MotoGP Assen 25e-27e juni

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Vafalls, tre dagar kvar till säsongens enda lördagsrace och ingen tråd än?

Assen är en favorit för de flesta förarna, så det är upplagt för bra racing. Dvs, förutsatt att Lorenzo inte lyckas sticka iväg för femte racet i rad... Känns dock som att Valentino har racetempo nog för att matcha nu; så länge han kvalar typ 4-5e kan det nog gå vägen. Marquez är rimligen också riktigt revanschsugen, möjligen med do or die-attityd.

Blir det regn är mitt tips:
Rossi
Marquez
Aleix Espargaró

I torrt:
Rossi
Lorenzo (fight till mållinjen)
Marquez


Schema för helgen:

Thursday

09:15 - 09:55 40 min. Moto3 Free Practice 1
10:10 - 10:55 45 min. MotoGP Free Practice 1
11:10 - 11:55 45 min. Moto2 Free Practice 1

13:15 - 13:55 40 min. Moto3 Free Practice 2
14:10 - 14:55 45 min. MotoGP Free Practice 2
15:10 - 15:55 45 min. Moto2 Free Practice 2

Friday

09:15 - 09:55 40 min. Moto3 Free Practice 3
10:10 - 10:55 45 min. MotoGP Free Practice 3
11:10 - 11:55 45 min. Moto2 Free Practice 3

13:00 - 13:40 40 min. Moto3 Qualifying Practice
13:55 - 14:55 45 min. MotoGP Qualifying Practice
15:10 - 15:55 60 min. Moto2 Qualifying Practice

Saturday

08:40 - 09:00 20 min. Moto3 Warm Up
09:10 - 09:30 20 min. Moto2 Warm Up
09:40 - 10:00 20 min. MotoGP Warm Up

11:00 Moto3 Race
12:15 Moto2 Race
14:00 MotoGP Race
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tja, vädret kan ju bli hur som helst känns det som när det är Assen, men jag hoppas på ett torrt race.

Är det dock regnigt ser min pall ut såhär:
Rossi
Dovi
Marquez

I snustorrt:
Lorenzo
Rossi
Pedrosa
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
1. Jlo
2. VR
3. Ianonne

Under rejsen verkar MM numer i det närmaste vara i total obalans, jag skulle inte sätta ett finger på att han håller sig på hjulen rejset ut!!
 

Smagatusk

Guest
Lite OT kanske, men vilka banor förutom Assen kan man under träning och kval sitta PRECIS var man vill som åskådare? Brno kan man ju inte göra det till exempel utan blir dirigerad till den läktare eller gräsplätt man bokat för racet.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är väldigt nyfiken på att se DP, och vad han kommer prestera. Hoppas fler håller sig på hjulen än sist, lite snöpligt när alla potentater på att röra till det i toppen ramlar av asfalten.
Sedan ska det ju bli lite intressant att se både Viñales och Aleix starta med den nya motorn och se om de får till det bättre.
Hoppas på en fajt mellan VR och JL så det slår gnistor! Spelar ingen större roll för mig vem av dem som kommer först heller, bara det blir fajt så in i helvete. :hihi

Hade ju kunnat vara lite intressant att se ett våtrace, då bör det ju kunna sluta lite precis hur som helst.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jag är väldigt nyfiken på att se DP, och vad han kommer prestera. Hoppas fler håller sig på hjulen än sist, lite snöpligt när alla potentater på att röra till det i toppen ramlar av asfalten.
Sedan ska det ju bli lite intressant att se både Viñales och Aleix starta med den nya motorn och se om de får till det bättre.
Hoppas på en fajt mellan VR och JL så det slår gnistor! Spelar ingen större roll för mig vem av dem som kommer först heller, bara det blir fajt så in i helvete. :hihi

Hade ju kunnat vara lite intressant att se ett våtrace, då bör det ju kunna sluta lite precis hur som helst.

Håller med, man kan aldrig räkna ut Pedrosa. Han verkar nästan prestera som bäst när rampljuset inte är på honom. Angående Suzukis motor, så hade de väl redan den i förra racet om jag inte minns helt fel?
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Rossi kvalar in i 2 led, MM torpiderar lorre och rossi vinner följt av:

ROSSI
Alexi
Dovi
peddo
Iannone
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Håller med, man kan aldrig räkna ut Pedrosa. Han verkar nästan prestera som bäst när rampljuset inte är på honom. Angående Suzukis motor, så hade de väl redan den i förra racet om jag inte minns helt fel?

Japp, men båda förarna sumpade ju starten, misstänker att det var pga den nya motorn som de inte var vana vid. Ska bli intressant att se hur starten går för dem den här gången.

- - - Updated - - -

En annan sak som var överraskande förra racet var ju Bautista, han kom ju överraskande bra till på Aprilian, med Melandri fortfarande harvande i botten.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Det var ju lite snack om att Michael van der Mark (kör Honda I SBK) skulle stå in för Karel Abraham I helgen. Hade ju varit kul för den lokala publiken. Men det verkar ha skitit sig då teamet inte kunde komma överens med HRC om vem som skulle betala för ev krascher. Lite kul med tanke på att sannolikheten att nån kan krascha mer än Karel en normal racehelg är ganska liten...:va

Tipset:
Rossi
Lorenzo
Marquez
Pedrosa
Iannone
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var ju lite snack om att Michael van der Mark (kör Honda I SBK) skulle stå in för Karel Abraham I helgen. Hade ju varit kul för den lokala publiken. Men det verkar ha skitit sig då teamet inte kunde komma överens med HRC om vem som skulle betala för ev krascher. Lite kul med tanke på att sannolikheten att nån kan krascha mer än Karel en normal racehelg är ganska liten...:va

Tipset:
Rossi
Lorenzo
Marquez
Pedrosa
Iannone

Asch, jag hade velat se Magic Mike köra i MotoGP. Han är en talang på hoj.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Japp, men båda förarna sumpade ju starten, misstänker att det var pga den nya motorn som de inte var vana vid. Ska bli intressant att se hur starten går för dem den här gången.

- - - Updated - - -

En annan sak som var överraskande förra racet var ju Bautista, han kom ju överraskande bra till på Aprilian, med Melandri fortfarande harvande i botten.

Tycker fan synd om Melandri, han vill ju inte ens köra där. Vilken jävla käftsmäll som avslutning. Även om det är utveckling. Han kunde harvat på nått åt i wsbk
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Japp, men båda förarna sumpade ju starten, misstänker att det var pga den nya motorn som de inte var vana vid. Ska bli intressant att se hur starten går för dem den här gången.

- - - Updated - - -

En annan sak som var överraskande förra racet var ju Bautista, han kom ju överraskande bra till på Aprilian, med Melandri fortfarande harvande i botten.

Har kollat på racet ett par gånger och tyckte att de fick till själva starterna ganska bra, sen ser det ut som att de blir helt uppätna av Hondor, Yamahaor och Ducatior, som att motorn helt enkelt inte räcker till. Vilket i sig vore tråkigt, eftersom jag personligen har Viñales som lite av en personlig favorit.

Gällande Bautista så gör han ju precis allt han kan på den där hojen, men jag är ganska säker på att hans placering sist berodde på att så många toppförare åkte av. Därmed inget illa om hans insats, hans slår ju också många förare på "likvärdigt" material. Hoppas att Aprilia kan få till något riktigt bra nästa år!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har kollat på racet ett par gånger och tyckte att de fick till själva starterna ganska bra, sen ser det ut som att de blir helt uppätna av Hondor, Yamahaor och Ducatior, som att motorn helt enkelt inte räcker till. Vilket i sig vore tråkigt, eftersom jag personligen har Viñales som lite av en personlig favorit.

Gällande Bautista så gör han ju precis allt han kan på den där hojen, men jag är ganska säker på att hans placering sist berodde på att så många toppförare åkte av. Därmed inget illa om hans insats, hans slår ju också många förare på "likvärdigt" material. Hoppas att Aprilia kan få till något riktigt bra nästa år!

Tycker det ser ut att gå riktigt bra fram till första växlingen för dem... Räknade lite slarvigt in hela förfarandet fram till förstaböj i "start".
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jisses. . Eländet för Marques börjar tydligen redan på 1:a utvarvet !!!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jisses. . Eländet för Marques börjar tydligen redan på 1:a utvarvet !!!

Mmm, men han tog sig till senare. Hoppla, hoppla, geten på #1 i FP1. När hände det sist? :) Det gäller att inte gå in i helgen övertaggad, en vurpa är nog det sista VR behöver denna helgen.

Annars är väl Pedrosa en lite positiv överraskning, konstant bland de snabbaste under hela träningen. CC kanske lite åt andra hållet då, en plats bakom Miller lär inte kännas helt okey kanske...

Blir en intressant FP2.
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Rossi snabbast på FP1. Slump eller trendbrott? Vågar man hoppas på andra eller rent av första startled denna gången?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Än så länge tyder precis Allt på Rossi överst.

Tror faktiskt Pedrosa slår MM över racet, ser inte stabilt ut för MM längre, Lorenzo spöar Honda på racet såklart, Yamman är så mycket bättre helt enkelt.

Följer blandad kompott av ducce, Suzuki och crutchlow, om han håller sig på hjulen då.....
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Ett bra kval är ett måste för rossi om han ska ha en chans på första platsen.
Bra kval från kungen
1 VR
2 jl
3dp

mm pundar sönder däcken.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Mmm, men han tog sig till senare. Hoppla, hoppla, geten på #1 i FP1. När hände det sist? :) Det gäller att inte gå in i helgen övertaggad, en vurpa är nog det sista VR behöver denna helgen.

Annars är väl Pedrosa en lite positiv överraskning, konstant bland de snabbaste under hela träningen. CC kanske lite åt andra hållet då, en plats bakom Miller lär inte kännas helt okey kanske...

Blir en intressant FP2.

Var väl 2014 ramen han testa lite och det gick väl sådär hehe Undra om han inte bytte cykel omgående..?? Jaja det tog sig som du sa o en taggad o på hjulen Marques är fint till på lördaseftermiddagen :tummenupp
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Känns som VR tar detta men den som lever får se...

Är det bara jag eller ändrar Lowes team huvudsponsor varannat race eller?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top