Konungariket Sveriges vice statsminister

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det kom möjligen som en lite förvånande nyhet att Sveriges vice statsminister inte är Sveriges vice statsminister, men OK, sossar litar inte på miljöpartiet och det är väl ganska förståeligt. MP är trots allt en avskrädeshög för alkoholister, kommunister, rattfyllerister, pedofiler, små- och storkriminella, HBTQ-terrorister, konspirationsteoretiker samt en och annan islamist.

Men frågan kvarstår, om Sveriges vice statsminister inte är Sveriges vice statsminister - vem är då Konungariket Sveriges vice statsminister och hur har denne utsetts?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Detta är ett utmärkt exempel på hur det gått inflation i titlarna nu för tiden. Inget nytt i det. Man har i alla tider gett folk hederstitlar. Ett billigt sätt att få folk att känna sig mer betydelsefulla än de i själva verket är. Kan medge att det är förvirrande att ge någon titeln vice statsminister. Ärligt talat tror jag inte det finns någon som tror att Romson hade fått ta över om något hände Löven. Då måste man vara bra naiv.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Statschefen.
Om ni fick välja, hur skulle ni rangordna de tre efter förmåga att styra landet?
Mitt val:
1: Konungen.
2: Röfven.
3:Romson.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
I dagens läge hade jag hellre haft en ärvd post som utgörs av en kung än någon av de representanter vi har i ledande befattning i partierna. Kungen i egenskap av en kung hade kunnat peka med hela handen. Våra folkvalda politiker verkar mest käbbla år ut och år in utan att kunna besluta om något alls eller ens kunna svara på en rakt ställd fråga. Inte för att kungen har övertygat heller på den punkten. Han har i alla fall ursäkten att han ska hålla sig utanför politiken. Det har inte våra kära politiker. Ändå beter de sig som kungen. Undra om de har haft samma mediatränare?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
I dagens läge hade jag hellre haft en ärvd post som utgörs av en kung än någon av de representanter vi har i ledande befattning i partierna. Kungen i egenskap av en kung hade kunnat peka med hela handen. Våra folkvalda politiker verkar mest käbbla år ut och år in utan att kunna besluta om något alls eller ens kunna svara på en rakt ställd fråga. Inte för att kungen har övertygat heller på den punkten. Han har i alla fall ursäkten att han ska hålla sig utanför politiken. Det har inte våra kära politiker. Ändå beter de sig som kungen. Undra om de har haft samma mediatränare?
Håller helt med, Prinsessan Estelle hade också skött det här en gång fina landet bättre än något av de till buds stående alternativen.

Att avskaffa demokratin och låta en konung styra vore bättre för alla.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Detta är ett utmärkt exempel på hur det gått inflation i titlarna nu för tiden. Inget nytt i det. Man har i alla tider gett folk hederstitlar. Ett billigt sätt att få folk att känna sig mer betydelsefulla än de i själva verket är. Kan medge att det är förvirrande att ge någon titeln vice statsminister. Ärligt talat tror jag inte det finns någon som tror att Romson hade fått ta över om något hände Löven. Då måste man vara bra naiv.
Nja, jag trodde nog hon skulle kunna inneha ämbetet medan han åker till sjukhus pga lös avföring. Men inte ens då dög hon.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top