"Josefs" irrfärder i Speedster

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Hade lite tråkigt på jobbet häromdagen och sträckläste Fordons tråd. Mycket underhållande och tydligen inspirerande.

Jag har länge tänkt att man borde ju iaf testa att rejsa men tyckt det gått åt på tok för mycket tid och pengar för bara någon timmes körning per rejshelg.
2011 inleddes med köp av ett renoveringsobjekt till hus och en snabbt växande mage på frun vilket tydligen ändrade min inställning lite: En timmes körning på samma helg är ju skitmycket, har inte kört så mycket på så kort tid sedan 2013 och vad är väl pengar när man får chansen att komma bort från skrikande barn och krav på att taket ska vara tätt osv...

Det är tydligen dags att rejsa!

Jag har inte riktigt samma inställning som Fordon tror jag, tänkte köra på följande deviser:
1. Det låter både dyrt och onödigt!
2. Jag får kolla om jag har något i skrotlådan.
3. Äh, det löser sig nog...

Har absolut ingenting förberett, inga pengar och ingen tid över så debuten får vänta till omgång 3. Borde vara gott om tid.:rolleyes:

Att göra-lista 2015:
Racepolisonger. Klart
Hoj. Klart
Licens. Klart
Transport. Klart
Anmälning. Klart
Inte komma absolut sist. Klart

Oj, jag ska visst köra ett race 2016 också, ny att göra-lista:

Tappa 20kg.
Jobba som instruktör minst 4 dagar för att få lite tid i sadeln.
Besöka Kinnekulle för att känna på den fina asfalten.
Minst två träningsdagar på Åsen.
En helg Speedster på Åsen.
Minst ett torrace.
Slå 5 andra i Speedster.
Köra under 1:20 på Åsen på kval och race.
Köra A2 om hojen fortfarande platsar.
Inte komma sist i A2.


Kanske finns mer som borde upp på listan men äh, det löser sig nog...
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Av nån anledning tvivlar jag på att kriteriet "Inte komma absolut sist" inte kommer vara ett problem. Förutsatt att du tar med dig en hoj. Som fungerar.
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Jag är i exakt samma läge som du med skillnaden att hoj och licens finns, men har inte kört en meter sen 2012..
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Av nån anledning tvivlar jag på att kriteriet "Inte komma absolut sist" inte kommer vara ett problem. Förutsatt att du tar med dig en hoj. Som fungerar.

Du har väl kvar scarvern. ;)
Klart jag har kvar min pärla. 36kW på 200kg citypendlare gör att jag kan få ligga i lite för att inte hamna sist. 22 hästar mindre än en er-6a som iofs bevisligen är en vinnarhoj. Äh, det löser sig nog...
Det låter både dyrt och onödigt!
Mer öl till mig! :fyllisar
Jag får kolla om jag har något i skrotlådan.


Tack för glada tillrop men ingen har hjälpt mig med en uppenbar brist i min att göra lista: Odla racepolisonger!
Är ni rädda för konkurrensen eller???

Edit: licenskurs bokad till 24/5. Måste ut till garaget och gräva fram liket för provstart. Och renovera bromsarna på släpet+besikta.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Roligt att du ska haka på speedster cup! Helt rätt val :) lycka till den 24:e! :rock
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Hittade Scarvern i ett hörn under en hög rörisolering. Någon idiot hade satt den på underhållsladdning utan att koppla bort batteriet från hojen och sedan dragit ur fel skarvsladd någon gång sedan 2013. Nytt batteri är beställt men det känns både dyrt och onödigt!

eBays billigaste set fotpinnar är också på väg. Gjorda för en cbr600 men det löser sig säkert.

Från en polares skrotlåda kommer en ljuddämpare från en R1 -02. Min orginalburk har inbyggd kat och skrapar dessutom i backen så den funkar inte. Har även ett kolfiberslipon som är omöjligt att få tyst nog.
Förhoppningsvis kan jag bygga ihop något av R1-burken och röret från sliponet.

Släpet har körförbud men 8 nya bromsbackar är beställda, hoppas dom kommer snabbt så jag får ordning på det till helgens utflykt. Boggiesläp ligger bra på vägen men 4 bromsar som ska fixas suger hårt när det är besiktningsdags.

Finns en del att göra men nu är jag på gång iaf!

Någon som har tips på bra polisonggödning som inte är dopingklassad?
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Du får inte köra med scarvern när jag ska vara med! Jag kommer få höra det av sambon tills öronen trillar av om jag blev ifrånkörd av "lill-karlssons tvillingbror"! Skiter det sig med släpet kan jag eventuellt få in dig o scarver i bilen, har inte riktigt bestämt mig om jag ska dit o köra samtidigt. Men bara om du låter mig komma före dig på racet sen! :fyllisar
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Förhoppningsvis kan jag bygga ihop något av R1-burken och röret från sliponet.

För er som inte känner Josef kan det vara på sin plats att nämna att han trimmade Peter Lindéns hoj i Albacete med två salladskålar på TTXGP-finalen 2010.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Du får inte köra med scarvern när jag ska vara med! Jag kommer få höra det av sambon tills öronen trillar av om jag blev ifrånkörd av "lill-karlssons tvillingbror"! Skiter det sig med släpet kan jag eventuellt få in dig o scarver i bilen, har inte riktigt bestämt mig om jag ska dit o köra samtidigt. Men bara om du låter mig komma före dig på racet sen! :fyllisar
Jag har gott om polare med vagnar att låna så jag sitter inte i sjön om jag inte får ihop min men det kunde ju vara trevligt med samåkning oavsett.

Jag lovar att släppa dig före, då har jag iaf något att skylla på. Sen kanske jag bryter mitt löft om jag kan, all is fair in love and RR.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top