Ktm Rc8 2008 -tappar effekt vid full gas/omkörning

pipen90

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2015
Ort
Centralt
Hoj
2008 KTM Rc8
Hallå där, nu har jag lite bekymmer med hojen. Hojen är helt original och nyservad.

Under körning och vid fullt gaspådrag så vill den inte accelerera utan tappar helt effekt, stillastående på tomgång och fullt gas så svarar den och varvar upp hur fint som helst. Har även hänt att vid enstaka tillfällen att den lagt av när jag från högre varv ca 8-9000 kopplat och bromsat in hastigt.
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Jag tycker min går lite segt efter 200+ men den har original drevning och jag åkte innan zx10r som drog betydligt bättre i dom farterna. Inte så att din drar lite tjuvluft?
 

moddlaren

Guest
Byt bränsle filter o kolla bränsletrycket under belastning låter som dåligt med soppa..
 

frysarn

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2011
Ort
Arvika
Hoj
Aprilia RSV4R / Ducati 916
Exakt så betedde sig min RSV4:a när Katalysatorn kajkat ihop.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Har liknande erfarenheter, visserligen från bil, men tror att det kan vara liknande problem här..

Både lambdan och katten hade packat ihop vilket gjorde att styrboxen blev helt förvirrad, tryckte plattan i mattan men det hände ingenting.. efter bytet gick den som en klocka igen!
Försök att koppla in den mot en dator och se ifall den matar ut några felkoder :)
 

pipen90

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2015
Ort
Centralt
Hoj
2008 KTM Rc8
Ska se med verkstan men dom har ju stängt nu så här över helgen så tänkte kolla om nån erfarat samma eller liknande. Vill även påpeka att bensinen som är i tanken har stått sedan i oktober om det möjligtvis skulle påverka på det sättet, betedde sig icke så här när jag ställde undan den
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top