Sidan 7 av 7 FörstaFörsta 1234567
Resultat 121 till 135 av 135

Ämne: Bmw s1000xr

  1. #121
    Happy! J-zers avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    BMW S1000XR 2018 HP Style
    Inlägg
    435
    Vid ungefär fyra minuter pratar Cuban Rider om val av bakdrev.

    Tidigare hojar:
    Yamaha Fazer 1000 2002 ----------- Honda CR 250 1995
    Honda CR 250 1992 ----------------- Honda CR 125 1987
    Yamaha DT 125 LC 1983 ------------ Honda Dax 70 1977
    Baotian Retro 50

  2. #122
    Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Ort
    Luleå
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Inlägg
    4 908
    Det sista den hojen lider av är väl ändå "slö acceleration", så det borde ju vara en bra åtgärd för alla som kan leva med 0-100 på över tre sekunder...
    Buy quality, cry once.

  3. #123
    Happy! J-zers avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    BMW S1000XR 2018 HP Style
    Inlägg
    435
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Komp sporthoj bmw.jpg
Visningar:	83
Storlek:	883,3 KB
Id:	452973

    Var ute en sväng igår och kände på hojen!!
    Tidigare hojar:
    Yamaha Fazer 1000 2002 ----------- Honda CR 250 1995
    Honda CR 250 1992 ----------------- Honda CR 125 1987
    Yamaha DT 125 LC 1983 ------------ Honda Dax 70 1977
    Baotian Retro 50

  4. #124
    Medlem Teppass avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stenungsund
    Hoj
    1290 SDR -18
    Inlägg
    738
    Var ute en sväng igår och kände på hojen!! [/QUOTE]

    ...........................


    Härligt! Ser ut att bli fint (torrt) här i veckan så då får jag nog också ut en sväng!

  5. #125
    Happy! J-zers avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    BMW S1000XR 2018 HP Style
    Inlägg
    435
    Namn:  R&G Tail tidy S1000XR.jpg
Visningar: 1721
Storlek:  19,9 KB

    Tail tidy från R&G.

    Snart börjar det bli varmare!!
    Tidigare hojar:
    Yamaha Fazer 1000 2002 ----------- Honda CR 250 1995
    Honda CR 250 1992 ----------------- Honda CR 125 1987
    Yamaha DT 125 LC 1983 ------------ Honda Dax 70 1977
    Baotian Retro 50

  6. #126
    Happy! J-zers avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    BMW S1000XR 2018 HP Style
    Inlägg
    435
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	BMW S1000XR.jpg
Visningar:	74
Storlek:	187,9 KB
Id:	453856

    Jag har nu hunnit med ett stort antal långturer i varierande tempo med skönare temperaturer, känner mig mer nöjd med hojen än vad jag hade hoppats på!!

    När hojen pressas på kurviga vägar så är den helt underbar!!

    Testar olika inställningar på fjädring vid högre tempo, en hjälm & packning på Dynamic läget upplever jag stabilast när farten höjs. Sen är det skönt att slå över till Road läget på fjädring när tempot sänks och vägen är ojämn.

    Är det någon som drevat om än?
    Jag känner mig riktigt nöjd med original drevning och har ännu inte irriterat mig på högre varvtal vid pendling till jobbet!
    Tidigare hojar:
    Yamaha Fazer 1000 2002 ----------- Honda CR 250 1995
    Honda CR 250 1992 ----------------- Honda CR 125 1987
    Yamaha DT 125 LC 1983 ------------ Honda Dax 70 1977
    Baotian Retro 50

  7. #127
    Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Ort
    -
    Hoj
    R1250GS-20, YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Inlägg
    528
    Citat Ursprungligen postat av J-zer Visa inlägg
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	BMW S1000XR.jpg
Visningar:	74
Storlek:	187,9 KB
Id:	453856

    Jag har nu hunnit med ett stort antal långturer i varierande tempo med skönare temperaturer, känner mig mer nöjd med hojen än vad jag hade hoppats på!!

    När hojen pressas på kurviga vägar så är den helt underbar!!

    Testar olika inställningar på fjädring vid högre tempo, en hjälm & packning på Dynamic läget upplever jag stabilast när farten höjs. Sen är det skönt att slå över till Road läget på fjädring när tempot sänks och vägen är ojämn.

    Är det någon som drevat om än?
    Jag känner mig riktigt nöjd med original drevning och har ännu inte irriterat mig på högre varvtal vid pendling till jobbet!
    En av BMWs snyggaste hojar utan tvekan. Färgsättningen är spot on. Synd bara att jag inte klarade av vibrationerna i styret annars hade det nog blivit en sådan blåvit framför min GS.

    Hur upplever du eventuella vibrationer nu när du haft den ett tag och kört en del med den?
    Forza Rossi ! =)

  8. #128
    Happy! J-zers avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    BMW S1000XR 2018 HP Style
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Schnell Visa inlägg
    En av BMWs snyggaste hojar utan tvekan. Färgsättningen är spot on. Synd bara att jag inte klarade av vibrationerna i styret annars hade det nog blivit en sådan blåvit framför min GS.

    Hur upplever du eventuella vibrationer nu när du haft den ett tag och kört en del med den?
    Jag håller med om utseendet och kan bara beklaga för din del angående att få välja bort denna hoj!
    Men din GS har också många fördelar som XR:en inte har!!

    Vibrationer känner jag inte av alls nu men jag monterade Evotech styrändsvikter som är tyngre för att minimera den risken, hade vid ett visst varvtal i höstas små vibrationer som inte upplevdes besvärande för mig.
    De är helt borta med dessa styrändsvikter.
    Tidigare hojar:
    Yamaha Fazer 1000 2002 ----------- Honda CR 250 1995
    Honda CR 250 1992 ----------------- Honda CR 125 1987
    Yamaha DT 125 LC 1983 ------------ Honda Dax 70 1977
    Baotian Retro 50

  9. #129
    Medlem perperubs avatar
    Reg.datum
    jul 2019
    Ort
    Kolmården
    Hoj
    BMW S1000XR 2019 Triple Black
    Inlägg
    28
    Jag kan bara hålla med föregående talare om vibrationer - inget jag stör mig på. Jag har dock ännu inte kört mer än ett par timmar i stöten. Jag har inte styrändsvikter. Min har gått ca 180 mil och känns som att den blir mjukare och mjukare.

    Mvh Pär
    ATGATT - All the gear all the time!

  10. #130
    Medlem Schnells avatar
    Reg.datum
    jan 2015
    Ort
    -
    Hoj
    R1250GS-20, YZF1000R, Fz1-n 07. Tidigare er-6n och NSR 125.
    Inlägg
    528
    Ja lite synd var det men jag är toknöjd med min GS ändå och i efterhand är jag glad att jag gick på den. Det beror helt på vad man ska använda hojen till. XRn är en riktigt kompetent hoj som spelar lite i sin egen liga jämfört med sina konkurrenter. En hoj man kan piska på bana likväl som toura på kontinenten. Den gör allt. En GS är mer anpassad för långtouring men även den går att piska på rätt bra på våra vägar. Blev positivt överraskad när jag provade den nya 1250 motorn. Den rör på sig med ett jäkla drag och sen är det kardan så jag slipper kedjesmörj. Win

    När det blir dags för byte så ska jag testa XRn igen. Dock får det dröja ett par år. Nu ska det njutas av boxertwin.
    Forza Rossi ! =)

  11. #131
    Happy! J-zers avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    BMW S1000XR 2018 HP Style
    Inlägg
    435
    Nu är XR:en testad av mig på Gelleråsen, är absolut ingen roadracing varvtidskung!
    Jag var 3,5 sekunder snabbare som snabbaste varvtid mot min gamla Yamaha med likvärdiga däck och samma men något äldre förare, så jag är riktigt nöjd med det!

    Körde både i Dynamic & Dynamic Pro och testade olika fjädrings inställningar som kändes stabilast för mig på hojen, den roligaste och stabilaste inställningen blev till slut:
    Mode Dynamic Pro med fjädringsläge i dynamic med två hjälmar.
    Jag fick även det finaste och jämnaste slitaget på däcken utan att det gick alldeles för varmt.
    Hojen kändes lite för mjuk i fjädringen i de andra lägena och det syntes även på däckslitaget enligt experter vid bandagen!

    Absolut en hoj som inte gör bort sig på en bandag!

    Nästa gång ska jag testa däck som är lite mer anpassade för bankörning.
    Kommer även titta på en bättre styrdämpare - Hyperpro 90 mm CSC för jag upplever även på vägen att OEM styrdämparen inte är tillräckligt bra.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	Gelleråsen 2.jpg
Visningar:	58
Storlek:	351,5 KB
Id:	454711   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_4588.jpg
Visningar:	61
Storlek:	113,9 KB
Id:	454712  

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_4589.jpg
Visningar:	61
Storlek:	102,1 KB
Id:	454713   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_4591.jpg
Visningar:	60
Storlek:	179,3 KB
Id:	454714  

    Senast redigerat av J-zer den 2020-06-19 klockan 11:10.
    Tidigare hojar:
    Yamaha Fazer 1000 2002 ----------- Honda CR 250 1995
    Honda CR 250 1992 ----------------- Honda CR 125 1987
    Yamaha DT 125 LC 1983 ------------ Honda Dax 70 1977
    Baotian Retro 50

  12. #132
    Legenden K-Mans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Jönköping
    Hoj
    S1000XR
    Inlägg
    4 776
    Blogginlägg
    42
    Citat Ursprungligen postat av perperub Visa inlägg
    Någon som bytt bakdrev? Har blivit sugen på att byta till 43 eller kanske rent av 42 bak. Verkar kunna dra längre på varje växel och ca 500 rpm lägre i motorvägsfart. Detta utan att tappa nämnvärt i acceleration. Låter lockande! Vad säger ni?
    Jag har 41 på min för långturer. Med facit i hand hade jag valt 42. Fördelen är att man utnyttjar hela växellådan istället för sexan från 40-250. Man ligger inte heller på max vibrationsvarv 5500rpm i motorvägsfart.

    Nackdelen är att kedjespänningen blir maxad, hojen lite längre och något mindre snabbsvängd.
    QSen blir ryckigare också. Inte kalibrerad för denna drevning. Går inte att ändra enligt Beviks BMW-mek.

    Ska beställa evotech styrändsvikter.

    Körde en kvällskörning på Anderstorp. Fjädring på Dynamic hjälm o väska. Dynamic Pro körläge. Bridgestone S22 bak, R10 fram. 1:55 varvtider. Finns mer att hämta om man vågar luta mer

    Senast redigerat av K-Man den 2020-08-31 klockan 08:24.

  13. #133
    Medlem Teppass avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stenungsund
    Hoj
    1290 SDR -18
    Inlägg
    738
    Någon som provkört nya (2020) S1000XR?
    Är den/upplevs den lika "högvarvig" som tidigare version?

  14. #134
    Medlem Teppass avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Stenungsund
    Hoj
    1290 SDR -18
    Inlägg
    738
    Citat Ursprungligen postat av Teppas Visa inlägg
    Någon som provkört nya (2020) S1000XR?
    Är den/upplevs den lika "högvarvig" som tidigare version?
    ...................................
    Från brittisk test sägs:

    "Fourth, fifth and six gears have all been lengthened slightly, resulting in engine speed being lowered by 8% on those cogs – that helps improve economy slightly, make for more relaxed motorway touring and change the speed at which the engine resonates."

  15. #135
    Happy! J-zers avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Örebro
    Hoj
    BMW S1000XR 2018 HP Style
    Inlägg
    435
    Hello!!
    Tänkte dela med hur jag upplevt hojen nu när säsongen snart tar slut!? Jag har hunnit med drygt 800 mil.

    - Upplevde att styrdämparen inte fungerade bra som åtgärdades med att sänka ner gaffelkronan 6 mm. Hojen och framhjulet känns mer stabilt när det accelereras och i högre hastigheter!!

    - Sliter hyfsat hårt på bakdäck, inne på tredje bakdäcket. Metzeler M7RR var utslitna efter 350 mil x 2. Nu testas Michelin Power 2CT. När lagret på däck är tömt så testar jag nog Michelin Power 5 eller Road 5 eller Metzeler Roadtec 01 SE nästa säsong. Vill gärna få ut mer mil men ändå bra grepp!!

    - Stortrivs annars med hojen med den körning jag använder den till, pendlar till jobb i inspirerat tempo, dagsturer med nån bakpå, bankörningar, bombarturer med sporthojar, långtouring i fint tempo.

    Skönt med olika inställningar på fjädring beroende på körstil, gott med farthållare när det behövs, quickshiftern är helt otrolig, bekväm vid långturer och riktigt bra prestanda när det behövs!!!

    Så jag är mer än nöjd med min 2018 och inget byte av hoj planeras!!
    Senast redigerat av J-zer den 2020-10-01 klockan 20:20.
    Tidigare hojar:
    Yamaha Fazer 1000 2002 ----------- Honda CR 250 1995
    Honda CR 250 1992 ----------------- Honda CR 125 1987
    Yamaha DT 125 LC 1983 ------------ Honda Dax 70 1977
    Baotian Retro 50

Sidan 7 av 7 FörstaFörsta 1234567

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

bra jobbat. hojtar till så snar lamdan är igång

caca
Vill du annonsera ovan? Klicka här