MotoGP - Red Bull Indianapolis Grand Prix

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det börjar dra ihop sig till nästa racehelg i MotoGP. Indianapolis. Frågan nu är väl hur långt bak det är till tvåan från Marquez, och vem som är tvåan... Rossi, Lorenzo eller Pedrosa?

Schemat finns här: http://www.motogp.com/en/event/Indianapolis

De har gjort om sidan så det inte går att copy-pastea, och jag är för lat för att hålla på och skriva allt manuellt, men racetiderna är:
17:00 - Moto3
18:20 - Moto2
20:00 - MotoGP
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag tror och hoppas att det blir jämt. Var det inte tajt ända in till mållinjen förra året? En traditionell "Hondabana" men i år tills för nyss är det Honda som fått kämpa..

Pallen ..
1. VR
2. Marquez
3. Jlo

Hitta inget själv, vet man om det kommer in några wild card?

- - - Updated - - -
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror och hoppas att det blir jämt. Var det inte tajt ända in till mållinjen förra året? En traditionell "Hondabana" men i år tills för nyss är det Honda som fått kämpa..

Pallen ..
1. VR
2. Marquez
3. Jlo

Hitta inget själv, vet man om det kommer in några wild card?

Man kan ju hoppas, men MM såg ut att vara i högform, och hondan gick som ett skållat ollon förra racet, och DP såg ut att börja hitta hem på hojen med nu, så tror hondans problem är till stor del hanterad. Iaf till den grad att båda förarna kan vara med på pallen.
Sedan hade det ju faktiskt varit lite skoj om MM lyckas knappa in på VR och JL lite så vi får en trevägs säsongsavslutning där segraren tar hem titeln. :hihi Men det lär ju inte hända om inte VR och JL ramlar av banan varsin gång nu.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Om jag inte minns fel tog väl rossi starten från andra startled och höll ledningen några varv innan dovi smög upp på typ tredje elller fjärde varvet med kontakt som följd vara rossi gick från förste till fjärdeplats då en skuggande lorre och mm passerade men rossi gick snabbt upp i ledniningen igen för att ganska snart se sig passerad av mm igen som seglade iväg och vann!

Pallen på söndag:

MM
Rossi
Lorre
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tror det blir såhär:

1. Marquez
2. Pedrosa
3. Lorenzo
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hayden bjuder på helgens frisyr. . Något att ta efter eller inte .. Screenshot_2015-08-07-07-40-37.jpg
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
1. VR :Bugar
Sen är det ju inte så intressant, men .....
2. DP
3. JL

:D
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Håller vädret sig torrt och fint så kommer Lorenzo nog att slåss om segern på söndag, han ser sådär läskigt stabil ut igen. :gnissla
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ser ut att kunna komma några droppar imorgon!

image.jpg
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Vem här på sporthoj var det som hade en signatur som sade;

'It's hard to know where Puig's head ends and Pedrosa's ass begins.'

eller något liknande.


Indy-pallen;
1. Lorenzo
2. Rossi
3. Iannone

Pedrosa & Marquez går i backen.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Bjuder också hemmapubliken på start från allra sista plats, efter teamkompisen Laverty och rookien Jack Miller.

:(

Även om jag personligen aldrig har riktigt gillat Hayden så tycker jag det är mycket tråkigt att en förare som vunnit ett mästerskap MotoGP skall sitta på så dåligt material att han inte kan placera sig bättre än på sista plats.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ja.. Aspar verkar inte på långa vägar vara nära att lösa problemet / problemen. . Om jag inte minns fel från i våras är det elektroniska problem med att mjukvaran skickar signaler på fel ställen på banan eller liknande.. Visserligen trist för Nicky som såklart med en mer inställd hoj skulle kunna utmana om poäng i rejs o typ Q2 plats etc Fast ändå mer trist för Laverty som så här långt inte på långa vägar får ett rättvist kvitto på sin MGP karriär ..
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Ja.. Aspar verkar inte på långa vägar vara nära att lösa problemet / problemen. . Om jag inte minns fel från i våras är det elektroniska problem med att mjukvaran skickar signaler på fel ställen på banan eller liknande.. Visserligen trist för Nicky som såklart med en mer inställd hoj skulle kunna utmana om poäng i rejs o typ Q2 plats etc Fast ändå mer trist för Laverty som så här långt inte på långa vägar får ett rättvist kvitto på sin MGP karriär ..
Nu har jag inte läst något om det men låter konstigt att enbart aspar teamet skulle ha sådana problem med mjukvaran då de kör med enhets-ecun som flera andra?

Hayden har haft förstklassiga styrningar rakt igenom sin karriär och det finns 10-15 förare som är mer värda de finare styrningarna än honom i dagsläget.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top