BMW R nineT-tråden

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Lägger upp en till före och efter
40f2d5bc4b290180662db04ccd76e5d3.jpg


Skickat från min OnePlus 7 via Tapatalk
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Bekännelse: Jag som bitter anti-hipster purko är dtrött på caféräcers och trots det så har jag en oroväckande dragning till den klassiska svarta R nineT med ekerfälgar. Hade jag inte haft den bästa hojen jag någonsin ägt så vette fan om jag inte lagt fingrarna på en sån.
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Nån av er R9tti folk som är över 1.90m?
Den lockar mig med sin enkelhet och brist på "lull"
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
nu har jag köp en BMW R nineT/5 Sålde min BMW K1300 Motorsport 2017.
Blev en fiske båt Linder Catch 445. Slut åkt.
fick diagnosen prostata canser 2017.
opererad 30/11 2017. återfall2018 :huvet
strålning 2019 35 ggr prov 10/7 19 0 i psa värde
Så BMW r nineT /5 i Classik Bike.
En sån måste jag bara ha.
Nu har jag en 14 dagar i närheten av Adenau bokat till sommmaren
Längtar redan :tummenupp
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
går i tankarna på byta hoj... och har kikat lite på r nine t pure... enkel och snygg.
men har hört väldigt spridda åsikter och upplevelser av bmw´s kvalitet på sina motorcyklar och undrar nu såklart om någon av er r9t förare här har haft några problem med era motorcyklar och i sådant fall hur mycket och vad för problem???
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Egentligen borde jag inte svara eftersom jag är lite skeptisk själv, men ändå inte...
Jag hade en 2010 R1200GS ADV som jag jag körde felfritt i tre säsonger sedan sålde till en kompis för en 4-5 år sedan, jag hade inga problem och mig veterligen har det fortsatt så för kompisen.

Idag har jag 2 BMW, en HP2 Sport och en R nine T Racer och inga problem med dom heller, däremot har jag fått för mig att det är hypernoga att sköta servicarna till punkt o pricka, mer med BMW än andra fabrikat jag har.

Problem med ärg i ABS styrenheten är en klassiker och en dyr sådan, en annan kompise åkte på en reparation på nästan
20 000:- på sin HP2 Sport efter 900 mil då det började läcka mellan kardan och motorblocket, garatin hade gått ut och trots låga mil var det svalt ntresse fån BMW sida, tror dock han fick viss hjälp med delar...

Men oven nämda kompis har ytterligare 3-4 BMW som inte orsakat några problem genom åren så fan vet, som sagt, skulle nog inte svarat då ingen blir klokare av det här:gnissla:)
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Egentligen borde jag inte svara eftersom jag är lite skeptisk själv, men ändå inte...
Jag hade en 2010 R1200GS ADV som jag jag körde felfritt i tre säsonger sedan sålde till en kompis för en 4-5 år sedan, jag hade inga problem och mig veterligen har det fortsatt så för kompisen.

Idag har jag 2 BMW, en HP2 Sport och en R nine T Racer och inga problem med dom heller, däremot har jag fått för mig att det är hypernoga att sköta servicarna till punkt o pricka, mer med BMW än andra fabrikat jag har.

Problem med ärg i ABS styrenheten är en klassiker och en dyr sådan, en annan kompise åkte på en reparation på nästan
20 000:- på sin HP2 Sport efter 900 mil då det började läcka mellan kardan och motorblocket, garatin hade gått ut och trots låga mil var det svalt ntresse fån BMW sida, tror dock han fick viss hjälp med delar...

Men oven nämda kompis har ytterligare 3-4 BMW som inte orsakat några problem genom åren så fan vet, som sagt, skulle nog inte svarat då ingen blir klokare av det här:gnissla:)

kanske ej klokare...men alla svar uppskattas. tack
 

Falk1n

Medlem
Gick med
23 Apr 2019
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS
Edit: hade läst fel.

Till frågeställaren kan jag säga att jag har en hoj med precis samma motortyp som finns i r nine t, en R1200GS-12. Har inte haft ett enda problem som inte varit självförvållat :) Köpte cykeln med 226 mil på mätaren hösten 2018. Den enda service den hade fått då var oljebyte vid hundramilaservicen. Bromsvätskan var således original från fabrik och inte bytt på sex år. Inte heller detta har visat sig problematiskt på snart två säsonger och ca 1200 mil.

Karaktären i den luft/oljekylda boxern är stark. Prova!

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Hallå i tråden !!
Nu har farbrorn (alltså jag) börjat inse att det kanske har sin charm att softa runt på en boxer istället för att ligga som en vimpel bakom kåpglaset och jaga nästa kurva.

Nu är jag sugen på en R Nine T minsann, jobbade ju på BMW med både bilar och mc för några år sen så jag är van vid karaktären, vikten osv på dem (de dems)

Vad har ni gjort för mods (nej, jag har inte läst hela tråden) på era cyklar, tagit bort avgasspjället, moddat luftburk, eller övriga uppdateringar för trevligt ljud och hyfsat svar i maskineriet?

Minimalism är mitt motto så inga options i form av billet-grejor å sånt trams.

Hit me... :hej
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top