BMW R nineT-tråden

Cfaspen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Stockholm
Hoj
BMW RnineT -16
Jag dammar fram min i början på nästa vecka! +10 grader i till nästa helg.

Ska bli fint. Har finjusterat clip on styret och, tror, jag hittat en vinnande körposition :) första bandagen bokad till 6e maj

Coolt! Hoppas det blir bra med styret! :)

Var har du bokat 6 maj? En polare bokade SMC AK den dagen...jag har för mig att jag bokade SMC "Prova på" på Arlanda 7/5!
 

Cfaspen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Stockholm
Hoj
BMW RnineT -16
Foto 2017-03-10 16 22 04.jpgFoto 2017-03-10 16 22 31.jpgFoto 2017-03-10 16 22 37.jpg

Några sköna bilder på en polares 9T Scrambler som han just har bytt styre på, höjt framstänkan något och monterat dämpardamasker fram och grips för passagerare....störtskön!:rock
 
Last edited:

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Tuono
Nä, det var dåligt drag här nu över vintern! :) Jag sålde tyvärr min, saknar den! Var är det för 9T du kör?:banana

en från 2016, jag är riktigt nöjd! Köpt en öhlins bakdämpare som åker på nu till helgen, tyckte den var alldeles för slirig i kurvor med originalet. Har åkt sporthoj hela min mc karriär, går ju inte riktigt att jämföra ;)
 

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Forserum
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Länge sedan sedan jag skrev här på Sporthoj.
Kört lite allt möjligt men köpte en Scrambler i slutet av November och passerar snart 500 mil. störtnöjd :)

Någon som har koll vilket depåstöd man skall köpa?

2yl4uvb.jpg
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Jag leker med tanken att trimma hojen med lite dekaler och kåpor under vintern.
Har målat lite, i PAINT. Så förutom att ögonen blöder pga det, tror ni det kan vara något?

Det är då Bellypan, och sen en Rizoma fairing på lyktan. Lite lack och klisterlappar.
Så ingen mega insats. Kan det bli ballt? Eller kommer det se biltema ut?
View attachment 433137

Jag tänkte rapportera tillbaka här, 1.5 år senare. Körde på det :) här är resultatet:
SznoEGN.jpg
 

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Hej!
Någon av er som bytt batteri på er R9T utan att montera av hela tanken?
Tidigare ägaren har satt dit ett riktigt klent batteri som jag tänker byta ut.
 

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Hej!
Någon av er som bytt batteri på er R9T utan att montera av hela tanken?
Tidigare ägaren har satt dit ett riktigt klent batteri som jag tänker byta ut.

Jag gjorde det förra helgen.
Lossade tanken fram och bak, sen fick en kompis lyfta upp den så tog jag in och ut batteriet. Då behövde man inte koppla ur soppaslang osv.
 

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Jag gjorde det själv tillslut. Som du sa men petade in en kloss under tanken gör att få den att stanna uppe medans jag pillade ur det gamla och i det nya. Gick med lite tålamod.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Har inte varit inne på sporthoj.com på ett tag men tänkte höra med er i tråden (även om den inte verkar vara superaktiv) om någon har erfarenthet eller tankar kring SpeedPro Cobra's Slip On. Funderar på ett Powershot XL.

Framgår inte från deras sida men tänker att ofta är ju slip on gjorde för vissa märken och modeller, behöver man mappa om efter att man installerat ett sådant tror ni?

Har även mailat dem och väntar svar, men tänkte att ni här kanske hade lite input att dela med er av.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Har inte varit inne på sporthoj.com på ett tag men tänkte höra med er i tråden (även om den inte verkar vara superaktiv) om någon har erfarenthet eller tankar kring SpeedPro Cobra's Slip On. Funderar på ett Powershot XL.

Framgår inte från deras sida men tänker att ofta är ju slip on gjorde för vissa märken och modeller, behöver man mappa om efter att man installerat ett sådant tror ni?

Har även mailat dem och väntar svar, men tänkte att ni här kanske hade lite input att dela med er av.
SpeedPro säger att det inte behöver mappas om.
Här är bild efter montering

d3171b91c92d92d03383ccaad3add1f2.jpg


Skickat från min OnePlus 7 via Tapatalk
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top