Resa till amerikanska södern om 2 veckor, inget planerat. TIPS?!

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Mors!

Jag och min dam planerar att resa till Amerikanska södern om 2 veckor.
Vi sitter och kikar på flyg nu. Tanken är att åka till New Orleans eller Texas. Inget är skrivet i sten. Total reslängd runt 10-11 dagar. Någon som har varit där och kan komma med lite tips?

Gillar inte storstäder och en massa ös, snarare Hillbillys, sumpmarker och vapen. Vi hyr förmodligen bil då damen är på tjocken (även om vi båda har hojkort). Tips tankar?
 

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Närke
Hoj
Ducati 748
Jag ska börja flänga lite över pölen i höst, följer detta med intresse då det blir lite fritid mellan jobb.
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Även om du inte gillar en massa ös så är en kväll på bourbon street i new orleans ett tips.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Flott. New Orleans känns som ett bra ställe att utgå ifrån, men mkt mer än så har jag inte koll på.
Flyget kostar kön så här pass nära inpå. Skall ned till lokala resebyrån och se om de har något tips. Skinnad lär man bli hur som haver, men detta är ju sista chansen innan man får knodd sen är det ju bara glömma dylika resor ett par år :tuttar
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Flott. New Orleans känns som ett bra ställe att utgå ifrån, men mkt mer än så har jag inte koll på.
Flyget kostar kön så här pass nära inpå. Skall ned till lokala resebyrån och se om de har något tips. Skinnad lär man bli hur som haver, men detta är ju sista chansen innan man får knodd sen är det ju bara glömma dylika resor ett par år :tuttar
Kolla Reseguiden.se samt eventuellt skyscanner (även som app) så vet du att du betalar rätt pris.
Jag tror New Orleans är klart på två dagar, Austin också för den delen.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Välj ut bra/intressanta ställen att käka på och rita ut resvägen mellan dom, det brukar vara ett bra sätt att både få äta gott och se varierande delar av området.
I det här området ska man så klart käka BBQ. I Texas envisas dom inte med att dränka allt i sötsliskig/vinägrig sås och gillar dessutom nötkött så det skulle jag satsa på.
http://www.texasmonthly.com/lists/50-best-bbq-joints-world
 

rikard454

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2015
Ort
Luleå
Hoj
1953, Horex Regina
The French Quarters i New Orleans är trevliga, mycket folk ofta men god mat, spännande barer, etc. Men i övrigt är inte New Orleans mycket att hurra för i mitt tycke...

Austin i Texas är läckert, mycket musikbarer - Artz Rib House har tyvärr stängt ned. San Antonio är fint också, speciellt att strosa längs "floden" inne i centrum - mycket barer och restauranger.

Passerar ni Lockart så rekommenderas ett besök på Black's Barbeque - no-nonse real slow cooking barbeque. Mycket bra!

Åker ni längs kusten öster om Galveston är Stingaree i Crystal Beach ett läckert ställe om ni vill äta skaldjur/fisk på ett bra men inte så "fancy" ställe. Mycket gott och prisvärt!

Åker ni in i landet i Texas så kunde The Big Texan utanför Amarillo vara kul kanske, lite av turistfälla kanske men det ÄR god mat där och man behöver ju inte försöka sätta i sig "världens största steak" på tid :)

Big bend National Park är häftigt och vackert också i Texas, men det är långa avstånd i Texas - stoooor stat :)

Hoppas ni får en häftig resa!
/Rikard
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Austin rekommenderas. Maten är bra (Eddie V's t ex), 6th Street har bra nöjen, man kan åka till skjutbanan och ha kul med vapen etc. USA som det ska vara.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En "varning" för Austin är att det är extremt liberalt, det är liksom en liten kalifornisk enklav som landat mitt i paradiset. :gnissla
Skämt å sido, det är inte som resten av Texas och de skryter ju med det också, de har säkert en Pride-festival (utan att lägga någon värdering i det).
Jag var där några kvällar förra vintern och var ute med locals, det var en extremt konservativ kille ena kvällen och vi åkte runt i hans jätte-Escalade (och att man dricker öl och vin och kör bil är helt självklart där, det gjorde mitt sällskap kvällen innan också). Jag hamnade på detta ställe och det platsade inte direkt i Austin: http://www.brokenspokeaustintx.com/. Det är tydligen ett välrenommerat country-hak och det var verkligen som på tv, bara veteraner och HD's typ, mycket white trash och risigt. Lite pensionärer/entusiaster. Jag tycker det är värt ett besök om man vill fly haschdoften down-town. Jag har en t-shirt nu som det står "I dance country at Broken Spoke". Har inte hittat ett jättebra användningsområde, möjligen att jag hade den på Eric Church-konserten på Nalen förra våren. :va
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
En "varning" för Austin är att det är extremt liberalt, det är liksom en liten kalifornisk enklav som landat mitt i paradiset. :gnissla
Skämt å sido, det är inte som resten av Texas och de skryter ju med det också, de har säkert en Pride-festival (utan att lägga någon värdering i det).
Jag var där några kvällar förra vintern och var ute med locals, det var en extremt konservativ kille ena kvällen och vi åkte runt i hans jätte-Escalade (och att man dricker öl och vin och kör bil är helt självklart där, det gjorde mitt sällskap kvällen innan också). Jag hamnade på detta ställe och det platsade inte direkt i Austin: http://www.brokenspokeaustintx.com/. Det är tydligen ett välrenommerat country-hak och det var verkligen som på tv, bara veteraner och HD's typ, mycket white trash och risigt. Lite pensionärer/entusiaster. Jag tycker det är värt ett besök om man vill fly haschdoften down-town. Jag har en t-shirt nu som det står "I dance country at Broken Spoke". Har inte hittat ett jättebra användningsområde, möjligen att jag hade den på Eric Church-konserten på Nalen förra våren. :va

Håriga kvinnor och knäppgökar.

 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om det är riktiga rednecks du vill se, så rekommenderar jag Carolina eller Alabama.
Ganska trevlig natur och en befolkning som stämmer in på alla stereotyper man kan hitta.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Sådär! Då var man i Texas.

Resan har böjat mindre bra med Brittish Airways som lyckades fippla bort våra väskor i London, mao har vi inga kläder etc alls. Blev en snabbsväng till Wallmart idag för att försöka få tag i det mest nödvändiga. Idioterna på BA hade noll förståelse för att vi skulle åka på en roadtrip och inte hade en adress dit de kunde skicka väskorna till när de väl anländer till Austin. Försökte förklara att vi inte har bokat några hotell eller bestämt resväg, men de var helt blanka. Sopor är förnamnet. Fortfarande oklart hur vi löser det.

Därefter strulade Hertz till det och strulade till det med vår bilbokning. Vi trodde vi betalade en deposition, men efter närmre granskning såg vi att vi betalat tilläggsförsäkringar för 500$ för 10 dagar. Blev ett besök dit i förmiddags och efter mkt tjafs löste det sig. att betala 1000 spänn för en kräkförsäkring känns ju lagom rimligt. Passerade ett vägbygge imorse vilket resulterade i världens största stenskott i vindrutan (går bra nu).

Åkte nedåt mot Corpus Cristi, passerade Fulton på vägen. En skitmysig liten hamnstad! Åkte vidare mot Coprus Cristi, men tog en u-sväng i stan. Skitigt, överbefolkat och bullrigt, precis som Houston som vi lämnade direkt imorse. Hatar storstäder. Nu är bladet oskrivet. Tips på vart vi skall åka i Texas de närmsta 5 dagarna innan vi åker vidare mot New Orleans? Storstäder och turistfällor går bort.

Må så gott!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top