Eftermontera farthållare?

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Nu finns det inte till just DIN hoj, men det finns en kille i Australien som knackat ihop eftermarknadsprogramvaror till bland annat Ducati.

Mjukvaran som laddas via programmeringsporten är en mjukvarufarthåller för hojar med fly by wire gas. Jag har installerat detta på min Multistrada, men det går också att ladda in i 899/1199 Panigale. Väl uppe i fart sp klickar man till på startknappen så håller hojen hastigheten. Begränsningar är att den inte funkar under 30kmt eller över 160kmt och kan inte ge mer än 70% gas. Under de förhållanden anser man inte att du bör ha fartghållaren på.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
på 2010 Yamaha R1 - Både cruise samt "automat"låda med auto up/down blip. Sjukt kul att slippa använda kopplingen på nerväxling också!
Finns även att få till Fly by wire från andra märken, bland annat Ducati. Som att ha en rekluse för literhojar förutom just ettan då..
http://www.youtube.com/watch?v=npuiOgv7gc4
 
Last edited:

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
View attachment 422718
Finns under lite olika namn, ett av dom är GoCruise.
http://www.2wheelride.com/throttle_pro.html

Eller så kör man med ett grovt buntband...

Kör en liten uppdatering på denna tråd.

Jag försökte använda mig av ett buntband men det fick det inte att fungera, orkade inte hålla gasen.
Köpte mig en Go Cruise Throttle Cruise Control från USA via eBay. Den har fungerat tillfredsställande. Perfekt om man vill vila högerhanden på raksträckorna.
 

daniellowet

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2019
Ort
Tyresö
Hoj
2012 Ducati Multistrada 1200
Vart finns mjukvaran? vart kan jag få tag på den?

Nu finns det inte till just DIN hoj, men det finns en kille i Australien som knackat ihop eftermarknadsprogramvaror till bland annat Ducati.

Mjukvaran som laddas via programmeringsporten är en mjukvarufarthåller för hojar med fly by wire gas. Jag har installerat detta på min Multistrada, men det går också att ladda in i 899/1199 Panigale. Väl uppe i fart sp klickar man till på startknappen så håller hojen hastigheten. Begränsningar är att den inte funkar under 30kmt eller över 160kmt och kan inte ge mer än 70% gas. Under de förhållanden anser man inte att du bör ha fartghållaren på.

Hej, Vart kan man få tag på denna mjukvara, kör själv en Multistrada som jag gärna vill ha detta på?! / Daniel
 

daniellowet

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2019
Ort
Tyresö
Hoj
2012 Ducati Multistrada 1200
Hej, Vart kan man få tag på denna mjukvara, kör själv en Multistrada som jag gärna vill ha detta på?! / Daniel
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Haha kul att min gamla tråd kom upp igen. Om någon undrar så kör jag hoj ännu. Men en av mina hojar har farthållare standard så jag kör nästan 1000mil per säsong :p :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top