Vapenmotståndare - unite

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Om jag får referera till ovanstående inlägg av mig själv så säger jag det samma. Hur länge ska det hålla på att vi låter helsvenska personer som är välfungerande i samhället skjuta andra medborgare? Hade detta pågått i USA där alla är beväpnade så hade förmodligen ingenting hänt. I "bästa fall" hade någon person i närheten jagat killen och knäppt honom i "självförsvar". Men eftersom att det skedde i ett lite avsides industriområde så känns det inte speciellt sannolikt :va

Vad har "helsvenska" personer med saken att göra? Bara för att vi har egna tokstollar legitimeras öppna gränser utan bakgrundskontroller? Sluta rättfärdiga illdåd med andra illdåd. Det är en otroligt skev retorik.



(Hata AIK)
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Malmös polis ska få förstärkning.Fast våldet har ju minskat
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Frågan är med vad? Jag vet att Dan Eliasson sa poliser. Vad det betyder på Dan Eliassonska återstår att se.
Jag har vänner inom polisen som söker nytt jobb efter den senaste omorganisationen.
Numera är Sverige ett enda distrikt, vilket betyder att poliser kan omplaceras vart som helst i landet.
Detta naturligtvis beroende på att de duktiga (det vill säga de med lite rutin och lagom ålder) söker sig till vanliga områden istället för att riskera livet med att valla otacksamma extremister medan vänsterpressen hugger dem med pennan i ryggen.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Betnér-Logik: Färre blir innebrända, elden är inte lika varm längre.

Ja, eller så har var och varannan skaffat brandvarnare..
Läsa statistik är inte samma som att kunna dra adekvata slutsatser. Inte minst för en gapig kulturarbetare.
 

:Jonas

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Ort
Solna
Hoj
'16 Tuono V4R Factory
Är det bara jag som finner det lite tröttsamt att var och varannan diskussion på forum som detta hamnar i samma typ av spår. Diskuterade vi inte här alla människors rätt att bära vapen? På vilket sätt har det med invandringspolitik att göra? Eller är det bara jag som gärna diskuterar något annat? :hej
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är det bara jag som finner det lite tröttsamt att var och varannan diskussion på forum som detta hamnar i samma typ av spår. Diskuterade vi inte här alla människors rätt att bära vapen? På vilket sätt har det med invandringspolitik att göra? Eller är det bara jag som gärna diskuterar något annat? :hej

Det ena föder det andra, rätten att bära vapen är universell och rent principiell.

Nu har vi den inte och då är det knappast förvånande att folk vill lyfta fram anledningar till att det bör förändras.

Varför kan till exempel inte kvinnor få bära pepparspray?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Apropå våld så var ju Löfvéns hån mot mordoffren igår bara för magstarka:
"..samhället hårdnar, vi ser attacker på tiggare och flyktingförläggningar..."
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det bara jag som finner det lite tröttsamt att var och varannan diskussion på forum som detta hamnar i samma typ av spår. Diskuterade vi inte här alla människors rätt att bära vapen? På vilket sätt har det med invandringspolitik att göra? Eller är det bara jag som gärna diskuterar något annat? :hej

Bra poäng, det är ju å andra sidan valfritt att delta.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Apropå våld så var ju Löfvéns hån mot mordoffren igår bara för magstarka:
"..samhället hårdnar, vi ser attacker på tiggare och flyktingförläggningar..."

"Attentatet" i Värnamo var en slängd fimp som orsakade en liten brand, vilken förbipasserande pissade ut.
"Bomben" mot asylboendet i Arboga var ett par flaskor tändvätska i en plastpåse som låg i en skogsdunge 75 meter från boendet.
Hårt.

Edit: Inte klart ännu om det var tändvätska. Inte ens säkert att det är brännbart.

MAO: Ett par flaskor med vätska.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"Attentatet" i Värnamo var en slängd fimp som orsakade en liten brand, vilken förbipasserande pissade ut.
"Bomben" mot asylboendet i Arboga var ett par flaskor tändvätska i en plastpåse som låg i en skogsdunge 75 meter från boendet.
Hårt.

Edit: Inte klart ännu om det var tändvätska. Inte ens säkert att det är brännbart.

MAO: Ett par flaskor med vätska.
Oavsett om förläggningarna så låg i aska nu så är förra veckans nyhet att två svenskar mördades av en illegal invandrare med uppehållstillstånd i Italien. Allt annat är tjafs.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top