG]
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Gjorde ett ebayfynd nyligen. Muzzy helsystem brandskadat. Slutburken ser bedrövlig ut men den hade jag ändå tänkt att kasta. 3500:- inkl frakt från USA och som en extra bonus smet den rakt igenom tullen. :D

Ska kunna ge 15-20 hästar mer men det allra bästa är att när originalet tappar 20 hästar strax innan varvstoppet fortsätter detta system att leverera sin maxeffekt. Så 500rpm innan varvstopp skiljer det 30-40 hästar.
Nu ska jag bara vänta ett halvår innan jag monterar o mappar. Vill inte riva tolvan mitt i säsongen för nu ska det gasas.:tummenupp


ORVkBSY.jpg
[/IMG]
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Haha go trumpet till slutburk på det systemet. Lär ju låta gött som fan om du väljer att behålla den! :crash
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top