Köpa Kawasaki ninja 250R, ni med såna vad betalar ni i försäkring?

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660
Tjena håller på att leta hojj nu då jag kommer ta A2 kortet i sommar ( 20 år )

Är 1,83 cm Lång på 77 KG. Har ingen förälder med MC kort så jag kommer stå på hojjen själv.

Min fråga är vad ungefär ligger halv/hel försäkring på er som är så pass unga?

samt finns det andra hojjar jag borde spana efter? har en budget på max 30 - 35 tusen.

ninjorna som finns ute ligger på 28 - 30 tusen och har gått under 1000 mil.

tack på förhand mvh Peter
 

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660
Hur gammal är du och hur länge har du haft körkort? Vad kan halvförsäkring ligga på?, funkar inte att söka för mig än då jag inte tagit klart kortet...
 

Kramer

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2015
Hoj
Ducati 959 Panigale & Honda CB1000RA
Hur gammal är du och hur länge har du haft körkort? Vad kan halvförsäkring ligga på?, funkar inte att söka för mig än då jag inte tagit klart kortet...
Klart du kan. De har ingen koppling från den sidan till körkortsregistret. Prova ska du se.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag är 24 (snart 25) och har haft tung mc i flera år. Jag får betala 5133 hel/helår på bilsport mc. Bor på landet. självrisk 1500kr stöld och 3000kr vagnskada
4400 för halv på mig, finns ingen anledning att inte ha hel.
hade jag varit 22 på samma adress ligger hel på 6900kr (kollade med min brors person nummer) så det stiger bra med yngre ålder (men vi fylde i att han hade kk från 2015, dock har han ej för hoj, men de borde ju inte påverka priset just i detta fallet).
För skoj skull fylde vi i att han hade det sedan 2013 och priset är fortfarande 6500kr. dvs ålder verkar styra mer än antal år med körkort
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Prova hojen innan du köper den. Ett problem med dessa småhojar för bl.a Asien marknaden är att " få plats " i hojen. Våra ben är ofta för långa för att passa urgröpningarna i tanken för att ta ett exempel. Den är bättre som tjejhoj.

Jag tror att en strypt er 6 eller CB 500 funkar bättre för din längd. Dom hojarna har även mindre plast som kan gå sönder . Det är särskilt viktigt om du inte har råd med helförsäkring. Du får tyvärr ganska hög försäkring eftersom du inte har något körkort eller ett färskt körkort.

Det finns även billiga er 5 som är strypta för runt 20 000 kr.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Prova hojen innan du köper den. Ett problem med dessa småhojar för bl.a Asien marknaden att " få plats " i hojen. Våra ben är ofta för långa för passa urgröpningarna i tanken för att ta ett exempel. Den bättre som tjejhoj.

Jag tror att en strypt er 6 eller CB 500 funkar bättre för din längd. Dom hojarna har mindre plast som kan gå sönder . Det är särskilt viktigt om du inte har råd helförsäkring. Du får tyvärr ganska hög försäkring eftersom du har något körkort eller ett färskt körkort.

Det finns även billiga er 5 som är strypta för runt 20 000 kr.

Om jag ska utgå från min polare som var standin på MC-mässan för provsittningar av hojar så är 250-ninjan ungefär lika rymlig som en H2R...
För mig som är 192 är det ett par cm för lite utrymme för knäna, det får erkännas, men det var en skitkul hoj att kränga omkring på småvägar ändå. :hihi
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Har en 300 Ninja, den har samma storlek som 250:an, passar mig perfekt, 1,75m lång och 71kg. Sonen 1,86, 86kg gillar att köra den oxå och påstår att han sitter bra på den.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
som skrivits tidigare så är det lätt att kolla försäkringar på bilsport/mc sidan. dock känner jag att jag måste rekommendera svedea före bilsport/mc... svedea har alltid varit billigare i premie på alla försäkringar jag kollat. och då är det ej bara ett par hundralappar billigare.... utan rätt mycket billigare.. och är olyckan framme så är dom kanon att ha att göra med och inget krångel är min erfarenhet.
dock är deras sida lite jobbigare att söka premie på då man måste ha reg nr för att kunna beräkna. men det går oftast lätt att hitta om man kollar lite på nätet/blocket.
 

Cyprezzizt

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2015
Ort
Linköping
Hoj
KTM 660
som skrivits tidigare så är det lätt att kolla försäkringar på bilsport/mc sidan. dock känner jag att jag måste rekommendera svedea före bilsport/mc... svedea har alltid varit billigare i premie på alla försäkringar jag kollat. och då är det ej bara ett par hundralappar billigare.... utan rätt mycket billigare.. och är olyckan framme så är dom kanon att ha att göra med och inget krångel är min erfarenhet.
dock är deras sida lite jobbigare att söka premie på då man måste ha reg nr för att kunna beräkna. men det går oftast lätt att hitta om man kollar lite på nätet/blocket.

Tack för alla svar i tråden. Vart en
suzuki bandit 600cc - 96 25kw regg till slut, Billig försäkring som fan , 2600 kr helår/Helförsäkring på mig 20 år.
 
Last edited:

Chipsräkan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Ninja 300
Är 19 år, 1,69m lång & 60kg. Haft körkortet i 1 år nu, kör en Ninja 300 och betalar cirka 4400kr för helår hos Svedea :tummenupp
 
Last edited:

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
På tal om att trolla... både Cyprezzizt och petrolpants hade fått plats under min sadel på hojen eftersom de båda visst är 1,83 centimeter långa... märkligt :tungan
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top