Biltemas barend mirrors ?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ska ju byta speglar till en eller två barend , finns ju Oberon speglar för typ 1800:- + frakt till min lille Italienare , snygga och säkert skitbra , men satt å slösurfade lite och ramlade på
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspeglar-styrande-2000021563/

inte så snygga men verkar fylla sin funktion ..... nån som provat , är det bara rackel rassel och anus , eller funkar dom och fyller sitt syfte , 300 spänn e inte mycket iofs , men kan ju göra roligare saker än att köpa skit för dom pengarna
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Funkar utmärkt! Å snygga? Kan backspeglar vara snygga?:)
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
Har haft dom på tre hojar, funkar fint. Men är ju biltema, på ett par av dom satt "kulan" löst så fick byta.

utCZWdm.jpg
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
är de bara jag som tycker styränds speglar ser skit ut? ska va nån liten jäkel som går inåt isf.
men hur mycket ser man i en sån? en lite enklare spegel som passar hojen är snyggt nog och funkar bättre. el så kör man utan. :tummenupp
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Blir nog ett köp när jag har vägen förbi nån biltema ... ser ut som att dom går att vinkla mera uppåt , eller ha dom rakt neråt , ser lite fånigt ut med mickey mouse öron som sticker ut från styret :)
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
ursäkta min negativa sida, men du har en nästan ny mc. som dessutom är av ett lite dyrare märke.. men du kan inte kosta på henne mer än biltema speglar....

är inte det lite som att klä Angelina Jolie i sopsäck...
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ursäkta min negativa sida, men du har en nästan ny mc. som dessutom är av ett lite dyrare märke.. men du kan inte kosta på henne mer än biltema speglar....

är inte det lite som att klä Angelina Jolie i sopsäck...

Agelina ser bra ut i sopsäck endå jue :D

Oberonspeglarna ser väldigt snarlika ut , samt att jag kanske tycker det ser för täääskigt ut med barendmirrors , isf har jag "bara" kastat 300 i sjön (samt man kan använda speglarna på framtida moppar) , istället för 1800 spänn och som jag troligen inte kan använda på annan hoj

funkar dom och ser vettiga ut så kan jag ju tanka för 1500 spänn istället :)
 

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Tycker man ska skita i om det är biltema eller blablabla-deluxe. Gå på hur de ser ut och prisvärdhet, och hur de funkar.

Ett par barend-speglar jag har testat satt lite dåligt och vred sig för lätt liksom, det är ju synd om man måste sitta och justera de hela tiden. Detta kan speciellt märkas på såna som är foldable, hur den funktionen faktiskt funkar..
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Agelina ser bra ut i sopsäck endå jue :D

Oberonspeglarna ser väldigt snarlika ut , samt att jag kanske tycker det ser för täääskigt ut med barendmirrors , isf har jag "bara" kastat 300 i sjön (samt man kan använda speglarna på framtida moppar) , istället för 1800 spänn och som jag troligen inte kan använda på annan hoj

funkar dom och ser vettiga ut så kan jag ju tanka för 1500 spänn istället :)

förvisso sant att hon antagligen skulle lyckas se bra ut även iförd sopsäck.....:tummenupp
men om du inte ens tycker sådana speglar ser bra ut... varför köpa???
 

Eataz

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 690 Enduro R-15 Tidigare: 990 adventure, bandit 1250, bandit 1200s, fe450, 690 enduro x2, 990 smt x2, vn800
är de bara jag som tycker styränds speglar ser skit ut? ska va nån liten jäkel som går inåt isf.
men hur mycket ser man i en sån? en lite enklare spegel som passar hojen är snyggt nog och funkar bättre. el så kör man utan. :tummenupp

Ser betydligt bättre i dom små speglarna än i vanliga speglar. Ser mer in bakom hojen samtidigt som man ser ut åt sidorna.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
men om du inte ens tycker sådana speglar ser bra ut... varför köpa???

nja , gillar inte alls orginal speglarna , ser helt fel ut , stora , tjocka å klunsiga (samt hyffsat bristfällig funktion om man nu inte gillar att beundra sina armar)
Barend speglar ser iaf vettigt ut stilmässigt , sen hur det ser ut på Brutalen återstår att se , har sett massor av sånna på tex Trajja ST3 , Dragstern och Rivalen har ju någon slags barendmirror orginal , så helt fel ute e man nog inte


//Edit , speglarna i XLmoto länken såg ju faktiskt riktigt vettiga ut
 
Last edited:

Sezzi

Utforskare
Gick med
3 Feb 2013
Ort
Uppis
Hoj
2003 KTM 640 Enduro
Barends är jävligt mkt bättre för att de hamnar längre ut, då ser man bakom sig och inte bara sina egna axlar. Jämför med var backspeglarna sitter på en bil, inte fanken är de monterade frampå huven?:D
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Har också kört på dessa, var mycket nöjd den korta tid de fick sitta kvar. Är ju lite ojämn kvalité på fultemas grejer så bara se till att det är ett vettigt exemplar.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
nja , gillar inte alls orginal speglarna , ser helt fel ut , stora , tjocka å klunsiga (samt hyffsat bristfällig funktion om man nu inte gillar att beundra sina armar)
Barend speglar ser iaf vettigt ut stilmässigt , sen hur det ser ut på Brutalen återstår att se , har sett massor av sånna på tex Trajja ST3 , Dragstern och Rivalen har ju någon slags barendmirror orginal , så helt fel ute e man nog inte


//Edit , speglarna i XLmoto länken såg ju faktiskt riktigt vettiga ut


ok, då förstår jag.
dock kommer jag ej ihåg vart, men såg för ett tag sedan speglar som var "bar end" men gick ett böjt stag eller hållare in under styret mot tanken vilket gjorde att spegel placering var typ under handtaget... låter skitfult när jag beskriver, men det var snyggt som faan
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Jag kör barends, visst det ser inte estetiskt rätt ut på en supersport. man helvete vad mycket bättre man ser i dom! De hamnar liksom naturligt utanför kroppen, så man slipper ha kroppen i vägen.

Jag köpte på ebay från kina för 70kr paret, blev så nöjd så beställde hem 5 par till så man har till andra hojar :D
Visst det är lite meck (framförallt med insatsen i styret) och det syns att det inte är kvalité, men de fungerar o gör vad de ska!
De från kina är väääldigt lika de på biltema. Lite snyggare t o m!


Edit : den övre länken som ryddarn här ovan uppger är den modellen jag köpt. har bara ett par kvar (efter att gett bort ett gäng) så ska nog ta hem lite fler
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
För mig är barends enda fungerande alternativet. Orginal ser jag bara två axlar i, och måste bryta och bända kroppen för att se något. Så jag testade Biltemas på min Bulldog för 4 år sedan, och sedan dess har jag haft de på mina två hojar efter, också. Och kommer garanterat montera på nya Bulldogen om två veckor, när jag får den. Alla mina par har hållt bra, och suttit stadigt i 200+. Inte för att jag tittade så mycket i dom just då, men de satt kvar efteråt i alla fall. :tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Barends är jävligt mkt bättre för att de hamnar längre ut, då ser man bakom sig och inte bara sina egna axlar. Jämför med var backspeglarna sitter på en bil, inte fanken är de monterade frampå huven?:D

Öhhm.

Det var inte helt ovanligt förr.
Döda vinkeln försvinner helt.
Skyline-GTR-kpgc10-221-MED.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top