Bromsverkan försvann när jag glömde låset! kawasaki gtr 1400

1kocken

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
åsa
Hoj
kawasaki gtr 1400
Jag glömde skivbroms låset rullade sakta iväg, det nöp till givetvis, när jag fixat det hela
och körde iväg så hade bromstrycket försvunnit det går att pumpa upp det under färd men det försvinner m engång står man stilla så finns det där hela tiden.
nån som har en aning om vad som har hänt, inga spår syns...
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Nog troligt att bromsskiva slagit sig och trycker ut kolvar i oket när hjulet snurrar. Kontrollera att skivan är som den ska.
 

1kocken

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2015
Ort
åsa
Hoj
kawasaki gtr 1400
den var lite skev innan, nu blev den antagligen rejält!
Tack så länge
 

Termik

Medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawa Z1000SX
Yepp, bromshandtaget går i botten, och känns som om det inte finns något tryck i bromsledningarna om skivan fått en kyss efter glömt skivbromslås. Been there, done that
 

Termik

Medlem
Gick med
22 Jul 2013
Ort
Sundbyberg
Hoj
Kawa Z1000SX
Nja, om skivan är så skev så att man får pumpa upp trycket igen under färd så lär det garanterat kännas ganska rejält i styret med pga skakningar.

Jag såg knappt någonting på min skiva men vågade inte åka en meter då bromshantaget gick i botten. Min meck sa att det behövs väldigt lite, kommer inte håg men var något om någon millimeter eller så, för att får denna symptom.

Han sa att om skivan är ännu mer skev så känns det nästan som om det är punktering.

Blev bärgare till verkstad (hade även fått lite mer skador då hojen gick i backen. Skador som gjorde att den inte gick att köra och var långt hemifrån)
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Det är värt att betala extra för ett skivbromslås med larm, skrämmer bort vissa vid stöld/provsittare. Samt det är ett skydd mot just detta. Har räddat mig 2 ggr tror jag.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top