Delar till ktm 640 duke 2, 2004

lissan

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2015
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 duke 2
Hejsan! Jag har precis köpt en mc att övningsköra på för mellantung mc-körkort. Den är strypt och allt(svindyrt). Det som behövs är en liten basic service och eftersom jag är lite nybörjare vet jag inte vad som gäller. Allt gäller alltså en KTM 640 duke 2, 2004.

Jag ska smörja kedjan(har redan spray), rengöra luftfilter, byta oljefilter och tändstift. Det jag undrar över är vilket tändstift jag behöver: DCPR8E fast toppmutter, eller DCPR8EIX. Och vilken storlek ska jag ha på kopparbrickor? finns allt emellan 6-8 mm till 14-20 mm.

Om nån vet sen hur det är med att ställa in ventiler och sånt på en sånhär cykel kan den gärna skriva! Hur lång tid emellan det bör gå innan dem justeras, eller om de behöver justeras överhuvudtaget. Om ni har nått tips på nått annat som verkligen behöver servas får ni också gärna säga till.

Tack! :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
KTM säljer ett Service kit där båda oljefilter samt alla kopparbrickor och o-ringar samt packningar ingår.
Reservdelsnr heter: 00050000061 277kr

Tändstift fungerar både DCPR8EIX och DCPR8E. EIX är lite finare material men i realiteten är skillnaden minimal.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Olja och filter 250-500 mil. Ventiljustering 250-500 mil. Helrenovering 2500-3500mil.

Att lära sig justera ventilerna är lätt om man har viss mekanisk vana. Men att beskriva hur man gör i text är oändligt mycket meckigare.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jättebra svar!! Och tack för länkarna. Dock ska jag köpa ett kit på http://www.xlmoto.se/castrol-power1-olja-och-oljefilter-2/ktm-640-duke-2004

Så jag måste veta storlek på kopparbrickorna... nån som vet?