Sidan 7 av 7 FörstaFörsta 1234567
Resultat 121 till 126 av 126
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Aprilia RS250
    Citat Ursprungligen postat av Jolle55 Visa inlägg
    Var får jag tag på "Nisse" plåtslagaren?
    Det ser ut som ett riktigt snyggt jobb! Hur dyr är en sån där tank?
    PM till mig så kan jag förmedla kontakt men jag har väntat sedan oktober på min tank.....

- - - Updated - - -

Citat Ursprungligen postat av Tommy36 Visa inlägg
    PM till mig så kan jag förmedla kontakt men jag har väntat sedan oktober på min tank.....
    Jag gav 8000:-

Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Aprilia RS250
    Hej! Jag ska ge mig på att bestycka förgasarna på mitt bygge och undrar om någon har erfarenhet av Koso AFR mätare?? Verkar ju vara ett utmärkt hjälpmedel...??

Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Du säljer väl inte nu till någon väl bemedlad engelsman utan att vi fått se en provkörning....

Fast jag väntar ju på nästa bygge också...

Medlem ThomasSs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    zx10r
    En kompis har en sådan liggande.
    Jag tror säkert du får låna den om du inte vill handla en egen?

Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Aprilia RS250
    Citat Ursprungligen postat av Mats757 Visa inlägg
    Jag har inte varit så aktiv på ett längre tag, så jag har missat den här tråden.
    Är själv i samma banor. En FZR400 ram och en RD350 motor som ligger på golvet och vill paras ihop. Dock vet jag inte om jag är helt nöjd med ramen, storleksmässigt och vikt, helt OK. Men lite FET över "Cylindrarna/Toppen". Behöver den inte vara med en RD motor.

Men, varför kom du fram till Athena 421 kit?
    Jag inser att det är en djungel och jag ändrar mig från dag till dag vad jag ska köpa för prylar. Från början var jag inne på 495cc... 500cc är ju en magisk gräns på något vis. Men så insåg jag att stora kolvar begränsar vettiga kanaler, pga att cylindrarna sitter tätt. 72mm går bort och 68mm kanske är vettigare.
    Att göra urtag i vevhuset för större vevaxel ser jag inte som ett problem. Fräsarna står på rad i Dalarna. 7mm extra slag fixar man utan att svetsa i vevhuset. Å andra sidan, svets och Epoxi finns det också.
    Jag har fastnat för 443cc Kit 61 i slag och 68 i borr... Eller?
    Vill ju helst köra kvadratiskt.
    Kanske är lika bra att köra på det vanligaste Kittet på marknaden 421. MÅNGA som kör på det...
    Ursäkta sent svar!! Jag funderade mellan detta kit med en RD motor eller att trimma standard motorn. Det finns nya kit till RGV motorn som tar den ända till 500cc. Jag kom över ett Athena kit av en kille här på forumet och det är beprövat så därför valde jag det. I vinter hoppas jag få tid att färdigställa hojen och kunna prova den på bana till sommaren.. Går det framåt med ditt projekt som låter väldigt spännande??

Medlem Mats757s avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Hoj
    FZR1000, ISR, SV650, Super Tenere
    Jag försöker komma över delar i den mån jag hittar.
    Ska över till Kalifornien i januari. Tanken att fylla handbagaget på vägen hem, se vad man kan hitta

MEN först göra färdigt lite andra projekt....
    Mats

Citat Ursprungligen postat av Jörgen Karlsson Visa inlägg

Det är så att man fnittrar när man får syn på burkar, kolvar och ventiler.......

Sidan 7 av 7 FörstaFörsta 1234567

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lastbilar kan oxå visa känslor och uppskattning, är det en ny variant av AI-styrda lastbilar?

steffe
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här