Byte ramverk, idag!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hej och ursäkta så kort notis! Men vi tänkte byta ramverk idag för sajten. Det innebär att när det väl påbörjas, så stängs sajten ner under några timmar. Det ska vara klart innan 16.

Vad som sker är att bloggarna komme migreras över till vbulletins inbyggda, de har fler och jätte bloggfunktioner. Samt nytt köp och sälj samt nytt garage / projektsida.

I början kan det vara lite tid att vänja sig. Kom med tips och förslag efteråt så kommer jag fixa o dona vad ni önskar!

 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Då var bytet klart, om än att ni inte kan komma åt allt just nu :) När som helst slås trafiken på!

Skriv gärna här era önskemål om förändringar etc.

Vad jag gärna se att ni testar är det nya Garaget. Det är lite som en Projekt-avdelning. Det är rätt basic, men jag hoppas det kan få till lite schystare profilsidor för er som användare, samt på era hojar.

Gamla bloggar, samt garaget är överflyttade till "Bloggar" enbart. Vänligen ha överseende med att saker helt enkelt förändrats. Mycket som ändrats tekniskt, och allt gick inte att lösa / behålla.

:smasha
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Finns det något sätt att dela upp bloggarna i flera olika områden?
Och, det går lite segt, är det bara warmup eller behöver någon mata serverhamstern? :hihi
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Ha! Om man lägger in en annons kan man välja Volvo som tillverkare, men inte Ducati. :hihi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Finns det något sätt att dela upp bloggarna i flera olika områden?
Och, det går lite segt, är det bara warmup eller behöver någon mata serverhamstern? :hihi

Bloggarna är lite vad de är, tyvärr. Ska försöka undersöka om det går göra roligare.
Du kan som bloggar nu kategorisera dina inlägg. Och ju fler kategorier som skapas av användarna, ju mer sorterbart ska det bli för alla.

Ang prestanda. Vi provade lite olika ändringar på instanserna i AWS, men sådär blev det.
Men nu bör det rulla på. Det kan säkert vara lite inkörning som får tweaks i veckan. :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vart tog snabbnavigeringen till sparade forumdelar vägen?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
sh-update.jpg

Det där såg lite knepigt ut.
Sedan verkade det inte gå att välja filer på den vanliga uppladdaren, utan fick byta till den enklare varianten. Men det kan ha varit någon hicka i min browser med, den är lite knepig med filuppladdningarna på SH ibland.
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Jag får inte upp några annonser... Annars, bra jobbat! :)
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Klickar jag på min egen profil står där:
Yrke K1200S ;)

sen finns det en stor +0 och en -0 också, vad betyder siffrorna och hur får man plus/minus?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Snabbnavigeringen vill jag ha tillbaka. Bra när man tar ett snabbkik och kan se senaste
uppdaterade trådarna.
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Har ni bytt fonten till forumtrådarna och på förstasidan? Ser skit ut på min dator. Öppnar man en tråd så ser texten däremot helt normal ut.
Kör Arch linux och Firefox 37.0.1
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
IMG =


:mattias
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Riktigt snyggt men jag saknar funktionen mitt konto och sparade länkar.
 

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Ort
Södertälje
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Dumt att både nya och gamla trådar är i samma storlek nu och inte som innan, nya med fet text och gamla med vanlig. Nu måste man titta på datumet till höger.
 

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Ort
L-A
Hoj
Ducce M1200
Varför är avataren borta när man går in på profilen?
Och jag har liiite svårt att förstå varför man inte kan få se när det kommer upp något nytt i "mc-grupper i Sverige", men Motorrad skall ha plats för 30 löpsedlar.
Jovisst, jag vet, pengar till Egmont. Men det är väl för tusan ett forum, eller?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top