Uppmaning! Hälsa. Alltid.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag hälsar bara tillbaks när de är någon enstaka hoj som hälsar.. Inge aktivt själv då..

Va ju någe heltannat för i tiden när hojar inte va så vanligt..
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Jag hälsar alltid, gjort så sen 1982 och kommer göra så tills jag åker promenadscooter och förmodligen även då :) Jag tycker det är kul och inget jag absolut behöver göra men jag gör det ändå. För ett antal år sedan var jag i Kungsbacka på min cbr954, stannade vid ett stoppljus och helt plötsligt hade jag en 20ish HA-åkare runt mig, alla hälsade och var glada, det är det det handlar om, kör hojj och var glad !!.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Mötte en ktm super adventure på en enslig sträcka upp mot Falun ikväll och vi både var nog lika töntigt glada att möta en ktm för vi båda vinkade lite extra och ställde oss upp. :D Det gjorde min kväll! Annars möter man väldigt mkt bumsar just från adv-träsket.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
På dagens runda var det någon enstaka som inte vinkade tillbaka, men det kompenserades med råge av killen på en Monkeybike som vevade ordentligt i luften. :yoparty
 

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
Hälsar alltid, typ. Kanske inte vid fullt acc eller knäskrap etc men så mycket det går.
Mest kromslädar som inte vill hälsa tillbaka.... :7peta
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Hälsar ni på dom där trehjuliga Can-Am spyder? i så fall kan man ju hälsa på alla med en Cab också!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hälsar ni på dom där trehjuliga Can-Am spyder? i så fall kan man ju hälsa på alla med en Cab också!

Om jag känner dem - självklart!

Inte fan är det fordonet jag hejar på. Men oftast så sitter det ju en motorcyklist på en hoj, därför hejar jag på denne.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Hälsar ni på dom där trehjuliga Can-Am spyder? i så fall kan man ju hälsa på alla med en Cab också!

Nej, trehjuling är framförda av små barn eller de som inte orkar ta ett A-kort.
Riktigt små barn på trehjuling hejjar jag alltid på.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Riktigt små barn på trehjuling hejjar jag alltid på.
Följdfråga! Hur många varvar när barn ger tecken åt en att varva?
Jag gör det ibland beroende på omgivning i övrigt, men det låter lite töntigt när jag har originalburken på.
dom brukar hur som helst bli rätt nöjda :tummenupp
 

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
MT-10
Varvar gärna men oftast vill de se bakhjulsåka, vilket jag inte riktigt känner mig bekväm med ännu. Men jag ska öva...
:gnissla
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Åkte en en bit idag åxå. Mej hälsar 95 % på. Även låga harleys med högt styre. Så på det stora hela är det trevligare ute i det verkliga livet än här. Tycker folk här mest är oense här?Fast å andra sidan är det bara på zoopet (ett forum för djur å i mitt fall akvariefiskar) som det har varit trevligt på?
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Det blir ju ett jävvvla vinkande om jag skall vinka till alla trafikantgrupper!
Jag har, utöver mc, bil och båt och trampcykel och promenerar och åker buss å spårvagn ibland, - jag kan inte hålla på och vinka till alla! Hur skulle det se ut? Jag förstår inte varför man ska vinka. De stora flertalet känner jag inte.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Åkte en en bit idag åxå. Mej hälsar 95 % på. Även låga harleys med högt styre. Så på det stora hela är det trevligare ute i det verkliga livet än här. Tycker folk här mest är oense här?Fast å andra sidan är det bara på zoopet (ett forum för djur å i mitt fall akvariefiskar) som det har varit trevligt på?


Meh!

Oense blir man möjligen när man inte kan köra motorcykel. Då kryper irritationen fram, åsso hamnar man här med sin frustration.

Sedan skall vi ha klart för oss att andelen NPF-stollar generellt är hög bland motorcyklister, och tillsätter man kryddan "forumfånar" till anrättningen så uppnås snart nog kritisk massa.

Jag tycker det är lagom mycket bråk här, men å andra sidan anser jag att 'konsensus' är vårt språks fulaste ord.


Du vet inte vad som bubblar under ytan på ditt akvarieforum!

b37878bdbb7daa71abae9d1159b4f5ec.jpg

Det skall nog gå att väcka dem med... :smasha:smasha:smasha


Ämnet!

Jag har säkert svarat i tråden redan, men det blev inte bråk den gången så jag prövar igen.

Det blir lite larvigt att heja när man kör en MC-tät sträcka som Stelvio eller annan moppemagnet.
Visst, hejar någon så svarar jag väl, men...

Men, möter jag någon enda hoj på samma sträcka just innan soluppgången så hejar jag.
Med denne någon delar jag något utöver de två hjul som för oss framåt.
Även han har plågat kroppen genom att kliva upp ur sängen Silly O'clock för att få vara ifred.
Få hålla sin fart, sina spår och se sina vyer utan att störas av myrmarschen uppför berget.

Skulle vi stanna och snacka skulle vi lätt hitta 30 gemensamma beröringspunkter, men något sådant är aldrig aktuellt.
Fyra lyfta fingrar, sträckta bara 2 grader över horisontalplanet, med handen kvar på styret räcker för att tänja den egna bubblan tillräckligt mycket utan att spräcka den, och utan störa hans.

Jag vet. Han vet. Bra så.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Personligen hälsar jag alltid, lite olika beroende på hastighet och vägbeskaffenhet.

I kurvor med rejäla nedlägg hälsar jag alltid med hela armen, vill ju vara lite posör?.

Små barn o tjejer/kvinnor hälsar jag alltid på o små barn får väldigt gärna provsitta om jag e med, en liten teling som får sitta på hojen med stora ögon o dra lite i gasen gör gott för skälen. Att sedan mammorna dessutom blir jätte glada o tycker man e sååååå snäll gör ju saken ännu bättre. ?

4 dagars körförbud kvar sedan e sambon semester över,, då djävlar!!!!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Motorvägen hälsar jag inte på andra, oftast. Har en kass vänsteraxel och vinddraget i 120 är inte skönt (gubbhoj.com). Plus att på motorvägen är vi väl bara för att vi måste?

Däremot hälsar jag i princip överallt annars. Mötte nog en hojåkare till fots i Norge, han var ute med hunden längs väg 3 mitt i ödemansland och vinkade glatt, då blev jag glad efter många timmars ensamhet ?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Motorvägen hälsar jag inte på andra, oftast. Har en kass vänsteraxel och vinddraget i 120 är inte skönt (gubbhoj.com). Plus att på motorvägen är vi väl bara för att vi måste?

Däremot hälsar jag i princip överallt annars. Mötte nog en hojåkare till fots i Norge, han var ute med hunden längs väg 3 mitt i ödemansland och vinkade glatt, då blev jag glad efter många timmars ensamhet ?
Ang motorväg så är det ju rätt ovanligt att det hälsas på de sträckorna här i Sverige. Efter några resor till Europa har jag dock noterat att de hälsar konsekvent även på motorväg där nere så numera gör jag det även här i Sveriges lite allt som oftast.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top