Svårt logga in på SH

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Nja noga räknat misstänker jag alla med ä och å och eller ö i namnet. Har problem.
För jag har i andra sammanhang varit med om begränsningar vid inloggning.

För det är ju samma problem i två datorer här i Göteborg och en dator i Skåne.
Datorer som det förut aldrig varit några problem i med SH.
Så min slutsats är att det är "Denåterfödde" som är problemet.
Ska byta nick så fort jag kan till något mer tangentbordvänligt.
För "Denåterfödde" funkar ju inte utomlands. För mig. På en dator med
engelskt eller franskt tangentbord (dubbelt usch med azerty för mig som är van vid svenskt tangentbord)

Dessutom är det ju märkligt om det är ett fel i datorn att det inte är några problem logga in via Dialogfönstret med ikryssad "Kom ihåg mig?" ruta.
Som just nu.

Jag ska gräva i detta i den testmiljö jag har. Dock imorgon. Försök stå ut, och TACK för att du är envis! Felet SKA hittas :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag ska gräva i detta i den testmiljö jag har. Dock imorgon. Försök stå ut, och TACK för att du är envis! Felet SKA hittas :)

Tat lugnt ta en toy ! Det finns kanske annat som bör prioriteras upp. För jag har INTE SVÅRT LOGGA IN numera. För jag har ju inga problem via Dialogrutan med ikryssad Kom ihåg mig ? :)
Dessutom finns det en stor fördel för mig med inloggning via Dialogrutan med ikryssad Kom ihåg mig ? ruta. Det är att SH verkligen kommer ihåg mig. :) :Bugar
Jag är inte utslängd efter några minuter som jag varit med den gamla inloggningen med rutorna uppe till höger! I det gamla Ramverket. :näsblod
Och tvingas logga in på nytt. För att kunna posta det inlägg jag just skrivit.
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Öppnar SH. Ser några intressanta trådar och öppnar dom i nya flikar. Beslutar skriva ett inlägg och går tillbaka till taben sporthoj.com. För att Logga In. Möts då av ett Medelande i en ruta ungefär som Snabbsvarrutan om att nått blivit fel vid min inloggning osv.
Men jag har ju inte försökt Logga In (!?). Nåja skriver in Denåterfödde och Password upp till höger, Klickar på Logga in och kommer in. Med medelanderad. Och SH verkar komma ihåg mig. :) Ska testa det nu. Genom att Trycka på Posta snabbsvar.

Och det funkade SH kom ihåg mig ! :)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Loggar in igen ca 10:45.
Det blir Dialogrutan igen. För inloggningen i rutorna uppe till höger funkar inte och jjag har använt ett inloggningsförsök.
Och inloggningen fungerar utan problem med Dialogrutan. :)
Och SH kommer ihåg mig. :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Anledningen du loggas ut har enbart o göra med dina cookies som inte behålls utan kastas bort.

Du är 100 att du inte har något i datorn som kastar iväg dina cookies? :confused:
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Hej Swedie

Hade du någon nytta av att jag bifogade loggen som du efterfrågade ?
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Loggar in igår vid ca 22:30. Inloggningen funkar utan problem med inloggningsrutorna uppe till höger.
Loggar in idag vid ca 06:30. Nu blir det Dialogrutorna igen.
Med samma dator. Linux Mint 13 och Firefox 38.0.5
Jag har fått en känsla av att chansen för att kunna logga in med "inloggningsrutorna uppe till höger" är större på nätterna.
Den stora skillnaden är att med inloggning med Dialogrutorna i nya ramverket gör att SH kommer ihåg mig.
Med gamla ramverket kom SH inte ihåg mig.
Och det verkar som att med inloggningsrutorna uppe till höger i Nya ramverket. När inloggningen fungerar med rutorna uppe till höger så kommer SH också ihåg mig....
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Loggar in igår vid ca 22:30. Inloggningen funkar utan problem med inloggningsrutorna uppe till höger.
Loggar in idag vid ca 06:30. Nu blir det Dialogrutorna igen.
Med samma dator. Linux Mint 13 och Firefox 38.0.5
Jag har fått en känsla av att chansen för att kunna logga in med "inloggningsrutorna uppe till höger" är större på nätterna.
Den stora skillnaden är att med inloggning med Dialogrutorna i nya ramverket gör att SH kommer ihåg mig.
Med gamla ramverket kom SH inte ihåg mig.
Och det verkar som att med inloggningsrutorna uppe till höger i Nya ramverket. När inloggningen fungerar med rutorna uppe till höger så kommer SH också ihåg mig....

Märklig grej. :va
Det kommer upp en dialogruta med två knappar när jag trycker på Posta snabbsvar.
Stay on page, Leave page.
Jag trycker på den ena och inget händer. Inlägget ligger kvar. Jag försöker posta igen,
dialogrutan kommer upp på nytt, trycker på den andra knappen och kommer tillbaka till SH. Och nu har det blivit två inlägg.
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Loggar in igår vid ca 22:30. Inloggningen funkar utan problem med inloggningsrutorna uppe till höger.
Loggar in idag vid ca 06:30. Nu blir det Dialogrutorna igen.
Med samma dator. Linux Mint 13 och Firefox 38.0.5
Jag har fått en känsla av att chansen för att kunna logga in med "inloggningsrutorna uppe till höger" är större på nätterna.
Den stora skillnaden är att med inloggning med Dialogrutorna i nya ramverket gör att SH kommer ihåg mig.
Med gamla ramverket kom SH inte ihåg mig.
Och det verkar som att med inloggningsrutorna uppe till höger i Nya ramverket. När inloggningen fungerar med rutorna uppe till höger så kommer SH också ihåg mig....

Märklig grej. :va
Det kommer upp en dialogruta med två knappar när jag trycker på Posta snabbsvar.
Stay on page, Leave page.
Jag trycker på den ena och inget händer. Inlägget ligger kvar. Jag försöker posta igen,
dialogrutan kommer upp på nytt, trycker på den andra knappen och kommer tillbaka till SH. Och nu har det blivit två inlägg.

Skärmdumpar på det vore bra. Detta med dubbelpostning uppstår enbart när servern av någon anledning har hög belastning eller ger ett felaktigt svar. Men det bör ju snarare ske på dagen kan tyckas.

Önskar jag visste vad problemet är! Inte så att jag inte försöker hjälpa...!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej Swedie

Hade du någon nytta av att jag bifogade loggen som du efterfrågade ?

Ursäkta att jag inte svarat!

Jag tittade på loggen och det är inget märkvärdigt där utöver att vad du ser är adblock som är i farten. Vad som ev. kan vara som följdfel pga detta är att andra javascript inte laddas korrekt och därmed ger oönskade resultat.

Är de problem som uppstår alltid runt ett visst klockslag? Känns lite så? Tidiga mornar eller sen kväll / natt?
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Nej

Har inget att göra med klockslag för mig - Om man rensat historiken i webbläsaren eller kört med ccleaner etc så MÅSTE man markera "komihågmig" rutan för att bli insläppt. Kan trycka hur många ggr som helst annars, det intressanta är att man ändå bara gjort av med ett inloggningsförsök.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Inloggningen funakde direkt 10:59 med rutorna upp till höger, medelanderad och allting ! :)
Men Swedie, inget problem för mig. Jag kommer in direkt (ibland) eller med Dialogrutorna. :)
Och det positiva med nya ramverket är att SH kommer ihåg mig. Mycket längre än förut. :)

20150712 05:10 så blev det Dialogrutorna igen. :)
 
Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Efter några dagr med inloggning via dialogrutorna. Allt fungera bra ! :)
Så kom jag nu 17:58 in diReKt via rutorna uppe till höger ! :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Efter ett par dagar med inloggning via Dialogrutorna kom jag nu in diReKt via rutorna uppe till höger. :)
Kan det beror på att jagg halkade på "knappen" och tryckte två gånger.
En gång till snabbt efter första trycket? :va

11:20 Loggar jag in på nytt efter startat datorn. Nu tar jag medvetet och trycker på knappen "Logga in" uppe till höger, två gånger snabbt efter varandra. Och kommer in direkt ! :)

Försöker samma knep vid inloggning ca 13:55. Nå då hjälper inte två snabba utan det blir dialogrutorna igen. Men Dialogrutorna funkar ju bra ! :)
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Efter ett par dagar med inloggning via Dialogrutorna kom jag nu in diReKt via rutorna uppe till höger. :)
Kan det beror på att jagg halkade på "knappen" och tryckte två gånger.
En gång till snabbt efter första trycket? :va

11:20 Loggar jag in på nytt efter startat datorn. Nu tar jag medvetet och trycker på knappen "Logga in" uppe till höger, två gånger snabbt efter varandra. Och kommer in direkt ! :)

Försöker samma knep vid inloggning ca 13:55. Nå då hjälper inte två snabba utan det blir dialogrutorna igen. Men Dialogrutorna funkar ju bra ! :)

Grejen är att jag inte gjort något alls... Struligt värre för dig. Ledsen för det. :gnissla
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Grejen är att jag inte gjort något alls... Struligt värre för dig. Ledsen för det. :gnissla

Tat lugnt, ta en toy Swedie. Jag kommer ju in varenda gång nuförtiden i det nya ramverket ! :)
Och jag är JÄTTENÖJD . :) För i det nya ramverket kommer SH ihåg mig. :)
Inte som FÖRR att när jag skrivet ett inlägg, ja då var jag utloggad :( när jag skulle posta det !
Nu kommer jag alltid in. Med Dialogrutorna eller direKT. :)
Och SH minns mig ! :)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tror jag kommit på hur jag skall komma in direkt med hjälp av rutorna uppe till höger och inloggningsknappen:
Knepet är att trycka på inloggningsknappen nån sekund. :)
INTE trycka och SNABBT släppa inloggningsknappen.
Som jag brukar. :rodnar
För då blir det Dialogrutan. Vilket ju alltid fungerar ! :)
Även med snabba pekfingret ! :)

Tryckte flera sekunder på inloggningsknappen nu på eftermiddagen. NIX.
Men dialogrutan fungerar ju alltid ! :)
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top