Suzuki Marauder VZ800 - 99 Startproblem..

Frippo

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
Suzuki Marauder VZ800 -99
Hej!

Har ganska nyligen köpt mig en Suzuki Marauder som är svårstartad.
Allt verkar luta åt batteri/el problem då den alltid startar när man sätter i ett nyladdat batteri (har 2 st som jag laddar om vartannan) Men om man har varit ute och kört och låter stå över natten tex, så verkar det inte som den har nog med kräm i batteriet för att starta. Har mätt upp batteriet och den ligger på runt 13.5 v på tomgång. Har inte i skrivande stunde mätt upp när den ligger på högre varvtal. Har hört att det kan vara Laddningsregulatorn som kan strula på lite äldre hojar och har beställt en ny idag för att testa. Tänker om någon har något annat förslag på vad det kan vara? Drar tjuvström? Generator?

Är taksam för all hjälp jag kan få! :)


Mvh Fredrik
 

Frippo

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2013
Ort
Åkersberga
Hoj
Suzuki Marauder VZ800 -99
En uppdatering.

Har kollat runt lite och hittat ett relä som kallas "MMM relä" Det sitter på vänster sida, bakom kåpan som är precis under sadeln. Det relät, såvitt jag kan förstå, har något med strömmen till startmotorn att göra. Har sett flera videos på youtube där man kopplar bort det relät och helt enkelt kör utan. Då ska den starta utan problem. Här är en länk så ni kan se själva :https://www.youtube.com/watch?v=gIoCBcOb7ZU och https://www.youtube.com/watch?v=ObdZ8zBScSo

Jag behövde aldrig göra en omkoppling. Jag tog bort relät och gjorde rent kontaktytorna. Än så länge funkar det och den startar utan några problem. Har med ett litet kitt med sladd, avbitare osv, för att kunna koppla om och testa om den inte skulle starta. Återkommer med uppdateringar om det skulle hända.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top