Uppklassning?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Funderar oxå på att hoppa upp till dom röda :) åkte 1.44 nu sist så man hade ju inte kommit sist
Men lite osäker:confused:

Känner du att du vill/kan utvecklas vidare (vilket alla vill/kan) så är det bara att köra med lite snabbare killar. I Speedster är kanske få lika snabba eller snabbare än dig med tanke på din tid på torpet, i Rookie 1000 har du en hel bunt med förare att jaga så du kan bli ännu snabbare:tummenupp

Men man ska inte låta andra hetsa en till sådana här beslut utan bestämma det själv (osäker på om du är helt ny inom RR och så snabb). Men med tanke på den känslan man får av ditt inlägg så vill du upp till Rookie:tummenupp
 

Mr Nilsson

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2010
Ort
Åhus
Hoj
Bmw s1000rr, Husaberg 390
Känner du att du vill/kan utvecklas vidare (vilket alla vill/kan) så är det bara att köra med lite snabbare killar. I Speedster är kanske få lika snabba eller snabbare än dig med tanke på din tid på torpet, i Rookie 1000 har du en hel bunt med förare att jaga så du kan bli ännu snabbare:tummenupp

Men man ska inte låta andra hetsa en till sådana här beslut utan bestämma det själv (osäker på om du är helt ny inom RR och så snabb). Men med tanke på den känslan man får av ditt inlägg så vill du upp till Rookie:tummenupp

Ja man har ju tid att fundera e ju ett tag till nästa race
Men du har nog rätt fler snabba förare att jaga så kanske kan man kapa lite till
Fick 1,03 som bästa på Sviestad i fjol så man har mycke kvar:Bugar
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Ja man har ju tid att fundera e ju ett tag till nästa race
Men du har nog rätt fler snabba förare att jaga så kanske kan man kapa lite till
Fick 1,03 som bästa på Sviestad i fjol så man har mycke kvar:Bugar

Med 1.03 på Sviestad ligger du nog i den övre fjärdedelen i Speedster. Kanske t.o.m. pallplats...
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
EN tråkig detalj / broms i flytten till Rookie är att anmälningsavgiften varit ca 900kr dyrare än Speedster.
Slantar som alla vet behövs till många andra saker på inköpslistan.

Motivet till höga anmälningsavgifter är ju få deltagare, men nu när antalet deltagare totalt stiger kanske det vore på sin plats att justera anmälningsavgifterna därefter.
Trots en del tveksamma röster under förra säsongen har ju Speedster verkligen fungerat som inkörsport/plantskola för intresset verkar ju jättestort i år. Som flera skriver vore det naturligt att flytta de snabbaste uppåt när det fylls på underifrån.

För att summera: billigare racing=fler utövare=mer liv i sporten=mer kul.:banana

Önskelista:
*Fler heldagsträningar på våra olika banor (klubbarna har här chans att tjäna lite till klubbkassan)
*Fler enkla "klubbrace" till rimlig kostnad
*En bättre planerad tävlingskalender än innevarande år. 1:a racet när folk plockar av dubbdäcken & ställer undan snöskyffeln, 2:a nästan 2 månader senare. Verkar dålig resurshushållning med sommar, i ett sommarfattigt land som Sverige.

Så nu ska jag inte gnälla på hela året...:)

//Japp
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Vi lämnar försäkringsfrågor, RR's vara eller inte vara samt privata och klubbars arrangemang av träningar till en annan tråd.

Denna skall handla om eventuella uppklassningar :)
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Tänkte bara säga att jag lämnar Speedster Cup nu och krigar vidare i Rookie 1000!!
Hoppas fler av er snart hänger på!
Ser fram emot Gelleråsen. Ska bli riktigt kul! Får hoppas man inte blir utkvalad bara.

Det har varit skitkul såhär långt och jag har fått upp lite fart trots allt. Hoppas på att kunna plocka upp ännu mer fart i Rookie framöver.

Vi ses! :banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
EN tråkig detalj / broms i flytten till Rookie är att anmälningsavgiften varit ca 900kr dyrare än Speedster.
Slantar som alla vet behövs till många andra saker på inköpslistan.

Motivet till höga anmälningsavgifter är ju få deltagare, men nu när antalet deltagare totalt stiger kanske det vore på sin plats att justera anmälningsavgifterna därefter.

Anledningen till att Speedster fått lägre anmälningsavgifter är väl två; arrangörerna jobbar precis som langare som delar ut gratisknark, och hoppas få er hookade på RR-drogen, samt för att ni kör kortare race än Rookie. Så, när ni fastnat i beroendet, och blivit RR-knarkare på riktigt, då får ni köra längre race och betala mer. :)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tänkte bara säga att jag lämnar Speedster Cup nu och krigar vidare i Rookie 1000!!
Hoppas fler av er snart hänger på!
Ser fram emot Gelleråsen. Ska bli riktigt kul! Får hoppas man inte blir utkvalad bara.

Det har varit skitkul såhär långt och jag har fått upp lite fart trots allt. Hoppas på att kunna plocka upp ännu mer fart i Rookie framöver.

Vi ses! :banana

LYCKA TILL, du kommer inte att ångra dig! Att bli omkörd är BÄSTA skolan om man vill bli snabbare; jag vet, jag har blivit omkörd MASSOR med gånger!!!!!:fakta:):tummenupp:tummenupp
 

Kjellar

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2011
Ort
Motala
Hoj
Aprilia Tuono-06 och en Mille räser
Tänkte bara säga att jag lämnar Speedster Cup nu och krigar vidare i Rookie 1000!!
Hoppas fler av er snart hänger på!
Ser fram emot Gelleråsen. Ska bli riktigt kul! Får hoppas man inte blir utkvalad bara.

Det har varit skitkul såhär långt och jag har fått upp lite fart trots allt. Hoppas på att kunna plocka upp ännu mer fart i Rookie framöver.

Vi ses! :banana

Lycka till! Du gör helt rätt och du kommer bli snabbare. Detta visar att Speedster fungerar. Jag kommer att heja på dig.:yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänkte bara säga att jag lämnar Speedster Cup nu och krigar vidare i Rookie 1000!!
Hoppas fler av er snart hänger på!
Ser fram emot Gelleråsen. Ska bli riktigt kul! Får hoppas man inte blir utkvalad bara.

Det har varit skitkul såhär långt och jag har fått upp lite fart trots allt. Hoppas på att kunna plocka upp ännu mer fart i Rookie framöver.

Vi ses! :banana

Wooh! :D :banana

Bra att ni snabba smiter vidare, så jag kan ta det lugnt nästa år. :hihi
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
LYCKA TILL, du kommer inte att ångra dig! Att bli omkörd är BÄSTA skolan om man vill bli snabbare; jag vet, jag har blivit omkörd MASSOR med gånger!!!!!:fakta:):tummenupp:tummenupp

:rofl

En gång till...

:rofl

- - - Updated - - -

Tänkte bara säga att jag lämnar Speedster Cup nu och krigar vidare i Rookie 1000!!
Hoppas fler av er snart hänger på!
Ser fram emot Gelleråsen. Ska bli riktigt kul! Får hoppas man inte blir utkvalad bara.

Det har varit skitkul såhär långt och jag har fått upp lite fart trots allt. Hoppas på att kunna plocka upp ännu mer fart i Rookie framöver.

Vi ses! :banana

Lycka till! Jag hänger nog med nästa år...
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Hoppade efter lite övertalning upp i r600 redan i lördags kväll inför söndagens race.
Absolut inte i topp i speedster, men kom inte sist i r600 heller så antar det var rätt att få jaga lite mer istället. Tycker tidsträning och race vart betydligt "jämnare" i fart vilket kändes bättre.

Tänkte bara säga att jag lämnar Speedster Cup nu och krigar vidare i Rookie 1000!!
Hoppas fler av er snart hänger på!
Ser fram emot Gelleråsen. Ska bli riktigt kul! Får hoppas man inte blir utkvalad bara.

Det har varit skitkul såhär långt och jag har fått upp lite fart trots allt. Hoppas på att kunna plocka upp ännu mer fart i Rookie framöver.

Vi ses! :banana
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag siktar på att odla kulmage och långt vitt skägg, sedan skall jag ta med en gungstol till varje tävling och säga till ungdomarna att jag minsann har varit med och kört Speedster Cup ända sedan starten och att jag är den ende av ursprungsförarna som är kvar. Sedan skall jag skryta om att jag har kört med er allihop som ligger i Superbike/Superstock/MotoGP/SBK/BSB/etc då.
:tomten
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag siktar på att odla kulmage och långt vitt skägg, sedan skall jag ta med en gungstol till varje tävling och säga till ungdomarna att jag minsann har varit med och kört Speedster Cup ända sedan starten och att jag är den ende av ursprungsförarna som är kvar. Sedan skall jag skryta om att jag har kört med er allihop som ligger i Superbike/Superstock/MotoGP/SBK/BSB/etc då.
:tomten

Svemo får väl skapa en ny klass för oss när vi blir 70+

Geriatric Cup!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Anledningen till att Speedster fått lägre anmälningsavgifter är väl två; arrangörerna jobbar precis som langare som delar ut gratisknark, och hoppas få er hookade på RR-drogen, samt för att ni kör kortare race än Rookie. Så, när ni fastnat i beroendet, och blivit RR-knarkare på riktigt, då får ni köra längre race och betala mer. :)
Undrar om SVEMO ser sig själv i den beskrivningen?! :rofl :D
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top